Webasto/eber bensansyöttö
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Hyvä tietää tuokin, ei samantien saa hajalle
Tyhymähkö kysymys nyt kiertovesipumppuihin liittyen, pitääkö asennuksen jälkeen niitä olla autossa siis kaksin kappalein? Mä kun muistelen silloin ku purin romusta eberin, niin sieltä kaks identtistä pumppua löyty, sama mersun kiertovesipumppu mutta eberissä lähdöt eri kulmassa.
Joo, kaiken järjen mukaan niitä se kaks pitää olla, mutta kun niistä noin 500 kuvasta jota purkuvaiheessa tuli otettua, en löytänyt mistään kuvaa missä pumppujen sijainti toisiinsa nähden olisi merkittynä...
Käytännössä oletan että pumppu tulee suunnilleen samaan letkuun missä nykyinenkin, mutta siirtää vettä vaan just päinvastaseen suuntaan. Eli siihen ylävesiletkut ohuempaan haaraan.
Jos kuvia joltain löytyy noiden letkujen/pumppujen asemoinnista, otan kiitollisena vastaan.
Tyhymähkö kysymys nyt kiertovesipumppuihin liittyen, pitääkö asennuksen jälkeen niitä olla autossa siis kaksin kappalein? Mä kun muistelen silloin ku purin romusta eberin, niin sieltä kaks identtistä pumppua löyty, sama mersun kiertovesipumppu mutta eberissä lähdöt eri kulmassa.
Joo, kaiken järjen mukaan niitä se kaks pitää olla, mutta kun niistä noin 500 kuvasta jota purkuvaiheessa tuli otettua, en löytänyt mistään kuvaa missä pumppujen sijainti toisiinsa nähden olisi merkittynä...
Käytännössä oletan että pumppu tulee suunnilleen samaan letkuun missä nykyinenkin, mutta siirtää vettä vaan just päinvastaseen suuntaan. Eli siihen ylävesiletkut ohuempaan haaraan.
Jos kuvia joltain löytyy noiden letkujen/pumppujen asemoinnista, otan kiitollisena vastaan.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
kait täällä jollakin on kuvia siitä, mutta kaks pumppuahan niitä on koska siinä webastossa on jo kiinni yks pumppu ja autossa omansa lämmitys laitetta varten
minkäs tautta se webaston vesi tarttis laittaa kiertää autossa vastakarvaan, sillonhan sitä ei voi käyttää ajjaassa päällä ollenkaan
nuin se pittää toimia
http://www.youtube.com/watch?v=nqXZiFFsTZU
minkäs tautta se webaston vesi tarttis laittaa kiertää autossa vastakarvaan, sillonhan sitä ei voi käyttää ajjaassa päällä ollenkaan
nuin se pittää toimia
http://www.youtube.com/watch?v=nqXZiFFsTZU
Nää ny edelleen on näitä ennakkoon kysymyksiä jota äkkiseltään tulee mieleen, ihan loppuunasti en vielä webastoa tutkinu läpi, muistelin vaan että toista vuotta takaperin se eeberi jäi laittamatta mm. edellämainitusta syystä, ku ei löytyny kunnon kuvia.
Ajossa tuskin tarvii, toistaseksi tarjennu kaikilla keleillä, ja ainaki aluksi jätän sisäkierron kytkemättä. Meillä ei toiselle autolle lämmitysmahdollisuutta eikä mese mahdu talliin, tärkeintä saada moottoria sen verran lämpöseksi et saa käyntiin. Yllättävää toki, viime talvena 3pv 30 asteen pakkasessa, ei lähtenyt..
Ajossa tuskin tarvii, toistaseksi tarjennu kaikilla keleillä, ja ainaki aluksi jätän sisäkierron kytkemättä. Meillä ei toiselle autolle lämmitysmahdollisuutta eikä mese mahdu talliin, tärkeintä saada moottoria sen verran lämpöseksi et saa käyntiin. Yllättävää toki, viime talvena 3pv 30 asteen pakkasessa, ei lähtenyt..
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Ei mulla mitään niin eksoottista löydy
Nyt ku aikani tuota pyörittelin ja löysin eberin palikoitakin samaan syssyyn, niin siitä koneenpäästä haarasta lähtee siis ilmeisesti se ohuempi webaston päällä olevaan liittimeen ja alapuolen pumpusta letku menee siihen mihin siitä haarasta olis alunperin pitäny mennä, eli auton oman pumpun perään? Oikeastaan siis, pitääkö auton oman kiertovesipumpun pyöriä samalla, vai pyörittääkö tuo vettä läpi?
Eipähän vielä ehtiny toimintaa kokeilla, jos heti aamusta joutais. Joo, nytpähän tuli mieleen mikä osa eberistä on hukan teillä, ei sen ihmeempi kuin se metalliaski jossa kait jonku näkönen piirilevy majailee..
Nyt ku aikani tuota pyörittelin ja löysin eberin palikoitakin samaan syssyyn, niin siitä koneenpäästä haarasta lähtee siis ilmeisesti se ohuempi webaston päällä olevaan liittimeen ja alapuolen pumpusta letku menee siihen mihin siitä haarasta olis alunperin pitäny mennä, eli auton oman pumpun perään? Oikeastaan siis, pitääkö auton oman kiertovesipumpun pyöriä samalla, vai pyörittääkö tuo vettä läpi?
Eipähän vielä ehtiny toimintaa kokeilla, jos heti aamusta joutais. Joo, nytpähän tuli mieleen mikä osa eberistä on hukan teillä, ei sen ihmeempi kuin se metalliaski jossa kait jonku näkönen piirilevy majailee..
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
jaa niinku relesv22 kirjoitti:Ei mulla mitään niin eksoottista löydy
Nyt ku aikani tuota pyörittelin ja löysin eberin palikoitakin samaan syssyyn, niin siitä koneenpäästä haarasta lähtee siis ilmeisesti se ohuempi webaston päällä olevaan liittimeen ja alapuolen pumpusta letku menee siihen mihin siitä haarasta olis alunperin pitäny mennä, eli auton oman pumpun perään? Oikeastaan siis, pitääkö auton oman kiertovesipumpun pyöriä samalla, vai pyörittääkö tuo vettä läpi?
Eipähän vielä ehtiny toimintaa kokeilla, jos heti aamusta joutais. Joo, nytpähän tuli mieleen mikä osa eberistä on hukan teillä, ei sen ihmeempi kuin se metalliaski jossa kait jonku näkönen piirilevy majailee..
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Joh, tässä hätäpäissäni kokeilin kylmästi huitasta johdot akkuun kiinni ja kokeilla mites käy. Noh, vesipumppu surisee joo, mutta liitin B ei tunnu antavan virtaa ulospäin, eli bensapumppu mykkä. Seuraavaksi pitänee kokeilla raapia tuota boksia auki ja kattoo miltä se näyttää.
Ihan nyt varmuudeksi, maajohtojen kanssa jo niin kävi (niitä oliki neljä kappaletta...), Mutta pitäiskö jonnekin muuallekin tulla virtaa ku siihen yhteen paksuun johtoon joka sulakeboksin kautta kulkee?
Kun nyt en ihan tolkkua tuosta kytkentäkaaviosta saa, (tästä sivu17/702)
Tuossa kun ei tuon tyyppi 1522 kellon kaaviota ole ja sen vastakappaleesta lähtee ylimääräinen sininen johto, jonka sijainnista ei tietoa. Siitä samasta B liittimestä näyttäis toinen johto menevän lämpösulakkeelle.
Ihan nyt varmuudeksi, maajohtojen kanssa jo niin kävi (niitä oliki neljä kappaletta...), Mutta pitäiskö jonnekin muuallekin tulla virtaa ku siihen yhteen paksuun johtoon joka sulakeboksin kautta kulkee?
Kun nyt en ihan tolkkua tuosta kytkentäkaaviosta saa, (tästä sivu17/702)
Tuossa kun ei tuon tyyppi 1522 kellon kaaviota ole ja sen vastakappaleesta lähtee ylimääräinen sininen johto, jonka sijainnista ei tietoa. Siitä samasta B liittimestä näyttäis toinen johto menevän lämpösulakkeelle.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Tuossa ihan irtonaisena tallin lattialla kokeilin pömpeliä, ei sen kummemmin tullu kokeiltua, tyhjänä ku pyörittää pumppua niin en viittiny antaa kauaa pyöriä.. Sen nyt kokeilin ettei siitä B liittimestä tuu virtaa, mutta pitäiskö sen antaa ottaa tupakin verran?
Kestääkö tuo kiertovesipumppu tyhjänä pyörimistä vai pitäiskö vetää kraanasta letku?
EDIT
Tossa kahenki tupakin ajan annoin mööpelin pyöriä, kiertovesipumppu kyllä pelaa mutta bensapumppuun ei tuu mitään eloa..
Kestääkö tuo kiertovesipumppu tyhjänä pyörimistä vai pitäiskö vetää kraanasta letku?
EDIT
Tossa kahenki tupakin ajan annoin mööpelin pyöriä, kiertovesipumppu kyllä pelaa mutta bensapumppuun ei tuu mitään eloa..
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
tuleekos hekulle virta ja koitappas ihan akulla toimiiko se polttoaine pumppu, pumppu naksahtaa aina kun kytket siihen virran mutta jos virta jatkuvasti kytkettynä pumppu ei ala naksuttelee
katto se video tarkkaan minkä laitoin, noin se kuuluu toimia ja kiertovesipumppua ei saa kuiviltaan pyörittää
, pumpun tiiviste poksi tuhoutuu
katto se video tarkkaan minkä laitoin, noin se kuuluu toimia ja kiertovesipumppua ei saa kuiviltaan pyörittää
, pumpun tiiviste poksi tuhoutuu
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
No joo, johdotukset nyt katottu kuntoon. Edelleen pyörittelee kivasti, mutta b-pumppu ei inahdakkaan.
Olettaisin että se lämmittää ensin vähä itteensä ennenku päästää bentsiiniä sisään, jos sen pitää siis ensin antaa tovin olla ennenku tapahtuu mitään. Tästä siis herää ajatus että joko hehkutulppa tahi lämpöanturi vois olla veellään? Mitenkäs noita sais testailtua ja millasia vastusarvoja ehjien pitäis näyttää?
Olettaisin että se lämmittää ensin vähä itteensä ennenku päästää bentsiiniä sisään, jos sen pitää siis ensin antaa tovin olla ennenku tapahtuu mitään. Tästä siis herää ajatus että joko hehkutulppa tahi lämpöanturi vois olla veellään? Mitenkäs noita sais testailtua ja millasia vastusarvoja ehjien pitäis näyttää?