W203 220 cdi vm2001 sähkövikoja

Vastaa Viestiin
TimoP84
Viestit: 12
Liittynyt: 16.7.2018 14:56
Paikkakunta: Jyväskylä

W203 220 cdi vm2001 sähkövikoja

Viesti Kirjoittaja TimoP84 »

Moi,

Alkoi mesenaatti oireilemaan pari viikkoa oston jälkeen seuraavasti:
Mittaristossa vilkkuu pitkien, käsijarrun, polttoaineen ja itse mittariston valot.
Laturilta oli yksi piuha poikki ja sen korjaamisen jälkeen oireet pahenivat ja myös ilmastointi sammuilee vähän väliä. Lataus näyttää olevan välillä jopa 15,7V. Muuten auto toimii hyvin. Juuri puhdistin imusarjan ja poistin läpät.
Vikakoodeina herjaa ainakin SRS, display faulty (lampun kuvalla) ja display faulty (salaman kuvalla). Onko Jyväskylässä kellään Star ohjelmaa ja halua vilkaista autoa? Inhimillistä korvausta vastaan tietysti. Yritin kyllä kahlata palstaa läpi ennen kysymyksen jättämistä, mutta juuri vastaavaa en löytänyt ja vaihdettavien osien määrä on aika iso, jos alan arpomaan.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Jos nyt oikein mitattu niin laturin säädin on ainakin viallinen, lataa liian kovalla jännitteellä, siitä ei boksit tykkää...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
TimoP84
Viestit: 12
Liittynyt: 16.7.2018 14:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja TimoP84 »

Tein mittauksen tupakansytyttimeltä ja akulta. Jos se nyt on väärin, niin voin mitata myös laturilta, mutta mikäs sen jännitteen nostaisi tuolla matkalla?
TimoP84
Viestit: 12
Liittynyt: 16.7.2018 14:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja TimoP84 »

Ja juu veisin kyllä vaikka korjaamolle, mutta en tiedä ketkä käyttävät star-ohjelmistoa Jyväskylässä. Tais olla Bosch minkä tuohon viimeksi tyrkkäsivät kiinni ja ihmettelivät jotain yhteyshäiriötä. Aika paljon näkyy olevan tälläkin palstalla kyselyä starista Jyväskylän alueella, mutta äkkiä katsottuna yhteenkään kyselyyn ei ole vastattu. Toivottavasti asiat ei näin huonosti ole tällä seudulla.
TimoP84
Viestit: 12
Liittynyt: 16.7.2018 14:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja TimoP84 »

Hei,
Nyt on laturi vaihdettu ja vika ei ollut siinä. Seuraava kysymys onkin, että onko jollain tietoa tai viitsiikö joku mitata omasta autosta laturille menevät piuhat? Kyseiset piuhat tulevat etu SAM/sulakerasian liittimeen M18. Toinen piuha minulla näyttää yhdistävän laturin liittimeen oikein hyvin, mutta toisessa näyttää olevan vastusta. Kuuluuko näin olla vai onko vielä tässä minun johtosarjassa joku vialla?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Silti lataa yli 15V? :shock:
En muista tuollaista mainitun, tietääköhän Dealer?

Eli ECUn täytyy pyytää virheelliseti liian kovaa jännitettä, joko väärän oman mittaustiedon takia tai vääristyvän ohjaussignaalin takia...?

Edit: onkos akku missä kunnossa?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
TimoP84
Viestit: 12
Liittynyt: 16.7.2018 14:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja TimoP84 »

Jep. Työntää yli 16V tuolla uudella laturilla. Epäilin itsekkin tuota, että boksissa olis vikaa, mutta illalla mittailin tuota johtosarjaa ja huomasin toisen johtimen kohdalla tuota ongelmaa. Akku on uusi ja testerin mukaan kunnossa.
Ebayn sivuilla näytti olevan johtosarja myytävänä ja siitä yritin vakoilla sitä laturille menevää johtoa. Siinä kuvassa se näytti yhtenäiseltä johdolta, mutta varmaksi en uskalla väittää. Pitänee varmaan tänään availla omasta vielä sitä johtosarjaa ja mittailla, missä loppuu toiminta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Outoa on :shock: ei osaa auttaa mitenkään :?
TimoP84
Viestit: 12
Liittynyt: 16.7.2018 14:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja TimoP84 »

Täytynee lähteä etsimään koeajoon vastaava auto... :D
Tänään otan illalla tuon johtosarjan tarkempaan syyniin, niin eiköhän tuo selviä. Sähkäkaavio tuosta moottorin johtosarjasta olisi nyt hyvä, mutta enpä ole luotettavaa löytänyt. Kyseisessä paketissa tulee kaikki johdot, jotka menevät venttiilikopan päällä, eli öljyntaso, laturi, rail putken johdot jne... Tuo laturin piuha on kyllä helppo mitata, mutta joutuuhan siinä irroittamaan pohjapanssarin ja laturin pistokkeen, sekä kurkistamaan sulakerasiaan.
Laitan tänne kyllä infoa tilanteen etenemisestä, vaikka menisi yksinpuheluksi.
racer123
Viestit: 36
Liittynyt: 15.2.2012 15:41

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Meillä tuo W204 lataili ajoittain yli 17V ja ajoittain ei ollenkaan, mutta tämä tuli toki laturin vaihdolla kuntoon :? Oliko uusi/kunnostettu tuo laturi minkä laitoit?
TimoP84
Viestit: 12
Liittynyt: 16.7.2018 14:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja TimoP84 »

Moro,
Laturi tuli varaosana ja nyt toimii. Jännite pysyy 14,7V.
Mutta ei siinä vielä kaikki. Tänään vielä vilahti yhden kerran diplay faulty koodi ja sisätilan puhallin sammuilee edelleen. Siis pelkkä ilmastointi ei nyt rienaa, vaan koko puhallin sammuu välillä. Silloin kun tuo ilmiö tapahtuu, niin flekti alkaa elämään ihan omaa elämäänsä ja huutaa välillä täysiä. Ja juu veisin heti siihen kuuluisaan *-hoitoon, mutta ne on menneet maan alle Jyväskylässä. Soitan aamusta tuohon Ylämaan korjaamolle, jos he saisivat jotain tolkkua.
TimoP84
Viestit: 12
Liittynyt: 16.7.2018 14:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja TimoP84 »

Niin ja unohdin äsken mainita, että latausongelma korjaantui ehkä laturin piuha tarkastamalla/korjaamalla vielä uudemman kerran. Käytin myös etu SAM yksikön irti ja se näytti aivan ehjältä ja uudelta (myös piirilevy), kuten edellinen omistaja kertoi. Kyllähän tässä mallissa ilmeisen paljon sähkövikoja on ollut, mutta mikä ihmeen pakko just tähän on tulla ne omituisimmat??? :shock:
Ja on tässä yritetty Lontoon kielelläkin katsella palstoja läpi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”