S203 sähköinen lisälämmitin

Vastaa Viestiin
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

S203 sähköinen lisälämmitin

Viesti Kirjoittaja dry »

Taas ihmetellän :shock:
Onko sähköinen lisälämmitin vain sisääntuloilman lämmitystä varten vai lämmittääkö se kenties kierrossa olevaa nestettä; eli siis kone lämpenee nopeammin sen avulla? :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Sisätilojen lämmittämistä varten se siellä on, kukapa siitä koneen vilustumisesta välittäisi. Toisaalta tuon avulla sieltä moottorista otetaan vähemmän lämpöä sisätiloille ja se moottorikin lämpenee nopeammin. Ota siitä sitten selvää.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

eikös w203:n lämmitin ole nestekierrossa, jos sitä eroa tässä nyt haettiin? Joo tulee sieltä varmaan ilmastoinikennolle mutta kuitenkin.

w211 jne. lämmittää sitten suoraan puhallusilmaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nestettä lämmittää. Lämmitin on 203:ssa lohkon kyljessä ja vaikutus sisälle tulevaan lämpöön taitaa olla aika pieni.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Kiitoksia vastanneille! :D
Taas ollaan hieman viisaampia :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

dealer kirjoitti:Nestettä lämmittää. Lämmitin on 203:ssa lohkon kyljessä ja vaikutus sisälle tulevaan lämpöön taitaa olla aika pieni.
En löytänyt referenssiä mutta kyllä se lämmitetty vesi oman käsityksensi mukaan menee ensisijaisesti lämppärin kiertoon vaikka siellä lohkon kyljessä onkin.

Ihan samoin kuin "webasto", mersulla se on suunniteltu lämmittämään ensisijaisesti kabiinia ja myöhemmin, jos silloinkaan moottoria.

Lämmitysteho tuossa on yhtä selkeä kuin suoraan ilmaakin lämmittävässä mallissa (sähkövastusten teho siinä kuin autosta sähköä riittää), hyötysuhteessa (kabiinin lämmityksessä) voi olla enemmän eroa.

Suunnittelijan toimintakuvaus olisi tähän hyvä "erotuomariksi".
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juu, lähinnä tarkoitin sitä että nestettä lämmittävän sähköisen lisälämmittimen vaikutus yleensäkin on pieni, oli se sitten mihin vaan sijoitettu. Väyrysessähän se on lämmityslaitteen letkussa. Ceessä taas lohkossa nelossylinterin kohdalla.

Kylmiä autoja kovemmilla pakkasilla mersut OM611-moottorilla ellei webastoa ole käytettävissä.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”