Jäähdytin nesteen merkkivalon ja flektin kanssa ongelma!
Jäähdytin nesteen merkkivalon ja flektin kanssa ongelma!
Elikkä rupes tälleen pakkasten kunniaksi temppuilemaan tuo mese! Ongelmana on että syttyy jäähdytin nesteen merkkivalo tauluun jolloin lähtee myös flekti päälle!! Moottorin lämpötilalla ei ole merkitystä, vaan merkki valo syttyy millon huvittaa, eikä myöskään huomatakseni lisälämmittimellä ollut merkitystä asiaan!
Mistäköhän lähtis vikaa ettimään??
Autona siis 200cdi vm-2000.
Mistäköhän lähtis vikaa ettimään??
Autona siis 200cdi vm-2000.
Kyllähän tieto tulee lämpöanturilta mutta ohjaamassa on tosiaan ohjainlaite eikä pelkästään rele.Eikö flektiä ohjaakaan lämpöanturi CDI-koneissa.
Se on kuskin puolen lokasuojan sisällä ainakin ceessä ja taisi olla väykyssäkin ?
Oisko kellään kuvaa ja tarkempaa tietoa boksista, minähän vaan vaihdan sellaisen tarvittaessa uuteen tarkemmin perehtymättä
Kiitos Dealer, toi täytyy tutkia. Älä muuten punastele, sinä olet ammattilainen ja minä vaan harrastan.dealer kirjoitti:Kyllähän tieto tulee lämpöanturilta mutta ohjaamassa on tosiaan ohjainlaite eikä pelkästään rele.Eikö flektiä ohjaakaan lämpöanturi CDI-koneissa.
Se on kuskin puolen lokasuojan sisällä ainakin ceessä ja taisi olla väykyssäkin ?
Oisko kellään kuvaa ja tarkempaa tietoa boksista, minähän vaan vaihdan sellaisen tarvittaessa uuteen tarkemmin perehtymättä
Itseasiassa tämä täytyy tutkia tarkemmin.
Edit: Lisäsin tekstiä.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Onkos jossain näkyvissä mitä sähköjohtoja sinne ohjainboxiin menee ja tulee?
Kun omassa autossa palaa toi jäähdytinnesteen merkkivalo aina jos ulkolämpötila on yli +4 tai sitten auton käynnistää lämpimänä (ei siis syty jossei kone ole lämmin)
Flekti ei toimi omia aikojaan ja lämmötkin pysyy aina sen verran alhaalla ettei nää että toimiiko flekti ylipäätäänsä
Esp laitteen alla olevassa johtonipussa on yks liitin irrallaan (teipattuna) ja olis kiva tietää että mihin sellanen kuuluu jos kuuluu mihinkään...
Eli tuleeko flektin paksu virtapiuha ohjainboxilta ja tuleeko sinne mitä muita piuhoja, ilmeisesti termostaattikotelon lämpöanturi on yhteydessä juuri tuohon flektin ohjianboxiin?
Kun omassa autossa palaa toi jäähdytinnesteen merkkivalo aina jos ulkolämpötila on yli +4 tai sitten auton käynnistää lämpimänä (ei siis syty jossei kone ole lämmin)
Flekti ei toimi omia aikojaan ja lämmötkin pysyy aina sen verran alhaalla ettei nää että toimiiko flekti ylipäätäänsä
Esp laitteen alla olevassa johtonipussa on yks liitin irrallaan (teipattuna) ja olis kiva tietää että mihin sellanen kuuluu jos kuuluu mihinkään...
Eli tuleeko flektin paksu virtapiuha ohjainboxilta ja tuleeko sinne mitä muita piuhoja, ilmeisesti termostaattikotelon lämpöanturi on yhteydessä juuri tuohon flektin ohjianboxiin?
Se lämpötilanturi on yhteydessä pelkästään moottorinohjaukseen joka sitten pulssilla ohjaa juurikin tuota puhaltimen säätövastusta. Hän majailee kuskinpuolella renkaan kohdilla puskurin takana, ilman sisälokarin muovien irroitusta ei pääse käsiksi/näe.
Se on semmoinen alumiininen rivoitettu rasia johon menee paksumpia ja ohuempia johtoja.
Veikkailisin että siinä on joku osa ottanut itseensä ja tuossahan on semmoinen ominaisuus että jos flekti on kaput/johto irti niin se sytyttää merkiksi juurikin tuon nesteen vähäisyydestä kertovan valon.
Se on semmoinen alumiininen rivoitettu rasia johon menee paksumpia ja ohuempia johtoja.
Veikkailisin että siinä on joku osa ottanut itseensä ja tuossahan on semmoinen ominaisuus että jos flekti on kaput/johto irti niin se sytyttää merkiksi juurikin tuon nesteen vähäisyydestä kertovan valon.
Tähdellisen parantola
Missä lämpötilassa flekti lähtee pyörimään?tapio89 kirjoitti:Se lämpötilanturi on yhteydessä pelkästään moottorinohjaukseen joka sitten pulssilla ohjaa juurikin tuota puhaltimen säätövastusta. Hän majailee kuskinpuolella renkaan kohdilla puskurin takana, ilman sisälokarin muovien irroitusta ei pääse käsiksi/näe.
Se on semmoinen alumiininen rivoitettu rasia johon menee paksumpia ja ohuempia johtoja.
Veikkailisin että siinä on joku osa ottanut itseensä ja tuossahan on semmoinen ominaisuus että jos flekti on kaput/johto irti niin se sytyttää merkiksi juurikin tuon nesteen vähäisyydestä kertovan valon.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Kiitos.tapio89 kirjoitti:Se muistaakseni lähti vasta 90c jälkeen hissuksiin pyörimään. Ikänä ei kesällä vaununkaan kanssa saanut sitä kunnolla huutamaan.
Ja ilmastointia kun käyttää niin se pyörii sillon hissuksiin.
Ja tuon toiminnanhan pystyy testaamaan testerillä.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling