Onko kenno sama?

Vastaa Viestiin
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Onko kenno sama?

Viesti Kirjoittaja audimies »

Nyt se päiväuni skenaario , sitten täyttyi?.W201:sen kennosta vetehiset päätti tulla jalkotilaan :whistle: Tutkailin tuossa kaikki mahdolliset varaosaluettolot , mitkä netistä löytyi. Ei ollut kuin yhtä kennoo myytävänä. :roll: Siis onko kaikissa sama ( valeon) tekemä muovipäätyinen?

Samalla tarkoitan ac-mallia ja ilman olevaa. Pikku vinkki ois hyvä vaikka yv:nnä. :lol:
big jopo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sanoisin että sama on ... mutta enhän minä ihan varma ole. :?
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Oisin sammaa mieltä tiilerin kanssa, samoja kaikki mitä rakentanu :idea: :idea:
Datsun Bluebird
Mb Vito
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Siis huomenna etsimään kaupasta tms. ehjää kennoa ja ostamaan asennus juomaa.. :jook: Tai pitäiskö kokeilla , jotain paikka-ainetta ensiavuksi?
big jopo
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Ei ikinä paikka ainetta. Niistä on yleensä se seuraus, että kuskille tulee talvella kauhean kylmä ja koneelle vastaavasti kuuma.

Neuvoin aikanaan kaveria pistämään paikka-ainetta Audi 100:n. Harmitti siinä vaiheessa kun oli kuskina 20 asteen pakkasessa ja audissa oli 10 astetta pakkaseta. Useamman tunnin ajelun jälkeen alkoi palella. Vika korjaantui kennon vaihdolla. Opitiin kumpikin paikka-aineista tarpeeksi sillä kerralla.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Perttu K kirjoitti:Ei ikinä paikka ainetta. Niistä on yleensä se seuraus, että kuskille tulee talvella kauhean kylmä ja koneelle vastaavasti kuuma.

Neuvoin aikanaan kaveria pistämään paikka-ainetta Audi 100:n. Harmitti siinä vaiheessa kun oli kuskina 20 asteen pakkasessa ja audissa oli 10 astetta pakkaseta. Useamman tunnin ajelun jälkeen alkoi palella. Vika korjaantui kennon vaihdolla. Opitiin kumpikin paikka-aineista tarpeeksi sillä kerralla.
Se vaara piilee , mutta tuon purkaminen ei onnistu 2h. Pitää ajella vielä .:cry: Kuulin tuosta ,täällä kylällä liikkeessä w201:den kennonvaihto 600 euroo :roll:
big jopo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

purkaminen ei onnistu 2h
Kojelauta irtoaa vajaassa tunnissa ja lämppärinkenno siihen tunti lisää ... kyllä se onnistuu juuri ja juuri. :roll:
kennonvaihto 600 euroo
Kallista. :shock:

Ilmastoitu voi olla hieman hitaampi tehdä ?
oulaistenliikenne.fi
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

dealer kirjoitti:
purkaminen ei onnistu 2h
Kojelauta irtoaa vajaassa tunnissa ja lämppärinkenno siihen tunti lisää ... kyllä se onnistuu juuri ja juuri. :roll:
Meinasin jättää huomenna kahvitauon ja ruokatauon väliin ja vaihtaa kennon? Voi olla pientä erimilisyyttä johtajan kanssa , kun meillä ei töissä oo muuta kuin osia mersuun! Jopa suksien voitelu kesken työpäivän aiheuttaa , jokinmoista eripuraisuutta :shock: .
big jopo
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

audimies kirjoitti:
dealer kirjoitti:
purkaminen ei onnistu 2h
Kojelauta irtoaa vajaassa tunnissa ja lämppärinkenno siihen tunti lisää ... kyllä se onnistuu juuri ja juuri. :roll:
Meinasin jättää huomenna kahvitauon ja ruokatauon väliin ja vaihtaa kennon? Voi olla pientä erimilisyyttä johtajan kanssa , kun meillä ei töissä oo muuta kuin osia mersuun! Jopa suksien voitelu kesken työpäivän aiheuttaa , jokinmoista eripuraisuutta :shock: .
Joko soitit ammattiliittoon, että kapitalisti riistää viatonta työläistä :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Kerropa audimies sitten kokemuksiasi. Itselläkin saattaisi olla mokoma operaatio edessä. Sisällä ei meinaa tareta ja muut kikat alkaa olla jo kokeiltu.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Roisto kirjoitti:Terve,

Kerropa audimies sitten kokemuksiasi. Itselläkin saattaisi olla mokoma operaatio edessä. Sisällä ei meinaa tareta ja muut kikat alkaa olla jo kokeiltu.

t.
Risto
Jep! Eipä tuossa muuta , kuin valmistautuu henkisesti purkamaan koelaudan irti! :x Onneksi ei oo ekakerta. Isohomma kyseessä ja samalla voi tehdä muutakin on kabiini tyhjä. Pitää vaan etsiä kuva alipaine hässäköistä , kun kuitenkin lähtee putkia irti. Tavallisessa ei suurempia ongelmia , mutta toi ilmastoitumalli sisältää muutaman ylimääräisen letkunkin..... :lol:
big jopo
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Onkos 201:sessa yhtä ärsyttävä se lämppärinkotelo kuin 124:sessa...Kojetaulunhan äkkiä purkaa pois tieltä mutta se muovikotelo joka on kasattu niillä pienillä metallilinksuilla :ttu:
Avatar
Ondalf
Viestit: 73
Liittynyt: 12.8.2006 16:03
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Ondalf »

Tjooh, moista pitää itekki alkaa varmaan täs kehitteleen kevään tullen. Tuleepi nimittäin makiat hajut sisään lämpimällä moottorilla. Ei vissiin tykkää paineesta...
300TDT 4MATIC -88
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

AM kirjoitti:Onkos 201:sessa yhtä ärsyttävä se lämppärinkotelo kuin 124:sessa...Kojetaulunhan äkkiä purkaa pois tieltä mutta se muovikotelo joka on kasattu niillä pienillä metallilinksuilla :ttu:
On! Eli aikoinaan kun w201:stä on ruvettu tekemään, on liukuhihnalle laitettu lämppärinmoottori ja kenno. Sen jälkeen on "siirtolaiset" ruvenneet laittamaan osaa ympärille. :lol: Ja jo muutaman tunnin päästä hihnan päässä on melkein valmis w201 :huh:
big jopo
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Nyt tyrkkäs lisää aikaa projektiin? Kuva :? Kertoi vanhempi jäähdytinkorjaaja , että on kahdenlaista kennoo?Behr ja sofica tms toinen valmista.
Kannattaa kuulema purkaa ensin , ennen kennon ostoo :roll: ..... Pe****e!

Siis kävimpä blitemassa ja ostin purkin ja kaadoin.... Tuntu toimivan , mutta kuinka kauan? Talvilomaan vielä viikko :oops: Projektikuvat ukosta ja kennosta viikolla yhdeksän!
big jopo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kaksnollaykkösen kennon vaihto sujuu niin että kojelaudan irrotuksen jälkeen irrotetaan koko l"ämmityslaitteenkotelo" ja puretaan kenno siitä irti pöydällä.
Mikään ei ole ahtaasti, mukava tehdä. :D

Satakaksnelkussa kenno nousee koteloa irrottamatta pois mutta kokonaisuutena homma on työläämpi ja aikaakin voi mennä hieman enemmän.

Nämä kommentit on niistä ilmastoimattomista. :roll:
oulaistenliikenne.fi
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Voi hitsi! voi hitsi! Nyt kun tässä tietokonetta päivitetty uudempaa niin kadonnut alipainekaaviot? Onko kellään tietoo ilmastointilaitteen namiskan letkujen järjestyksestä? 3.kpl vihree,pun ja vihreevalkoinen.. :roll: Rupesin tuossa kaljahöyryissä :lol: ihan joo.. purkamaan ja katsomaan sinne niin nehän sinkoili sinne tänne , kun kytkimen irroitin koelaudasta! :x Just joo...

Kuvia yritän laittaa jos osaan? Kiitos jo etukäteen..... ei superlooniin..
big jopo
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

dealer kirjoitti:Satakaksnelkussa kenno nousee koteloa irrottamatta pois mutta kokonaisuutena homma on työläämpi ja aikaakin voi mennä hieman enemmän.

Nämä kommentit on niistä ilmastoimattomista. :roll:
Kyselläänpä vielä... :D

Nyt olisi kenno odottelemassa. Koska homma kuitenkin tehdään jonkun viikonlopun aikana, niin onko tiedossa tarviiko työhön jotain spetsiaali-instrumentteja, jotka pitäisi käydä ostamassa kauppojen vielä ollessa auki? :D Normityökalut pihteineen, kiintoavaimineen ja hylsyineen kyllä löytyy.

Pitääkö ratti irrottaa? Ainakin WIS:n mukaan tuosta pitää purkaa melkoisesti tavaraa edestä. :?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Roisto kirjoitti: Pitääkö ratti irrottaa? Ainakin WIS:n mukaan tuosta pitää purkaa melkoisesti tavaraa edestä. :?

t.
Risto
Ainakaan minulla ei ole ikinä tarvinnut rattia irroitella,kojetaulu mahtuu tulemaan ilman irroitustakin.

Ja eipä siihen ihme työkaluja tarvita, mutta paljon innostusta/hermoja/mielenkiintoa 8) Paljonhan siinä on noita esim. tuuletusräppänöiden irroittelua mitkä saa helposti rikki jos ei tiedä miten ne irtoaa, mutta eiköhän roisto ole niitä jo ruuvaillut edestakaisin 8) Ja hankalin minun mielestä on se ihme kotelo siinä kennon ympärillä, niitä pikku metallilinksuja tosiaan piiloteltu kivoihin paikkoihin :evil:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Rattia ei liene pakko irrottaa - yhdellä ruuvillahan se on kiinni joten minä olen irrottanut, mukavampi repiä mittaristoa sun muita pois kun on tilaa. :roll:
-jokke-
Viestit: 1
Liittynyt: 24.9.2012 5:07

Viesti Kirjoittaja -jokke- »

Itselläkin ilmeisesti ilmastoituun tenavaan kennon vaihto edessä, hävittää nestettä. Vesipumppu ja syyläri vasta uusittu, eikä vuotoja löytynyt. Ennen kun jäi seisomaan niin veti ikkunat 30km ajon jälkeen kuivalla kesäsäällä umpi huuruun, elikkäs selvät merkit?

Vai mitenköhän kenno vasikoi vuotonsa? vuotaako suoraa ulos vai jääkö pyörimään jalkatiloihin tms?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 lämmitys, ilmastointi”