MB w203 320 bensa/automaatti.

Vastaa Viestiin
RALLE
Viestit: 32
Liittynyt: 08.2.2008 10:16
Paikkakunta: PMK

MB w203 320 bensa/automaatti.

Viesti Kirjoittaja RALLE »

Purkaa virtaa.Akku tyhjä jos ei aja päivittäin.Onko v6ssessa bensakoneessa tätä sähköistä lisälämmitintä?Akku,hiilipaketti laturiin uusittu.Lataus 14,4v.Missä yleensä vika?T:RALLE

Päivitystä:Akku täyteen ladattu ja lataus näytti taas 14,4-14,5.Sitten yritin mitata virtahävikkiä akun - navan ja akun kengän väliltä.Käytin jännitemittaria.Laitoin mittarin punaisen piikin - napaan ja mustan akunkenkään.Mittarin punainen piuha oli siiretty ampeeri mittauksen(10a)kohtaan.Aioin katsoa hävikkiä ja ruveta sen jälkeen nyppimään sulakkeita havaitakseni mikä virtaa syö. En saanut mittariin kuin nollaa tai jotakin tosi pieniä lukuja.Eli ei muka mitään hävikkiä.Sitten auto seisoi muutaman tunnin ja akku oli taas purkautunut selvästi.Kokeilin mittausta kahdella eri mittarilla ja sama tulos.Mitä tein väärin?Ja kertokaa viisaammat miten se hävikki oikein on paras mitata?T:RALLE
Viimeksi muokannut RALLE, 23.9.2018 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole lisälämmitintä. Istuinsäätö saattaa purkaa akkua, sulake on takakontissa.
Nyt pitää mittailla autosta mihin virtaa kuluu.
oulaistenliikenne.fi
RALLE
Viestit: 32
Liittynyt: 08.2.2008 10:16
Paikkakunta: PMK

No joo???

Viesti Kirjoittaja RALLE »

Hola!!!Tämä Mersu taitaa ollakkin oikein työmaa.Nyt olen saanut mitattua vuotovirtoja.(Kaksi mittaria oli molemmat rikki).Virta vuotoa oli vain 200mah.Nykäisin kuitenkin kaikki joutavat sulakkeet ja lopulta virtavuoto oli 50mah.Hienoa ja aamulla ajattelin että nyt kaikki jees.Just joo ei lähteny käyntiin.Mittari näytti 10,7 V.Kaksi akkua käytetty paikoilla ja ne on aina olleet täyteen ladattuja.Mihin se virta vuotaa? Edellinen omistaja oli vaihtanut jännitteensäätimen,koska oli antanut ylijännitettä.Voisiko laturi olla rikki ja imeä virrat sisäänsä?Kun mittasin virtavuotoja auto oli seissyt 2h ennen sitä ja noin vähän virtavuotoa.Voiko virrat ruveta häviämään vasta myöhemmin?Laturi lataa kyllä aika tarkkaan 14,4V jatkuvasti.Autossa on ilmeisesti tuo elektroninen ilmapumppu,sulekkeen koko on maxi 50a.Voisiko tuo ruveta itsekseen pyörimään vaikka pitäisi käydä vain koneen käydessä.Hyviä neuvvoja ja tietoa please,ei voi ajaa edes jäille kun on tämä syys.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

200mA (mikä tunti?) on liikaa, 50mA on normikulutus eli joku vetää normitilassa hieman liikaa. Pitäisi silti täyden, HYVÄKUNTOISEN akun kestää enemmmän kuin yksi yö jos tuosta alkaa laskeskelemaan niitä amppeeritunteja.

Jos se jännitteensäädin vuotaisi läpi, näkyisi sekin akkukaapelin välistä mitattaessa. Jätä mittari paikoilleen ja käy katselemassa aika-ajoin mitä näyttää. En keksi mikä siellä yhtäkkiä heräisi, jos ei joku hälytinsysteemi ole asutossa...

14,4 jatkuvasti ladattuna kuulostaa hieman kovalta edelleen, kannattaa tarkistaa se akun kunto kuormitustesterillä. Jospa se akku vaan ei pysty varastoimaan käytännössä mitään.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
RALLE
Viestit: 32
Liittynyt: 08.2.2008 10:16
Paikkakunta: PMK

Uusi yritys?

Viesti Kirjoittaja RALLE »

Nyt on kolme akkua testattu ja testeri näytti OK kuntoa.Niin sanottuja ei välttämättömiä sulakkeita on irti. Akun ja akunkengän väliltä virtavuotoa täyteen ladatusta akusta:20-40mah/tunnissa. Nyt ihmetyttää miksei auto aamuisin lähde kuin varavirralla käyntiin. Aamuisin jännite 11.2V.Heti ajoon päästyä lataus jännite 14,2V-14,4V. Voisko ollakin niin että akku tyhjenee ajossa silloinkin kun lähtee täydellä akulla. Voiko joku viedä tuhottomasti virtaa. Itse en keksi kuin tuon elektronisen lisä puhaltimen joka voisi viedä niin paljon virtaa. Voiko tuon ottaa pois käytöstä? Mitä vaikkutusta sillä on jos sen poistaa käytöstä?Sitten vielä ihmettelen kun taka sulakerasiata uupuu sulake F joka on relay1,terminal 15/Ignition main circuits relay.No jospa tämäkin tarina vielä ratkeaa,johan tässä on mesottu.Hyvää viikonloppua kaikille,moi!!!T:RALLE
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Purkuvirtaa pitäisi etsiä pihtiampeerimittarilla. Akunkenkää ei kannata irrotella.
oulaistenliikenne.fi
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

yön aikanahan se sinne 11volttiin nyt valahtaa jos kerran ajon jälkeen näyttää ok lukemia... sitä kuormitustestausta/kapasiteettimittausta akulle nyt edelleen huutelen... käynnissä mittauksessa pihtimittari on ehdoton (halppismittari ei mittaa sammuksiaa pieniä virtoja kovin tarkasti mutta virheiden mahdollisuus vähenee), kyllä sen sammuksissa vuodon pitäisi löytyä kenkien välistäkin mittaamalla jos kaikki on oikein tehty ja malttia odotella, kokeilitko jättää mittarin paikoilleen ja kurkkailla myöhemmin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
RALLE
Viestit: 32
Liittynyt: 08.2.2008 10:16
Paikkakunta: PMK

HUOMENNA VIISAAMPI.

Viesti Kirjoittaja RALLE »

Kyllä on maltilla mitattu seisonnassa virtavuotoa.Akulle tehty kuormitustesti,itse asiassa kaikki kolme akkua testattiin kuormittamalla ja kaikki olivat kunnossa.Täytyy varmaan huomenna hommata se pihtimittari jos kerkiää.Kiitos vastauksista,moi
RALLE
Viestit: 32
Liittynyt: 08.2.2008 10:16
Paikkakunta: PMK

Mittailua?

Viesti Kirjoittaja RALLE »

Eli alkaa kääntyä siihen että kuluttaa virtaa hukkaan ajaessa. Mittasin pihtimittarilla akunkengän - navasta ja näytti n. 5A. Sitten mittasin laturilta akulle tulevan piuhan niin näytti myös 5A. Jännite on edelleen 14.4v olipa akku täyteen ladattu tai ei. Missä se virta piileksii vai onko laturin piuhat jotenkin väärin asennettu? Vai olisiko koko laturi rikki. Omituista että voi ajaa vaikka 400km melkein tyhjällä akulla jos ei seisauttaa pitkäksi aikaa. Eli nyt en ymmärrä.
Nyt kaipaisin hyviä neuvoja ja etenkin mitä pitäisi seuraavaksi mittailla jotta tämä hässäkkä selviäisi. Hyvää lauantai iltaa ja jospa huomenna taas palaan tyhmine kysymyksin. Moi
RALLE
Viestit: 32
Liittynyt: 08.2.2008 10:16
Paikkakunta: PMK

HEP!!!

Viesti Kirjoittaja RALLE »

Nyt mittailtu uudestaan:käynnissä akun miinus näyttää 2.9A hävikkiä ja laturilta/startilta tulevasta 28A.Tämä tyhjäkäynnillä. Kierroksilla rasitusta enempi päällä miinuspuolelta 20A ja laturin piuhasta 50-60A.Jännite edelleen 14.4v olipa tilanne mikä tahansa. Sitten paikallaan siis ei käynnissä laturille menevässä piuhassa 3-4A virtaa ja jos tulkitsin oikein niin suunta virralla oli laturiin päin. Onko nyt hyvää tietoa mikä mättää? Ai niin otin laturi piuhan irti ja virta hävikki loppui. Siis lataa ajossa mutta seistessä laturi veisi tuhottomasti virtaa. Voiko laturi toimia jos se hukkaa virtaa paikallaan ollessa? Kertokaa mitä voisin seuraavaksi reistata? Moro!!!!
RALLE
Viestit: 32
Liittynyt: 08.2.2008 10:16
Paikkakunta: PMK

MB

Viesti Kirjoittaja RALLE »

Jep.Laturia metsästämään.Tuohon tuntuisi käyvän melkein kaikki bensa v6sten laturit.Mutta vanhemmissa ei ole tuolle DFM piuhalle joka on D kanssa samassa liittimessä paikkaa. Voiko kytkeä ilman tuota DFM piuhaa ja mitkä olisi seuraukset jos se jää kytkemättä?Olis vaan tossa hollilla käypänen laturi mutta siinä ei ole tuolle DFM piuhalle paikkaa.Kiitos avusta!!!
RALLE
Viestit: 32
Liittynyt: 08.2.2008 10:16
Paikkakunta: PMK

Viesti Kirjoittaja RALLE »

Laturi vaihdettu ja kaikki toimii nyt ok. Kiitos hyvistä neuvoista. Hyvää syksyn jatkoa. T:Ralle
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”