Flektin toiminta

Vastaa Viestiin
mjo33400
Elektroniikkaguru

Flektin toiminta

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Kertokaa, miten teillä Flekti toimii normaalioloissa, minulla ei ole koskaan mennyt päälle, mutta ei lämmöissäkään mitään vikaa ole. Mikä on kytkeytymis aste? Niin siis C200CDI-01. Korjaan tuon allekirjoituksen. :oops:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Meissenkeri

Re: Flektin toiminta

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

mjo33400 kirjoitti:Kertokaa, miten teillä Flekti toimii normaalioloissa, minulla ei ole koskaan mennyt päälle, mutta ei lämmöissäkään mitään vikaa ole. Mikä on kytkeytymis aste? Niin siis C200CDI-01. Korjaan tuon allekirjoituksen. :oops:
Samanikäisessä E200cdissä se ainakin kesällä pyörii vaihtelevalla nopeudella niin että lämpötila pysyy tismalleen viisarin verran yli 80 cels. Talvella ja kylmemillä ilmoilla ei tietenkään pyöri kun ei moottorissa tahdo lämmöt muutenkaan riittää. Eli kun puhallin ja termostaatti pelaavat oikein, niin ainakin minulla lämpöviisari pysyy juuri siinä viisarin yli 80:ssä koko ajan, eikä siinä näy minkäänlaista eloa. Puhallin sitten tekee töitä jos tarvii.
mjo33400
Elektroniikkaguru

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Minulla ei ole pyörinyt koskaan, mutta ei lämmötkään ole nousseet yli noin 90 asteen mittarin mukaan eli pyysyy hyvin tarkkaan 80 asteen yläpuolella sen mittarin paksuuden verran. Eli missa flekti kytkeytyy? Tai missä anturi on niin voin kokeilla?
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
roud-ari

Viesti Kirjoittaja roud-ari »

No onkohan se minulla tuossa flektissä tai pikemminkin sen ohjauksessa jokin häikkä, kun tänään auton hidasta lämpeämistä kirotessa ja pellin alle katsoessa huomasin että tuuletin pyörii koko ajan. Vauhti ei ole kova mutta kuitenkin. Pakkasta oli -18, auto on C200 CDI -00.
jolle

Viesti Kirjoittaja jolle »

Jos flektin ohjausboxissa on vikaa niin sillon flekti saattaa pyöriä koko ajan tai jäähdytinnesteen merkkivalo voi palaa ym häiriöitä.
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mjo33400 kirjoitti:Minulla ei ole pyörinyt koskaan, mutta ei lämmötkään ole nousseet yli noin 90 asteen mittarin mukaan eli pyysyy hyvin tarkkaan 80 asteen yläpuolella sen mittarin paksuuden verran. Eli missa flekti kytkeytyy? Tai missä anturi on niin voin kokeilla?
Sille on yhteinen anturi termostaatin (päätermarin) kopassa
(ohjaus meni jotenkin näin)
tieto menne väylää pitkin mittarille, ECU:le mikä sitten käskyttä
Flektin ohjausboxsia mikä on kuskin puolen etulokarin sisällä pyörän etu puolella
(ei ole mitenkään harvinaista että boxsi on rikki...paikka kun alttiina kaikelle kosteudelle/paskalle...)
usein ensi oireita on että flekti pyörri hiljaksiin vaikka kone on vielä kylmä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 lämmitys, ilmastointi”