Battery/alternator

Vastaa Viestiin
vmn

Battery/alternator

Viesti Kirjoittaja vmn »

Joitain keskusteluja löytyikin aiheeseen liittyen, mutta ei vastausta ongelmaani. Eli autona c 270 mersu, joka on nyt reilut kaksi kuukautta hälyytellyt battery/alternator häiriövaloa. Ensin se teki sitä ehkä kerran viikossa, mutta koko ajan lisääntynyt ja nykyään joka kerta kun autolla ajaa. Kaikki mittarin valot vilkkuu ja ajovalot samalla. Testerissä olen käyttänyt, josta ei vikaa löytynyt. Kuitenkin laturi lataa koko ajan oikein ja tasaisesti ja akkukin on iskussa. Saman sanoivat myös akkuliikkeessä jossa mittasivat rasitusmittarilla ja meinas että kyllä vika on jossain muualla kuin laturissa tai akussa.

Akunohjaimen releen olen vaihtanut, mutta sekään ei auttanut. Korjaamoista olen kysellyt ja jotkut sanovat että laturi pitäisi vaihtaa ja jotkut sanovat ettei ole järkeä vaihtaa kerran toimii oikein. Itsestäkin tuntuu hullulta alkaa vaihtamaan toimivaa laturia, kun se ei nuihin ole erityisen halpakaan.

Voisiko kyseessä olla joku kosketus häiriö maadoituksessa tai jossakin muualla? Runkoon meneviä johtoja olen muutaman löytänyt ja ne näyttäisi olevan kunnossa tai ainakin siinä rungossa, toisesta päästä en tiedä.

Korkeapainepumppu vuoti polttoainetta tuossa jokin aika sitten, niin olisiko se voinut tehdä tuhoja jonnekkin? Myös oikeanpuoleinen parkkitutka huutaa joskus omiaan...en tiedä voisiko se liittyä jotenkin tuohon häiriöön?

Niin ja sen olen huomannut, että hiljaisella ajolla esim. kaupungilla se ei tuota häiriötä tee, vaan sitten kun ajaa lujempaa niin alkaa välkkymään.

Paljon tuli tekstiä :) Jos jollakin olisi antaa jotain vinkkejä ongelmaan niin olisi kyllä kova juttu. Nyt kun alkaa nuo illatkin pimenemään niin kanssa-autoilijat vähän ihmettelevät valojen vilkuttamista! :)

-Ville-
MHe

Viesti Kirjoittaja MHe »

Niinkuin jo laitoitkin, kaikki maadoitukset pitäis kahlata läpi tuossa akku-laturiketjussa. Tarkista että moniurahihna on hyvässä kunnossa, dieselkylpy ei tee sille pidemmän päälle hyvää. Voisi vaikka luistella kovemmassa vauhdissa, mitattiinko latausjännitettä tuolloin kun auto herjoja heittelee (kannattaisi...)? W203:n etusam on muistaakseni aika herkkä saamaan kosteutta/hapettumaan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
vmn

Viesti Kirjoittaja vmn »

Hihna vaihdettiin sillon samalla kun vaihdettiin korkeapainepumppu, samaten kiristin ja vesipumppu.

Auto oli testerissä silloin kun vika oli päällä, mutta tyhjäkäynnillä se ei vilkuta sitä herjaa tai valoja. Ei myöskään kun paikallaan antaa kierroksia.

Se häiriö valo ei jää siihen näyttöön palamaan, vaan aina vilkkuu ja sitten palaa automaattisesti sinne malfunctioneihin ja jää muistiin. Kun auton sammuttaa ja laittaa käyntiin on hälytykset poistunut jokapaikasta, mutta palaavat sitten taas kun lähtee ajeleen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”