Vakkari ei toimi 5 ja 6 vaihteella W203

Vastaa Viestiin
jakezu
Viestit: 7
Liittynyt: 31.12.2018 15:59

Vakkari ei toimi 5 ja 6 vaihteella W203

Viesti Kirjoittaja jakezu »

Tosiaankin sellainen ongelma tuossa W203 c220cdi manuaali mersussa, että vakionopeudensäädin ei toimi vaihteilla viisi ja kuusi. Muilla vaihteilla ei ole mitään ongelmaa. Jostain luin, että kulmiensäätö ja väärä rengastus voi aiheuttaa ongelmia vakkarin kanssa. Kulmien säätö ei kuitenkaan poistanut vikaa ja eikä renkaidenkaan vaihto auttanut. Onko jollakin ollut samanlaista vikaa? Mistähän vikaa pitäisi lähteä etsimään?
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mun S210 vm 2000 oli samantyyppistä, ei tuskin koksaan jaksanut kutosella pitää vakkaria päällä, vitosella vaihteli ja muilla baihteilla ei ongelmaa. En jaksanut perehtyä sen kummemmin ropleemaan.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

no tippuuko se pois jos vinguttaa nelosella punarajalle (nopeusriippuvainen)? Jos joo niin pyörimisnopeuserosta se johtuu... 'uudet renkaat' tarkoittaako joka kulmassa saman kokoiset?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jakezu
Viestit: 7
Liittynyt: 31.12.2018 15:59

Viesti Kirjoittaja jakezu »

MHe kirjoitti:no tippuuko se pois jos vinguttaa nelosella punarajalle (nopeusriippuvainen)? Jos joo niin pyörimisnopeuserosta se johtuu... 'uudet renkaat' tarkoittaako joka kulmassa saman kokoiset?
Kiitoksia vastauksista :) Vakkari pysyy nelosella päällä nii pitkälle ku uskaltaa huudattaa. Vaikka jos ajaa nelosella 90 ja pistää vitosen niin vakkari tippuu pois eikä mene päälle enää vitosvaihteella. Vaihdoin taakse uudet renkaat kun aattelin aluks että johtuu siitä, ei ollu vaikutusta. Sitten vaihoin eturenkaat taakse ja ei vaikutusta. Talvirenkaat on yhtä kuluneet joka kulmasta eikä niilläkään toimi. Mikähä hitto tässä on :D ei järki vaan sano
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Automaateissa viallinen jarruvalokytkin aiheuttaa moista, manuaaleista en osaa sanoa... :nocando:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Petri Rintala
Viestit: 214
Liittynyt: 21.5.2006 12:14
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Petri Rintala »

Moi
Meillä joskus 211 vakkari hyppi pois päältä ja tuli kuntoon kun etupyörän napa uusittiin.

pete
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onko tuossa mitään tunnistusta että vaihde on päällä. Todennäköisesti se ei tunnista 5-6 vaihteita eikä siksi kytke vakkaria päälle. (luulee että vaihde on vapaalla)
jakezu
Viestit: 7
Liittynyt: 31.12.2018 15:59

Viesti Kirjoittaja jakezu »

Petri Rintala kirjoitti:Moi
Meillä joskus 211 vakkari hyppi pois päältä ja tuli kuntoon kun etupyörän napa uusittiin.

pete
Oon koittanu ettiä, jos olis laakerivikaa etupäässä mutta omasta mielestä ihan kunnossa. Laakerivian kanssa varmaan toimisi vitosella ja nelosella edes joskus, kun nyt ei toimi ollenkaan.
jakezu
Viestit: 7
Liittynyt: 31.12.2018 15:59

Viesti Kirjoittaja jakezu »

Mika.T kirjoitti:Onko tuossa mitään tunnistusta että vaihde on päällä. Todennäköisesti se ei tunnista 5-6 vaihteita eikä siksi kytke vakkaria päälle. (luulee että vaihde on vapaalla)
Tuo voisi olla tosiaankin vian syy, jos aina kadottaa noilla kahella vaihteella tiedon mikä vaihde on silmässä ja vakkari ei sen takia toimi. Pitääpä alkaa googlaamaan onko tuossa jotakin vaihteen asentotunnistinta vaihekepissä :roll:
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

jakezu kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Onko tuossa mitään tunnistusta että vaihde on päällä. Todennäköisesti se ei tunnista 5-6 vaihteita eikä siksi kytke vakkaria päälle. (luulee että vaihde on vapaalla)
Tuo voisi olla tosiaankin vian syy, jos aina kadottaa noilla kahella vaihteella tiedon mikä vaihde on silmässä ja vakkari ei sen takia toimi. Pitääpä alkaa googlaamaan onko tuossa jotakin vaihteen asentotunnistinta vaihekepissä :roll:
ei tarvi googlata asentotunnistinta sillä moottorin ojain kyllä tietää mikä vaihde on päällä ihan kierroksista/nopeudesta
Audi A8
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

xr kirjoitti:ei tarvi googlata asentotunnistinta sillä moottorin ojain kyllä tietää mikä vaihde on päällä ihan kierroksista/nopeudesta
Saman huomasin työpaikan autolla. Vehke näyttää, mikä vaihde on päällä. Vaihdeilmoitus häviää, kun kytkimen painaa pohjaan – ei tiedä, mikä vaihde on silmässä, kun nopeudet ei vastaa toisiaan. Kun kytkimen nostaa ylös, niin vaihdetieto tulee taas ruutuun.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siis nopeudesta riippumatta vakkari pelaa nelosella ja pienemmillä vaihteilla, mutta ei lainkaan viitosella tai kuutosella ?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

xr kirjoitti:
jakezu kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Onko tuossa mitään tunnistusta että vaihde on päällä. Todennäköisesti se ei tunnista 5-6 vaihteita eikä siksi kytke vakkaria päälle. (luulee että vaihde on vapaalla)
Tuo voisi olla tosiaankin vian syy, jos aina kadottaa noilla kahella vaihteella tiedon mikä vaihde on silmässä ja vakkari ei sen takia toimi. Pitääpä alkaa googlaamaan onko tuossa jotakin vaihteen asentotunnistinta vaihekepissä :roll:
ei tarvi googlata asentotunnistinta sillä moottorin ojain kyllä tietää mikä vaihde on päällä ihan kierroksista/nopeudesta
Onko autossa siis väärä perävälitys jolloin suurimmilla vaihteilla kierrosnopeudet heittää asetetuista liikaa?
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Mika.T kirjoitti:
xr kirjoitti:
jakezu kirjoitti: Tuo voisi olla tosiaankin vian syy, jos aina kadottaa noilla kahella vaihteella tiedon mikä vaihde on silmässä ja vakkari ei sen takia toimi. Pitääpä alkaa googlaamaan onko tuossa jotakin vaihteen asentotunnistinta vaihekepissä :roll:
ei tarvi googlata asentotunnistinta sillä moottorin ojain kyllä tietää mikä vaihde on päällä ihan kierroksista/nopeudesta
Onko autossa siis väärä perävälitys jolloin suurimmilla vaihteilla kierrosnopeudet heittää asetetuista liikaa?

Just samaa ajattelin, mutta rengaskoon kautta, eli onko koko alkup ???


Ja, tai onko vaihteisto auton alkuperäinen ? Oliko näissä 6 vaihteisissa eroja niin, että toisissa 4 on suora ja vitonen ja kutonen ylivaihteita, ja toisissa 5 suora ja vain kutonen yli
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
jakezu
Viestit: 7
Liittynyt: 31.12.2018 15:59

Viesti Kirjoittaja jakezu »

dealer kirjoitti:Siis nopeudesta riippumatta vakkari pelaa nelosella ja pienemmillä vaihteilla, mutta ei lainkaan viitosella tai kuutosella ?
Juurikin näin!
jakezu
Viestit: 7
Liittynyt: 31.12.2018 15:59

Viesti Kirjoittaja jakezu »

Mika.T kirjoitti:
xr kirjoitti:
jakezu kirjoitti: Tuo voisi olla tosiaankin vian syy, jos aina kadottaa noilla kahella vaihteella tiedon mikä vaihde on silmässä ja vakkari ei sen takia toimi. Pitääpä alkaa googlaamaan onko tuossa jotakin vaihteen asentotunnistinta vaihekepissä :roll:
ei tarvi googlata asentotunnistinta sillä moottorin ojain kyllä tietää mikä vaihde on päällä ihan kierroksista/nopeudesta
Onko autossa siis väärä perävälitys jolloin suurimmilla vaihteilla kierrosnopeudet heittää asetetuista liikaa?
Mistähän saisi tietää mikä perävälitys tuossa kuuluisi olla?Lukeeko perässä jossakin sen välitys? Taitaa perä kyllä vähän ääntää, että voisiko vika johtua siitä? 😕 Niin ja pekkovee, talvirenkaissa on alkuperäinen koko ja ei toimi niilläkään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Rengaskokoasiassa määräävä tekijä on se että kaikissa renkaissa kehämitta on sama, tai ainakin lähellä toisiaan.

Perässä lukee välitys takakannen vieressä jommassakummassa alanurkassa. Teräsharjalla hyvä putsailla näkyviin ne stanssatut numerot.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”