Lämppärin puhallin hyytyi !!!!!!!!! MB 300 TE vm. -90

liitonmies
Viestit: 12
Liittynyt: 03.3.2011 19:56

Lämppärin puhallin hyytyi !!!!!!!!! MB 300 TE vm. -90

Viesti Kirjoittaja liitonmies »

Morjens,

eli 300 TE vm.1990.

Puhallin hyytyi syystä tahi toisesta olisiko apua täältä ?

siin on automaatti ilmastointi.

en tiä liittyykö siihen mitenkään seuraava oire mutta varmuudeksi laitan. Eli paikallaan ollessa moottorin lämmöt nousee aika hätäseen ja sitä ei ennen ole tehnyt.

ja sulakkeet katoin ellei sitten ole salasulakkeita jossain ihmepaikassa kuten ylivirtasuojan sulakkeet oli piilotettu .

Kiittäen Liitonmies
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

puhaltimen moottorin hiiliä kannattaaa alkaa tarkisteleen kun auto on yli 20v vanha.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

ja sulake on iskari tolpan vieressä omassa boksissa ainakin uudemmassa mallissa
autodidakti
liitonmies
Viestit: 12
Liittynyt: 03.3.2011 19:56

sulakkeet

Viesti Kirjoittaja liitonmies »

tarkastettu ja ehjiä olivat.

Hiilet löytyy varmaan "helposta" paikasta ?
Avatar
AkiVaa
Viestit: 32
Liittynyt: 22.8.2006 20:01
Paikkakunta: Myllykoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

Joko moottori tai jännitteensäädin voi olla entinen. Molemmat ovat samassa paikassa pyyhkijän koneiston alla. Uusi moottori siipineen maksaa noin 300 euroa ja säädin noin 300 euroa myöskin.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

sana "automaatti ilmastointi" lisää puhaltimen vaihto aikaa melkoisesti
olisin siinä uskossa jotta kojelauta pitää purkaa

omassa autossa oli kuitenkin vaihto suoritettu pyyhkimen alta muovikotelolle oli suoritettu kirurkisia leikkauksia :D
Avatar
AkiVaa
Viestit: 32
Liittynyt: 22.8.2006 20:01
Paikkakunta: Myllykoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

Ei tarvitse kojelautaa purkaa, ei ainakaan coupessa ja en usko, että farmari sen ihmeellisempi olisi.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Virallinen vaihtoehto taitaa purattaa kojelaudan. Epävirallinen purattaa tuulilasin pyyhkijäsysteemin ja menee vingulla/puukolla/paineilmataltalla tms. sisään siitä moottorin kotelosta ja paikkaa kotelon jollain tiivistemassalla lopuksi.

Itselläkin oli moottori vähän aikaa hiljaa, mutta sitten se heräsikin yhtäkkiä eloon.

Ei tarvi muuten ostaa siivellistä versiota, voi ostaa pelkän moottorin ja ottaa siivet vanhasta.
liitonmies
Viestit: 12
Liittynyt: 03.3.2011 19:56

KIITOS

Viesti Kirjoittaja liitonmies »

Vastauksista ja neuvoista !

Luotto " lääkärini " saa päättää meneekö ylä vai alakautta sisään
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Luulisin että kaikkiin paitsi jälkiasennettuun ilmastointiin on moottori vaihdettavissa konepellin alta mitään puukottamatta ?
Ihan varma on ole mutta se on totta että joka tapauksessa kojelautaa ja lämmityslaitetta ei kannata purkaa irti vaan leikellä koppaa tarvittavan verran jos niikseen...
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Kalliita puhaltimia juu... mitenkäs eros puhallin ilmastoitu vs. Automaagikylmästöity?
Avatar
AkiVaa
Viestit: 32
Liittynyt: 22.8.2006 20:01
Paikkakunta: Myllykoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

Minulla oli ainaki kaikki purettavissa. Muovit oli klipseillä kiinni.

Automaatti-ilmastoidussa on kaksi siipipyörää yhdellä moottorilla. Moottorin saa tosiaan erikseenkin, mutta siipipyörät oli todella tiukassa ja tuli hajotettua ne hieman. Lopputuloksena kuitenkin moottori pelasi ja puhalsi, mutta mielettömän jumputuksen kera. Ostin loppujen lopuksi uuden moottorin siipipyörineen, jolla sain puhaltimen hiljaiseksi ja vitutuksen pois. 8)

Ei valitettavasti ole tullut otettua yhtään kuvaa tästä operaatiosta.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Manuaali mallissakin kaksi siipeä. Just rakensin omaan autoon halvalla jonkun audin moottorin. Piti vaa ertaloonista sorvata väliholkki moottorin ja asennuskotelon väliin. mutta tuli halvaks.
liitonmies
Viestit: 12
Liittynyt: 03.3.2011 19:56

lääkäri soitti

Viesti Kirjoittaja liitonmies »

ja sanoi, että SIILI on kuallut mersun puhallinmoottorijärjestelmästä !

mikä se semmoinen siili on ja mistä niitä saa ostaa ?
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

siilet on vielä talviunilla eivät oo heränneet :D

uskoisin että kyseessä on kuitenkin Lämmityslaitteen puhaltimen etuvastus
esim. KL-Varaosat
liitonmies
Viestit: 12
Liittynyt: 03.3.2011 19:56

moro taas

Viesti Kirjoittaja liitonmies »

eli nyt on käsissä se " siili ".

Mutta oliko jollakulla faktaa arvoista, joilla varmistetaan että se on varmasti tämä siili mikä on poks.

ameriikan yhdysvalloista niitä näyttäisi saavan kohtuu hintaan :

http://compare.ebay.com/like/1405203632 ... s&var=sbar
liitonmies
Viestit: 12
Liittynyt: 03.3.2011 19:56

ja

Viesti Kirjoittaja liitonmies »

minkä värisen johdon päästä ne arvot sitten mittaisin ?

toiselta foorumilta löyty arvoista kahta tietoa :

low : 1 V tai 4 V

auto : 4.5 V tai vaihtelee 5 - 10 V

High : 11 V
liitonmies
Viestit: 12
Liittynyt: 03.3.2011 19:56

ja taas pelittää

Viesti Kirjoittaja liitonmies »

eli ameerikan siili laitettu pesäänsä ja puhallin humisee !!!!!!!!!!
Mike Holder
Viestit: 7
Liittynyt: 27.2.2011 20:00

Viesti Kirjoittaja Mike Holder »

Omassa automaatti-ilmastoidussa w124:ssa meni myös tuo puhallin sen verran mykäksi (puhalteli joko hitaasti tai todella hitaastii). Vinkkien perusteella hankin myös hyppysiini tuon puhaltimen regulaattorin saksan eBaystä ATP Autoteilestä (€89 + €29 postitus). Nyt pelittää hyvin.
boozer
Viestit: 43
Liittynyt: 17.3.2007 16:39

Viesti Kirjoittaja boozer »

komppaan vähän
eli missä se lämppäripuhaltimen sulake on?
E200 -95 farkku ilman ilmastointia ja lämppärinpuhallin
toimii vähän aikaa kylmänä ok mut sit kun sammuttaa ja pistää uudelleen virrat päälle niin on kokonaan mykkä ?
tinkemaster
Viestit: 35
Liittynyt: 14.6.2006 16:38

Viesti Kirjoittaja tinkemaster »

Itsellä kanssa sellaiset oireet että ei reagoi mihinkään nappiin, ei edessammu 0 napista. Puhaltaa vaan täysillä. Olisiko jollain "siilin" varaosanumeroa? Missäs se niinku sijaitsee edes?
300ce -89
VW Jetta 2.0 tdi dsg -06
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

joo tosiaan kertokaapa tietävät siilistä lisää :O
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
tinkemaster
Viestit: 35
Liittynyt: 14.6.2006 16:38

Viesti Kirjoittaja tinkemaster »

Vastaanpa itse. Purin konehuoneen kautta puhaltimen moottorin irti ja alta löytyinkin "siili"
edellinen omistaja oli tehnyt jotain hyppypiuhoja että puhallin pyörisi. Kytkin piuhat oikein eikä ilmastointi sanonut mitään.
Paskaa oli lahjakkaasti koko kenno ja kourut täynnä, pitänee ne putsailla vielä brake cleanerilla ja paineilmalla.
Uusi regulaattori tilattu ebayn kautta usasta, kirjoittelen sitten miten kävi kun osa saapuu-
300ce -89
VW Jetta 2.0 tdi dsg -06
tinkemaster
Viestit: 35
Liittynyt: 14.6.2006 16:38

Viesti Kirjoittaja tinkemaster »

Noniin. Löytyikin sopivasti purkuautosta uusi regulaattori huimaan 20€ hintaan itse purettuna. Nyt ilmastointi toimii :D
Oli halpa korjaus tällä kertaa, samalla tuli puhdistettua ja kunnolla rasvattua puhaltimen moottori sekä putsattua paikat.

ps. Itselle jäi nyt uusi regulaattori jonka ehdin tilaamaan ennen purkuosan löytymistä. Jos jollakulla tarvetta yhteyttä voi ottaa yv:llä
300ce -89
VW Jetta 2.0 tdi dsg -06
Kinnunen
Viestit: 178
Liittynyt: 07.11.2005 19:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Kysästäänpä tässä samassa topicissa 320CE:n puhaltimesta. Pitää nimittäin ikävää kitinää joka nopeudella. Ei ole semmosta pakkasen aiheuttamaa vikinää, mikä ainakin W201:essä on yleistä, vaan kitinä kuuluu oli lämpötila ulkona ja auton sisällä mikä tahansa. Puhallin kyllä toimii moitteetta joka nopeudella. Sitä kenties voisi voitelemalla koittaa elvyttää :roll:. Mutta onko sinne niin hankala päästä käsiksi, että samalla vaivalla vaihtaa koko puhaltimen? Ilmastointi on kuvan mukaista mallia, lieneekö sitten manuaali vai automaatti? Ja mikähän tuolle puhaltimelle lienee varaosanumero? VIN WDB1240521C041211

Kuva
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

se menee laakeri siitä puhaltimesta, kitisee kesät talvet.

mukavasti pääsee siihen käsiksi konehuoneen kautta kun poistaa parit muovit ja tuulilasinpyyhkijän mekanismin.

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kinnunen
Viestit: 178
Liittynyt: 07.11.2005 19:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Joo tuohan näyttäs olevan hyvin esillä..Vielä kun joku tietäs sanoa varmaksi että onko tuo manuaali-ilmastointi missä on tuon ylemmän kuvan mukainen paneeli, niin tiedän hommata oikean puhaltimen. Kun näkyy olevan useampaa erilaista. Tai vielä parempi jos löytyisi varaosanumero 8)

EDIT: Viittä erilaista löytää http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000 :

-A 000 830 79 08 BLOWER
ONLY FOR SIEMENS HOUSING
TO SIEMENS

-A 000 830 79 08 ..BLOWER
ONLY FOR SIEMENS HOUSING
TO BEHR

-A 124 820 13 08 ..BLOWER
TO BEHR

-A 000 830 82 08 ..BLOWER

-A 124 820 06 08 ..BLOWER
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
teras
Viestit: 197
Liittynyt: 19.7.2011 16:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja teras »

Joutilaana autom-ilmastoinnin käytetty puhallin moottori vm:91 20€
puh:040-5104870
Kinnunen
Viestit: 178
Liittynyt: 07.11.2005 19:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

teras kirjoitti:Joutilaana autom-ilmastoinnin käytetty puhallin moottori vm:91 20€
puh:040-5104870
Mikähän siinä mahtaa olla varaosanumero?

Saako noihin pelkät laakerit vaihdettua? Vai ovatko kiinteää mallia..
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Kinnunen kirjoitti: Kuva
Manuaali-ilmastoinnin napit tuossa on, automaatissa ei ole kuin yksi säädinrulla ja alhaalla rivi nappuloita. Sama näkyy konehuoneesta automaagi-ilmastoinnissa on muistaakseni vain yksi närhenmuna, manuaalissa ja ilman kylmästöintiä olevissa kaksi.

Moottorin joudut vaihtamaan uuden, osta vaikka vähän käytetty. Siivet voit laittaa entisestä, ovat tosin aika tiukassa. Lisäksi oli joku Volvon malli, jossa oli sama moottori, tosin tämä taisi koskea vain ilman kylmästöintiä olevia? Mekassa oli ehkä tästä jotain juttua.
Kein siknatuur
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”