Jäähdytinneste haisee sisällä silloin tällöin

Vastaa Viestiin
teejay
Viestit: 55
Liittynyt: 01.9.2007 4:07
Paikkakunta: Helsinki

Jäähdytinneste haisee sisällä silloin tällöin

Viesti Kirjoittaja teejay »

Eli glykoli haisee yleensä silloin kun pysähtyy, ajossa ei haise. Myös ikkunat huuruuntuu sisältä. Onkohan vikana lämppärin kenno vai löytyisikö helpompi vika kuten vuoto moottoritilassa tai syylärissä? Ilmastointi on
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Pieni vuoto kennossa tai paikassa josta pääsee kosteus ja haju sisälle tulevaan ilmaan. Kennon vuotoa vois ensin tarkastella... Nestettä ei kuitenkaan häviä järjestelmästä juurikaan huomattavaa määrää :?:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
teejay
Viestit: 55
Liittynyt: 01.9.2007 4:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teejay »

Joo nestettä ei häviä juuri ollenkaan. Syyläri vuoti päistään näin pakkasilla niin vaihdoin väliaikaisesti pienemmän vaparin syylärin paikalleen, ei haise niin mahottomasti enään mutta ihan kuin vielä tulisi hento haju kabiiniin paikallaan käyttäessä. Pitää vähän aikaa ajella ja katella miltä alkaa näyttää.
BDA
Viestit: 17
Liittynyt: 11.11.2007 23:49
Paikkakunta: Karjala

Viesti Kirjoittaja BDA »

Omassa koslassa oli pissapojan säiliössä kiertävä jäähdytinnesteen kierukka hajalla ja sinne säiliöön meni jäähdytinnesteet. Jäähdytinnesteen haju tuli koppiin, kun pysäytti lämpimän koslan paikolleen.
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Jos lasit huurtuu sisältä ja se huuru maistuu glykolille niin sillon vuoto on kennossa.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
teejay
Viestit: 55
Liittynyt: 01.9.2007 4:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teejay »

H.Salminen kirjoitti:Jos lasit huurtuu sisältä ja se huuru maistuu glykolille niin sillon vuoto on kennossa.
Ok, kyllä se varmaan tuo on. Mitenhän tuo ilmenee sillä tavalla että kylmänä ei tule hajua mutta silloin huurtuu -> kone lämpimäks ja sisälle lämmintä niin paikallaan haisee, EI ajaessa. Ei myöskään puske lisää huurteeseen vaan pikkuhiljaa huurre poistuu. Eli paikallaan haisee ei ajaessa.

Erikoiselta tuntuu, voisi luulla että jos vika kennossa niin koko ajan puskee huurretta ja haisee sisällä????
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

teejay kirjoitti:
H.Salminen kirjoitti:Jos lasit huurtuu sisältä ja se huuru maistuu glykolille niin sillon vuoto on kennossa.
Ok, kyllä se varmaan tuo on. Mitenhän tuo ilmenee sillä tavalla että kylmänä ei tule hajua mutta silloin huurtuu -> kone lämpimäks ja sisälle lämmintä niin paikallaan haisee, EI ajaessa. Ei myöskään puske lisää huurteeseen vaan pikkuhiljaa huurre poistuu. Eli paikallaan haisee ei ajaessa.

Erikoiselta tuntuu, voisi luulla että jos vika kennossa niin koko ajan puskee huurretta ja haisee sisällä????
On kyllä aika outo tapaus. Vaihtuuko kabiinissa ilma ajossa sen verran nopeammin ettei sitä haista?
Ja sehän on normaalia kovemmalla pakkasella että ku laittaa puhaltimen päälle niin kaikki lasit menee huuruun,
kun kennon pintaan kondensoitunu vesi höyrystyy siitä pois ja se puhalletaan sisälle.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”