w203 05 tasonsäätö hukassa

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Woodland
Viestit: 26
Liittynyt: 28.1.2014 19:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

w203 05 tasonsäätö hukassa

Viesti Kirjoittaja Woodland »

05 mallinen w203 c270 cdi Avantgarde Sport varustelistaan on merkitty

480 Self-Levelling suspension

Missä konehuoneessa pitäisi olla pumppu ja säiliö? Myöskään takaiskareille ei tule mitään putkia. Oikein mitään osia säädöstä ei löydy. Missä nuo vermeet pitäisi olla ja miten systeemi toimisi? Takaiskareis keltanen tarra jossa mb tähti ja Sachs.

En saanut tähän kuvaa iskarista, mutta tarrassa on numero:
A203 320 0266
894104000044
Sachs

Onkohan nuo ihan tavan kaasuiskarit.Haitarikumi kyllä on puolivälistä ihan alas saakka ja metalliklemmareilla kiinni.

Eli mahdollisesti tasonsäätö on purettu joskus pois, mutta kait siitä jotakin romuja olisi jätetty paikoilleen. Mistä niitä kannattaisi etsiä. Kaasupalloja, Tasonsäätöventtiili yms?
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Taitaa olla melkoisen harvinainen lisävaruste. :?:

Jospa se tasonsäätö on toteutettu V70 volvon tyyliin pelkillä iskunvaimentimilla. :happy:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: w203 05 tasonsäätö hukassa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Woodland kirjoitti:05 mallinen w203 c270 cdi Avantgarde Sport varustelistaan on merkitty

480 Self-Levelling suspension

Missä konehuoneessa pitäisi olla pumppu ja säiliö? Myöskään takaiskareille ei tule mitään putkia. Oikein mitään osia säädöstä ei löydy. Missä nuo vermeet pitäisi olla ja miten systeemi toimisi? Takaiskareis keltanen tarra jossa mb tähti ja Sachs.

En saanut tähän kuvaa iskarista, mutta tarrassa on numero:
A203 320 0266
894104000044
Sachs



Onkohan nuo ihan tavan kaasuiskarit.Haitarikumi kyllä on puolivälistä ihan alas saakka ja metalliklemmareilla kiinni.

Eli mahdollisesti tasonsäätö on purettu joskus pois, mutta kait siitä jotakin romuja olisi jätetty paikoilleen. Mistä niitä kannattaisi etsiä. Kaasupalloja, Tasonsäätöventtiili yms?
Mistä ko koodi on katsottu, auton mukan kulkevasta kantakortista,
Tarrasta ovi pielessä/takakontin verhoilun takaa, jostain netti systeemistä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Woodland
Viestit: 26
Liittynyt: 28.1.2014 19:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Woodland »

Vehon tiskiltä haetusta varustelistasta joka siis tulostettiin juuri ko auton tiedoilla. Samat asiat löytyy myös esim Ruskin sivuilla olevasta listasta yms. Äkkiseltään muut listatut varusteet löytyy. Onko ennenkuulumatonta että on listattu liikaa varusteita korttiin.
Woodland
Viestit: 26
Liittynyt: 28.1.2014 19:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

Nivomat se vissiin on

Viesti Kirjoittaja Woodland »

Vaikuttaisi että ei tuossa olekaan hydrauöinen tasonsäätö vaan Nivomat iskarit.onko estettä vaihtaa tilalle ns vaki avantgarde sport iskareita.kiinnitys, ominaisuudet yms.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nivomatit on Volvojen juttuja. Jos mersussa on tasonsäätö se on hydraulinen, tai sitten joku on väsännyt jälkikäteen jotain asiaankuulumattomia iskareita paikalleen.

Mikähän on auton valmistenumero ?
Woodland
Viestit: 26
Liittynyt: 28.1.2014 19:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Woodland »

Väitän kyllä että w203 on saanut Nivomatilla. Iskari on alkuperäinen mb varaosanumerolla eikä autossa ole mitään hydraulisen järjestelmän osia alustassa. Varustelistassa on self levell suspension. Ebayssa on kaupan näitä nivo iskareitakin.

Nyt toinen puoli on siis alempana ja kolahtelee. Uus nivo maksaa yli 900 ja ajatus olisi laittaa alle esim tavalliset sport avantgarde iskarit mutta pitäisikö jousetkin päivittää kun tässä on tasonsäädön jouset, miten kantaa kuorman yms? Jotain eroa vietereissä on kun on eri värikooditkin.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Jännä tuo numero, kun google ei löydä ko. numerosarjalla mitään muuta kuin nämä keskustelut. Onkohan numerosarja oikein?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Woodland
Viestit: 26
Liittynyt: 28.1.2014 19:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Woodland »

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... 7-223-7404

Tuossa on visuaalisesti täysin samanlainen iskari. Numero ei siinäkään ole sama. KL osan tietokanta antaa alustanumeron perusteella tuon em numeron tasonsäädölle. Missään ei eritellä onko tasonsäätö hydraulinen vai Nivomat. Ko autoon kävisi siis heittämällä ilman tasonsäätöä olevat iskarit, tietokanta antaa vaihtoehdoksi siis molemmat variaatiot.

Eli jos vielä perään alkuperäistä kysymystä, onko kokemusta Avantgarde Sport farkusta ilman tasonsäätöä, miten perä kantaa kuorman jne.

en pitäisi pahana jos perä nousisi pari senttiä kuormaamattomana ylemmäs, onnistuisikohan esim uusilla Avant/sport iskareilla ja esim classicin jousilla?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

A203 320 0266
Tämä on tasonsäätöiskari, eli autossa koodi 480 self-levelling suspension.
Löytyy kahdeksan eri varaosanumeroa vuosimallista riippuen, ja mm. siitä onko myös varuste 486 sport suspension.
Auton johon on uutena asennettu tällä varaosanumerolla oleva hydraulisen tasonsäädön takaiskari valmistenumeron loppuosa on EPC mukaan väliltä F498895 - F593966 ja valmistuspäivä 14.10.2003 - 31.5.2004, ja varustelistassa myös em. 486.

Kyseiselle hydrauliselle tasonsäädölle on vaihtoehtona normaali jousitus, jolloin iskarin varaosanumero on todennäköisimmin joko A2033261800 tai A2033264100 :roll:

Ohjaustehostimen pumppu on tasonsäädöllisessä A0024669501 ja se tuottaa paineen tasonsäätöönkin jne jne....
Missään ei eritellä onko tasonsäätö hydraulinen vai Nivomat. Ko autoon kävisi siis heittämällä ilman tasonsäätöä olevat iskarit, tietokanta antaa vaihtoehdoksi siis molemmat variaatiot.
Ei, koska ei ole kahta vaihtoehtoa tasonsäädölle kuten aiemmin olikin puhetta. Nivomat on volvoissa.
en pitäisi pahana jos perä nousisi pari senttiä kuormaamattomana ylemmäs, onnistuisikohan esim uusilla Avant/sport iskareilla ja esim classicin jousilla?
Sanoisin että kannattaa asentaa keskenään sopimaan tarkoitettuja osia. Iskari ei välttämättä toimi oikein kun "lähtötaso" on väärä.
http://kleinanzeigen.ebay.de/a.....7-223-7404

Tuossa on visuaalisesti täysin samanlainen iskari. Numero ei siinäkään ole sama. KL osan tietokanta antaa alustanumeron perusteella tuon em numeron tasonsäädölle.
Ei ole sama, koska linkistä löytyvä iskari ei ole sport-alustalle eli ei koodia 486.
oulaistenliikenne.fi
Woodland
Viestit: 26
Liittynyt: 28.1.2014 19:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Woodland »

Jos jollain on mahdollisuus etsiä varusteet (oma varustelista ei ole nyt tässä saatavilla) niin alustan on WDB2032161F619779. Ihmetyttää kovasti tämä homma, auton alla ei ole mitään putkia tasonsäädölle, ei ole tasonsäätöventtiiliä eikä kallistuksenvakaajassa edes sitä säätötankoa, eikä löydy paineakkujakaan mistään. Ainoastaan ohjaustehostimen pumpussa on pieni säiliö joka voisi olla tasonsäädölle. Miksi joku olisi purkanut kaikki osat pois mutta jättänyt iskarit ja jouset? Luulisi tuon olevan varsin erikoinen ajettavakin siinä vaiheessa. Mistä ihan tarkalleen kaikkien osien pitäisi löytyä?

Linkissä oleva iskari on siis VISUAALISESTI samanlainen eli täysin saman näköinen.

Vai onko tämä yksilö joku kootut seoksen ja varustelista tehty näyttämään hyvältä.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tuossa varusteet vin-dekooderin mukaan WDB2032161F619779:

Code Value
110A IMITATION LEATHER
111A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
207B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FRENCH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
222B INFO PLATE COOLANT/REFUELING - FRENCH
228 AUXILIARY HEATER
244 SPORTS SEATS, FRONT
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
261B AIRBAGLABEL - FRENCH/ENGLISH
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
345 RAIN SENSOR
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
486 SPORTS SUSPENSION
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
543 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
580 AIR CONDITIONER
5XXL EUROPE
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
691 BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR
732 BIRDS EYE MAPLE WOOD FINISH
768U DIAMOND-BLACK, METALLIC PAINT
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
782 AMG-SPOKEN WEELS 18" MIXED TIRES
805 YEAR OF MODIFICATION
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
882 INTERIOR SAFEGUARD
950 AMG SPORTS PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M27 CAPACITY 2,7 LITRE
M612 R5-DIESEL ENGINE OM612
NE4 CONTROL CODE BREMEN PLANT
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Woodland
Viestit: 26
Liittynyt: 28.1.2014 19:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Woodland »

Saman listan sain Veholta. On tuo 486 sport suspension. Haluaisin vieläkin väittää että tähän sai tasonsäädön pelkillä iskareilla, on se sitten nimeltään nivomat tai joku muu.
Woodland
Viestit: 26
Liittynyt: 28.1.2014 19:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Woodland »

Kysyin asiaa Veholta, varaosanumero on se mikä pitääkin. Katsoivat kuvasta ja siinäkin tuli kaksi putkea banjolla yläpäähän. Eli taitaa olla pakko myöntää että sinne putket kuuluisi. Eikö kenelläkään ole kokemusta mistä ne putket tulee ja mitä muita romuja siihen kuuluisi ja missä ne pitäisi olla.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minulla on ihan samat ohjelmat ja kuvat käytettävissä kuin Veholla mutta näköjään turha kuluttaa aikaa ja yrittää auttaa kun kysyjä ei luota vastauksiin lainkaan :arrow:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Alla olevat palikat kuuluvat ajoneuvon WDB2032161F619779 tasonsäätötakajousitukseen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Woodland
Viestit: 26
Liittynyt: 28.1.2014 19:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Woodland »

Ei pidä dealerin ottaa liian vakavasti minun sekoilua. Ei kyse ole siitä etten usko tms, mutta tuntuu vaan hyvin oudolta kun nyt tarkistin niin konehuoneessa ei ole jälkeäkään järjestelmästä (se aiemmin mainitsemani säiliö on tehostajan säiliö, tehostajan pumpusta lähtee yksi paineletku ja toinen tulee siis säiliöstä ja on paineeton), auton alla ei ole jälkeäkään järjestelmästä (ei suojamuovin alla eikä muuallakaan, ei venttiiliä tai säätötankoja ei edes takaluukun verhoilujen alla ole järjestelmän osia), mutta iskunvaimentajat ja jouset (kaksi keltaista ja valkoinen) on yllättäen tasonsäätöön kuuluvia. Tarkistin korista valmistenumeron, ja kysyin ex omistajalta joka vakuutti ettei autosta ole koskaan purettu pois mitään tai kolaroi tms. Jos nyt haluan ostaa tuohon kuuluvat vaimentimet niin saanko kuitenkin 1600 maksavat pumput jotka ei edes käy siihen. Mielenkiintoinen tilanne. Onko ennenkuulumatonta että virhe olisi tullut tehtaalla, unohtui laittaa puuttuvat osat tms. Vai voiko tuo 950 AMG SPORT PACKADE vaikuttaa asiaan?

Vielä tuli mieleen, että Veholta haetussa listassa on valmistenumero sama mutta sitten on pari välilyöntiä ja 2. Voiko olla 2 autoa samalla numerolla. Sekään ei selittäisi miksi valmentamassa on se numero mikä on.
Woodland
Viestit: 26
Liittynyt: 28.1.2014 19:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Woodland »

KuvaKuvaKuva

Tässä iskari lopulta irrallaan. Ei mitään kiinnityspaikkoja putkille tai letkuille.Fyysisesti täysin mitoiltaan ja kiinnityksiltään vastaava kuin perinteinen tasonsäädötön iskari. Kolinan syy oli alapuslan väljyys. Vulkanoitu eli ei voi vaihtaa. Mistähän tälläistä voisi kysellä uutta.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Taitaa olla vain alkuperäistä tarjolla. Baldshop.de, KL-varaosat, Veho . Näistä alkaisin. Arvokkaan tuntuista :roll:

Tai jos sinne ei hydrauliikkaa tule niin vaihtaisin halvemmalla koko alustan jouset ja iskarit kaikki uusiin.
http://www.ebay.de/itm/Eibach-Bilstein- ... 2a4e6414e1
Temec
Viestit: 5
Liittynyt: 08.4.2007 18:08

Viesti Kirjoittaja Temec »

Woodland kirjoitti:KuvaKuvaKuva

Tässä iskari lopulta irrallaan. Ei mitään kiinnityspaikkoja putkille tai letkuille.Fyysisesti täysin mitoiltaan ja kiinnityksiltään vastaava kuin perinteinen tasonsäädötön iskari. Kolinan syy oli alapuslan väljyys. Vulkanoitu eli ei voi vaihtaa. Mistähän tälläistä voisi kysellä uutta.
Moro,

Itsellä juuri sama homma tehtynä (tai siis laitoin vakio-iskarit) eli ylimääräisenä yksi ehjä ja yksi väljällä puslalla jos kiinnostaa?

-Teemu
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

tuo systeemikö 203sessa toimii ilman erillistä pumppua?
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 alusta”