Tuulilasinpyyhkimien kytkimen käyttöikä?

Vastaa Viestiin
ansa
Viestit: 19
Liittynyt: 28.1.2008 11:20
Paikkakunta: Kajaani

Tuulilasinpyyhkimien kytkimen käyttöikä?

Viesti Kirjoittaja ansa »

Onko normaalia,että tuo käyttökytkin on noin lyhytikäinen.Minulla on jo viides menossa.Neljä on sipannut pyyhkimien toiminnasta,ja nyt viime viikolla pesupumppu lakkasi toiminnasta.Auto on 2004 mallia ajettu nyt 295000 km.Minulla ollut uudesta asti.Veho on kihauttanut kytkimen hinnan 180€, ennen 160€.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei kuulosta normaalilta. En ole kuullut että menisi noin usein, en muista juuri kenenkään sanoneen että olisi jo aiemmin vaihdettu kun on uutta asenneltu :?
ansa
Viestit: 19
Liittynyt: 28.1.2008 11:20
Paikkakunta: Kajaani

Tuulilasinpyyhkimien kytkimen käyttöikä?

Viesti Kirjoittaja ansa »

Ensimmäinen meni heti takuun loputtua 80000km ajon jälkeen.Hartikaisella vaihto.Seuraava jälleen noin 80000km.Vaihto Pitäjämäen veholla.Kolmas ei kestänyt kuin 70000km.Nyt tämä vielä vähemmän.Nyt vaihdoin itse.Kunhan joudan,niin puran tämän mikä on nyt kotona,ja katson mitä syönyt.Autoja olen omistanut ja käyttänyt monen merkkisiä vuodesta 1965 saakka,eikä ole mistään merkistä muusta tämä osa rikkoutunut.Merkkiliikkeesä vaihdon yhteydessä luonnollisesti ennen osan vaihtoa rahastetaan testerillä muka vikaa,mutta ei siinä mitään ole.Jännitteet ovat normaalit.Käyttäähän tätä ei uskalla,kun pakoittavissa tarpeissa,koska ei tiedä minä hetkenä taas mykistyy.Kyllä on tuulilasin pyyhkäisyt minun kohdalla tulleet hintoihinsa.Autohan oli 200 CDI Aut.[/i]
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kerran 500tkm aikana tuon vaihto on vielä hyväksyttävää mutta että jo 4 kertaa vaihdettu noilla kilsoilla :shock: Onko tuosta yleensä havinnyt siis kaikki pyyhkimen nopeudet vai pelkästään esim. tihku?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mulla on toisessa autossa 360tkm ja toisessa 220 tkm ja molemmissa orkkikset viikset. Kaverilla 500 tkm mittarissa ja kulumisesta päätellen alkuperäinen siinäkin.

Taitaa käyttö vaikuttaa eniten viiksen kestoon, emännällekin saa aina sanoa ettei sitä viikseä hakata :lol:
ansa
Viestit: 19
Liittynyt: 28.1.2008 11:20
Paikkakunta: Kajaani

Tuulilasinpyyhkimien kytkimen käyttöikä?

Viesti Kirjoittaja ansa »

Nyt viimeisin tapaus ,niin hävisi tuulilasin pesutoiminto.Siis ei saanut vettä.Muut kerrat hävisi kokonaan pyyhkimien toiminta kaikilta osin.Vilkut,ja valonvaihdin ovat aina toimineet normaalisti.Käytön kovuudesta ei tässä tapauksessa voi puhua,päin vastoin.Koko autoa on käytetty varovasti,ja ollut enimmäkseen pitkää maantieajoa.
ansa
Viestit: 19
Liittynyt: 28.1.2008 11:20
Paikkakunta: Kajaani

Tuulilasinpyyhkimien kytkimen käyttöikä?

Viesti Kirjoittaja ansa »

Nyt sain purettua,ja vika löytyi.Vika oli käyttövivun sisältä tulevista kolmesta ohuesta johdosta joista kaksi poikki juuri läpitulon kohdasta.Jäi hyllyyn korjattuna odottamaan uutta käyttöä.
ArtturiH
Viestit: 1
Liittynyt: 21.8.2012 19:41

Viesti Kirjoittaja ArtturiH »

Lieneekö minullakin monitoimiviiksi viallinen kun siitä ei pysty enää takalasinpyyhintä käyttämään. Kuitenkin jos tuulilasinpyyhin on päällä ja laittaa pakin päälle, myös takalasin pyyhin toimii. :?

*edit* Johto poikki viiksen juuressa ja parista muustakin johdosta kuori vioittunut. Uusi viiksi paikalla ja ongelma poissa. Enpä ollut aikaisemmin edes huomannut että takalasinpyyhintä käytettäessä ajotietokoneen näyttöön tulee merkki sen aktiivisena olosta. Lieneekö tämänkin kuvakkeen puute johtunut samasta johdosta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”