Mikä ihme ääni

Vastaa Viestiin
stalini
Viestit: 36
Liittynyt: 22.3.2006 11:54
Paikkakunta: Sotkamo

Mikä ihme ääni

Viesti Kirjoittaja stalini »

Nyt kun on ollut pakkasta parikymmentä astetta niin olen pari kertaa säikähtänyt kun jostain etuosasta mittaritaulun takaa on kuulunut hirveä pärinä (Jos joku on kuullut Cessnan sakkausvaroittimen äänen niin just sellainen ( Ei kai mesessä ole sakkausvaroitinta :?: )). Ääni alkoi kuulumaan n. 60 nopeudessa eikä kuulunut puhaltimesta. Vaikka puhaltimen laittoi nollille niin ääni pysyi samana mutta hiljeni ja loppui vasta kun auton vauhtia hidasti. Ilmiö on esiintynyt kerran kylmällä moottorilla ja kerran lämpöisellä.
Tämä ihme ääntelijä on 124E -95 250D
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Nopeusmittarin vaijeri :)
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Juu aika tavallinen ilmiö tuntuu olevan tuo. Eli pakkasella vaijeri alkaa jäätyä ja pitää sitten sellaista "ihme ääntä" joka ei kylläkään koskaan ole osunut omalle kohdalle.

Empä muista nyt miten tuota voisi ehkäistä? Ehkäpä öljyvoitelu voisi auttaa? :?
Kein siknatuur
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mulla teki aamulla saman. Meinas päästä pisi pöksyyn. Jollotti aikansa ja hiljeni, kun hidastin.
Pro HVM
Avatar
Juho R
Viestit: 107
Liittynyt: 08.6.2006 20:21
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Todella raivostuttava ääni :evil:, eikä välttämätä tarvitse edes pakkasta, kun mittari jo huutaa. Ääneen yleensä auttanut mittariston poisto, ja synteettistä vaseliiniä (spray pullossa) suihkuttelu vaijerin päähän.
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Mulla ei tuossa entisessä 200D -92 auttanut edes se vaijerin rasvaus, vaan piti vaihtaa nopeusmittari. Kokeilin myös sitä ulisevaa mittaria rasvailla, mutta ei sitä hiljaiseksi saanut. Seniori valitteli, että myös minun enitsessä 250D -91 mittari huutaa pakkasella. Taitaa olla aika yleinen vika tuo mittariston ulina :shock:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Oikkee miellyttävä ääni, peittää alleen lämppärin vikinän :D Tosin vaijeri katkes niin se loppu :cry: n.50 metriä sen jäläkeen kun vaijeri katkes, oli jo puhelin kourassa ja tilasin uuven vaijerin 8) kuis sen sais ääntää :?

Nyt on hyvät ilimatkin vaihtaa vaijeri pohjolan tallissa 8) ei oo hyttysiä :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”