190 mersun lämmityslaite puhaltaa kylmää???

Vastaa Viestiin
mersu-91
Viestit: 2
Liittynyt: 15.12.2010 19:09

190 mersun lämmityslaite puhaltaa kylmää???

Viesti Kirjoittaja mersu-91 »

elikkä tännainen ongelma on eli vängärinpuolen lämmitys puhaltaa vain kylmää? säätimessä vikaa?
tuominen
Viestit: 79
Liittynyt: 10.3.2006 15:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tuominen »

Lämmönsäätöpotikan muovinen akseli poikki. Onko ollut aiemmin jäykkä? Omassa tämä vänkärin puolen nuppi pyöri haluttomasti ja yhtenä raikkaana syysaamuna se sitten napsahti ja muuttui hervottomaksi.


Saa korjattua liimalla ja parilla ruuvilla. Keskikonsoli pois niin lämmönsäätimen akselit näkyvät hyvin. Uutta osaa ei saa kuin koko lämppärinkotelon mukana.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
mersu-91
Viestit: 2
Liittynyt: 15.12.2010 19:09

Viesti Kirjoittaja mersu-91 »

Niin se taitaa olla poikki kun keski suulakket ottaa pois ja lampulla katsoo niin lämmön säätä vivustot ei liiku vängärin puolella.. kiireessä tarvitsee nyt lämpöä koppiin ja 20pakkasta niin käänsin sen sieltä kuumalle että tarkenee ajella :) pitänee purkaa konsoli ja korjata kunhan ois aikaa :)

kiitosta vastauksesta!
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Missä ovat Tenavan närhenmunat ?
Mielestäni eivät löydy samalta paikalta kuin 124:ssa.
Vai onkohan sellainen salavettu malli.
Mielestäni ei tule tarpeeksi kuumana, ja jalkotilaan jopa haaleana pelkästään.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ei ole tenavalla munia.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Sitä vähän pelkäsinkin.
Eikä taida olla omaa sähköistä kiertovesipumppuakaan lämmityskennolle.
Vika sitten varmaan jossakin siellä jalkatilan suunnalla. Tuleekohan kennosta eri korkeuksilta puhallus alas ja ylös.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kun en ny muista, mutta olikos tenavan systeemi semmoinen,että kenno on kuumana koko ajan ja ilmaa ohjailemalla säädellään lämpöä?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Fenton kirjoitti:Kun en ny muista, mutta olikos tenavan systeemi semmoinen,että kenno on kuumana koko ajan ja ilmaa ohjailemalla säädellään lämpöä?
Taisi siellä vesilinjassa joku venttiili olla.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Fenton kirjoitti:Ei ole tenavalla munia.
Se on sitten tyttö. :oops:
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Sampo N. kirjoitti:
Fenton kirjoitti:Ei ole tenavalla munia.
Se on sitten tyttö. :oops:
"like"
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Marco kirjoitti:
Fenton kirjoitti:Kun en ny muista, mutta olikos tenavan systeemi semmoinen,että kenno on kuumana koko ajan ja ilmaa ohjailemalla säädellään lämpöä?
Taisi siellä vesilinjassa joku venttiili olla.
On siellä vesiventtiili jota alipaineella ohjaillaan... Löytyypi sieltä tuulilasin alareunassa olevan ritilän alta... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

Näin on näreet ja se venttiili tuntee vsin auki-kiinniasennot. Kumpikon säätöhanikka vaikuttaa siihen samalla tavoin. Aukaisuun riittää aivan pieni käänto ja loppusäätö ilmaläpillä kuten tuolla todettiin.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Joo Mersu palasi kotiin ja päästiin jo vähän tutkimaan.
Venttiili pelaa ihan hyvin siellä pikkukennon paluuputkessa. Pitää seuraavaksi yrittää selvittää miten räppänöiden liikkeet vaikuttaa siihen lämpöön.
Koneen lämmöt yleensä houkan yli 80 maski peitettynä ja pakkasta n. -30.
Äsken noita huomisia rallipolkuja vedellessä nousi 90 ja jopa sataseenkin hetkellisesti. Satasessa alkoi sitten neula liikuskella levottomasti vieläkin ylemmäx. 240:ssä ei ole tuollaista virhehypähtelyä.

:shock: Mikäs tunnistelija on oik, akun takana, pienessä "rautahäkissä" :?:
Tais olla kolme kierrelankaa, joista vain yksi hehkui ihan punaisena aina jos lämml.puhallin oli päällä. Hehku hävisi, kun käänsi nollille. Kaksi kierrelankaa mustana.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

650000tuttavuus kirjoitti: :shock: Mikäs tunnistelija on oik, akun takana, pienessä "rautahäkissä" :?:
Tais olla kolme kierrelankaa, joista vain yksi hehkui ihan punaisena aina jos lämml.puhallin oli päällä. Hehku hävisi, kun käänsi nollille. Kaksi kierrelankaa mustana.
Lämppärin puhaltimen vastukset.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Pelaakohan se oikein, kun yksi vain hehkuu :?: Voiko siitä johtua, että puhallin pysähtelee joskus. Heikkoon lämmön tuloon se ei vaikuttane silloin kun puhallin kerran pyörii. Onko 124:ssa ollenkaan tuollaista ?
Kiitos !
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

Vähän oudolta tuntuu. Hehkuuko se vastuskierukka myös puhallin täysillä? Ei ainakaan kaavion mukaan koska silloin vastuksien ei pitäisi olla ollenkaan pelissä vaan puhallinmoottori saa täyden jännitteen. Sitä en tiedä pitäisikö vastuksien hehkua millään tehoasetuksella. Jos ei niin se viittaisi puhallinmoottorin liian suureen virrankulutukseen. Jumittuneet laakerit, loppuunkulunut kollektori? :kele:
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Yks kierukkalanka, muistaakseni ihan uloin hehkui ihan punaisena puhaltimen ollessa täysillä. Täysillä ollessa puhallin myös pysähtelee.
Pitää tutkia onko toiset kierrelangat jo sitten poikki. Tai ehkä paremminkin ykkös ja kakkos nopeudet ei hehkuta lankojaan. Jos siinä sitten kuitenkin on lanka/nopeus systeemi.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Korjaan:
Äsken ainakin hehkutti ulommaista lankaa nimenomaan keskimmäisellä nopeudella, ei suurimmaalla.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Ei helevetti tuokaan teoria päde: lanka/nopeus :evil:
Siinähän onkin neljä nopeutta.
Toiseksi suurimmalla nopeudella punastelee :oops:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Neljä nopeutta, kolme lankaa. Suurinta nopeutta varten ei ole vastuslankaa, kun ei tarvitse jarrutella :idea:

Eli lanka/nopeus oli ihan oikein.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Kiitos :lol:
Hyvä tieto äkkinäiselle :D
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Kojelaudan irrotus, jatkoa lämmityslaitetutkinnalle

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Purin iltamassa keskikonsolin sekä suulakkeet tenavasta (toisen sulkuvipu korjattiinkin). Vaihtelin samalla ehyet lamput kojetauluun, tinattiin irronneet piuhat, puhelimelle lataus tupakan sytkäristä yms.

Onko kojelauta miten tiukassa, ja onko työssä etua jo irroittamistani osista.
Mistä kaikesta pitäisi etsiä kiinnitysruuveja.
Mielenkiintoa olis katsella lämppärin kennoa vähän lähempääkin. Vivut näyttää liikkuvan ihan normaalisti, samoin vesiventtiili. Alipainekin pelaa venttiilin aukaisijana.

Moottorin puoleltakin olen lähentynyt aihetta.
Saako puhaltimenmoottorin ympärillä olevan muovikuvun pois keinottelemalla, siis väännellen, vai onko lasinpyyhkijän vivusto irroitettava ensin ?

Tack jo Före :!:

Huomenna joko kasaan, tai puran lisää ohjeellisesta kannustuksestanne riippuen :wink:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 lämmitys, ilmastointi”