Lämmityslaitteen puhallin/kytkin

Vastaa Viestiin
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Lämmityslaitteen puhallin/kytkin

Viesti Kirjoittaja reverend »

Puhallin toimii 1-asennossa vain kakkosen :) kautta käytettynä.
Onko rikki kytkin vai itse puhallin? Miten kytkimen saa irroitettua, etupaneeli on irti mutta säätimet jotenkin kiinni.
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Kytkin on hajoamassa ihan selkeesti. Vaihtaminen vaatii sorminäppäryyttä aika lailla, irrotti sitte keskikonsolin tai ei niin se tila on ahdas. Kytkimen joutuu todellakin pujottelemaan takakautta ulos ja uuden samaa reittiä sisälle. Kytkinakselin kiinnitysreikä (muovipaneelissa) on olemattomalla toleranssilla, lisäksi se muovipaneli jossa kaikki kiertokytkimet ovat on yleensä rikottu tavalla tai toisella. Kytkimessä kaksi sähköliitintä (pieni ja iso) sekä sama kytkin ohjaa myös lämppärilaitteiston ilmanoton pääläppää (helminauhaliitos joka pitää avata, menee helposti myös poikki).

Jos ei hirveesti haittaa niin itse antaisin asian olla. Jos haittaa niin sitte remppahommiin. Jos ole pks seudulta niin pikkukorvauksella voin mahdollisesti auttaa.
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

Tietty se sitten kytkin on, puhallin onkin tässä mallissa aivan liian helppo vaihdettava.

Kiitoksia tarjouksesta, arpaonni ei sattunut sijainnin suhteen. Joroinen on sijainti.

Vaan kiitoksia, minäpä mietin vielä lähdenkö nähtävästi vaiheikkaiseen remonttiin.
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

Itse asiassa, kytkin on nyt irti ja pöydällä. Kysymys liittyykin kytkimen toimintaan. Kytkeekö kytkin asteittain: ensin yksi liuska, sen kaveriksi toinen ja lopulta kolmas n+1 tyyliin? Tässä ykkös- ja kakkosliuska menevät yhtäaikaa, kakkosliuska vaan huonosti 1-asennossa.

EDIT: toimii n+1

Pikaohje:
Kytkimen irroittaminen haljenneen paneelin tapauksessa on helppoa.
1. Vedä napit irti ja irroita kolme mutteria, ujuta etulevy pois
2. Vedä kytkimet irti hahlojen mukaisesti.
3. Ota puhaltimen kytkimen edestä kolme ruuvia pois ja poista helmivaijeri urastaan
4. Irroita kuusinapainen liitin kytkimestä ja homma on valmis
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 lämmitys, ilmastointi”