Kiertovesipumppu

Vastaa Viestiin
Avatar
Toni R
Viestit: 261
Liittynyt: 06.10.2005 18:05
Paikkakunta: Kuopio

Kiertovesipumppu

Viesti Kirjoittaja Toni R »

No nythän on niin jotta tiisseli mersusta löytyy semmonen pumppu, joka kierrättää lämmintä vettä lämppärinkennolle. Sitten kun aikanaan koittaa hiljanen aika ja pumppu ei enää elvytys yrityksistä huolimatta pyöri, ei kabiini lämpenekkään enää niinkuin insinööri oli aikojen alussa suunnitellut.
Ja eikun uutta pumppua kehiin. 2 lähdöllä olevaa Boschin pumppua saa paikallisesta varaosaliikkeestä hintaan 69 €. Onkelma tuleekin esiin vasta siinä kun "hienommissa" systeemeissä lisänä on kolmas 8mm lähtö tuulilasinpesunesteen lämmitys kierrolle. Tätä myy KL hintaan 248 €. Mielestäni aikasta kova hinta sen kokoselle pumpulle.
No halu oli kova säilyttää myös se kierto siinä pesurinpöntössä, joten eikun ettimään käypästä T haaraa jolla ko. liitos onnistuu.
Aikani etsittyäni tulin siihen tulokseen, että ko T haaraa ei löydy. Lähestyin paikallista LVI alan yritystä ja annoin heille urakan tehdä sellainen kapistus.
Hinta oli kyllä kova 28 € mutta vertasin sitä siihen 248 € se alkoi vaikuttaa edulliselta.
Palikka kun valmistui... asennus,,,, ja lämpöä riittää jälleen.
Mitä opimme tästä?

Kaikkea se köyhyys teettääkin :shock:
W210 290 DT -96 Avantgarde

ex.W124 300 TD -91

ex.W124 250D -88
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Hmm..mutta kuitenkin löytyy myös sellaisia missä pesunesteenlämmityskierukka ja kaksiputkinen pumppu 8)
Avatar
Toni R
Viestit: 261
Liittynyt: 06.10.2005 18:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Toni R »

AM kirjoitti:Hmm..mutta kuitenkin löytyy myös sellaisia missä pesunesteenlämmityskierukka ja kaksiputkinen pumppu 8)
Haarotus jostain letkusta?
W210 290 DT -96 Avantgarde

ex.W124 300 TD -91

ex.W124 250D -88
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Närhenmunilta pumpulle tuleva letku on sellainen T:n mallinen,siitä siis lähtee säiliölle yksi haara.Ihan alkuperäinen systeemi.
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

AM kirjoitti:Närhenmunilta pumpulle tuleva letku on sellainen T:n mallinen,siitä siis lähtee säiliölle yksi haara.Ihan alkuperäinen systeemi.

Jep tämmönen löytyy omasta autosta,maksaakohan tuohon tuo t-haara kumiletkun pätkä sitten sen kakssatasen :D
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

mulla on tossa -94 mallisessa 124 ssä sellanen pumppu joka köllii siel munien lomassa, ja oli muistaakseni kans pikkasen kalliimpi kuin 69 €

lieneekö webaston vai vuosimallin ansiota, tosiaan munaskujen edessä, ikäänkuin pystyssä motti ja liitin sivusta moottorin päätyyn, tietääks joku mist näit löytyy, kolmihaaranen kanssa, mutta mielestäni isommat kuin 8 mm kaikki (väyryset ???)
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”