Jäähdytin nesteen merkkivalon ja flektin kanssa ongelma!

Vastaa Viestiin
jakemon
Viestit: 7
Liittynyt: 29.11.2010 15:21

Jäähdytin nesteen merkkivalon ja flektin kanssa ongelma!

Viesti Kirjoittaja jakemon »

Elikkä rupes tälleen pakkasten kunniaksi temppuilemaan tuo mese! Ongelmana on että syttyy jäähdytin nesteen merkkivalo tauluun jolloin lähtee myös flekti päälle!! :( Moottorin lämpötilalla ei ole merkitystä, vaan merkki valo syttyy millon huvittaa, eikä myöskään huomatakseni lisälämmittimellä ollut merkitystä asiaan!

Mistäköhän lähtis vikaa ettimään??

Autona siis 200cdi vm-2000.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Saattas olla flektin ohjainlaite hajalla.
jakemon
Viestit: 7
Liittynyt: 29.11.2010 15:21

Viesti Kirjoittaja jakemon »

Onkos siihen mitään konstia jolla testata sitä, ja missäköhän kohilla se ohjainlaite sijaitsee?? Kalliskin osa??
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Oiskohan ollut 250 euron osa kyseessä-mikäli oikein muistan.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

dealer kirjoitti:Saattas olla flektin ohjainlaite hajalla.
Kerro vähän tarkemmin, mikä ohjainlaite. Eikö flektiä ohjaakaan lämpöanturi CDI-koneissa. Tämä on minulle uusi asia ja sen takia olen kiinnostunut. :wink:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eikö flektiä ohjaakaan lämpöanturi CDI-koneissa.
Kyllähän tieto tulee lämpöanturilta mutta ohjaamassa on tosiaan ohjainlaite eikä pelkästään rele.
Se on kuskin puolen lokasuojan sisällä ainakin ceessä ja taisi olla väykyssäkin ?
Oisko kellään kuvaa ja tarkempaa tietoa boksista, minähän vaan vaihdan sellaisen tarvittaessa uuteen tarkemmin perehtymättä :oops:
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

dealer kirjoitti:
Eikö flektiä ohjaakaan lämpöanturi CDI-koneissa.
Kyllähän tieto tulee lämpöanturilta mutta ohjaamassa on tosiaan ohjainlaite eikä pelkästään rele.
Se on kuskin puolen lokasuojan sisällä ainakin ceessä ja taisi olla väykyssäkin ?
Oisko kellään kuvaa ja tarkempaa tietoa boksista, minähän vaan vaihdan sellaisen tarvittaessa uuteen tarkemmin perehtymättä :oops:
Kiitos Dealer, toi täytyy tutkia. Älä muuten punastele, sinä olet ammattilainen ja minä vaan harrastan. :wink:
Itseasiassa tämä täytyy tutkia tarkemmin.

Edit: Lisäsin tekstiä.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Onkos jossain näkyvissä mitä sähköjohtoja sinne ohjainboxiin menee ja tulee?
Kun omassa autossa palaa toi jäähdytinnesteen merkkivalo aina jos ulkolämpötila on yli +4 tai sitten auton käynnistää lämpimänä (ei siis syty jossei kone ole lämmin)
Flekti ei toimi omia aikojaan ja lämmötkin pysyy aina sen verran alhaalla ettei nää että toimiiko flekti ylipäätäänsä :D

Esp laitteen alla olevassa johtonipussa on yks liitin irrallaan (teipattuna) ja olis kiva tietää että mihin sellanen kuuluu jos kuuluu mihinkään...



Eli tuleeko flektin paksu virtapiuha ohjainboxilta ja tuleeko sinne mitä muita piuhoja, ilmeisesti termostaattikotelon lämpöanturi on yhteydessä juuri tuohon flektin ohjianboxiin?
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Se lämpötilanturi on yhteydessä pelkästään moottorinohjaukseen joka sitten pulssilla ohjaa juurikin tuota puhaltimen säätövastusta. Hän majailee kuskinpuolella renkaan kohdilla puskurin takana, ilman sisälokarin muovien irroitusta ei pääse käsiksi/näe.
Se on semmoinen alumiininen rivoitettu rasia johon menee paksumpia ja ohuempia johtoja. :wink:

Veikkailisin että siinä on joku osa ottanut itseensä ja tuossahan on semmoinen ominaisuus että jos flekti on kaput/johto irti niin se sytyttää merkiksi juurikin tuon nesteen vähäisyydestä kertovan valon.
Tähdellisen parantola
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

tapio89 kirjoitti:Se lämpötilanturi on yhteydessä pelkästään moottorinohjaukseen joka sitten pulssilla ohjaa juurikin tuota puhaltimen säätövastusta. Hän majailee kuskinpuolella renkaan kohdilla puskurin takana, ilman sisälokarin muovien irroitusta ei pääse käsiksi/näe.
Se on semmoinen alumiininen rivoitettu rasia johon menee paksumpia ja ohuempia johtoja. :wink:

Veikkailisin että siinä on joku osa ottanut itseensä ja tuossahan on semmoinen ominaisuus että jos flekti on kaput/johto irti niin se sytyttää merkiksi juurikin tuon nesteen vähäisyydestä kertovan valon.
Missä lämpötilassa flekti lähtee pyörimään?
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Se muistaakseni lähti vasta 90c jälkeen hissuksiin pyörimään. Ikänä ei kesällä vaununkaan kanssa saanut sitä kunnolla huutamaan.
Ja ilmastointia kun käyttää niin se pyörii sillon hissuksiin.

Ja tuon toiminnanhan pystyy testaamaan testerillä.
Tähdellisen parantola
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

tapio89 kirjoitti:Se muistaakseni lähti vasta 90c jälkeen hissuksiin pyörimään. Ikänä ei kesällä vaununkaan kanssa saanut sitä kunnolla huutamaan.
Ja ilmastointia kun käyttää niin se pyörii sillon hissuksiin.

Ja tuon toiminnanhan pystyy testaamaan testerillä.
Kiitos. :wink:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 lämmitys, ilmastointi”