Ilmastoinnin kylmäaineiden täyttömäärä? (uutta kennoa)
Ilmastoinnin kylmäaineiden täyttömäärä? (uutta kennoa)
Huomenna pitäis viedä C:n ilmastointi täytettäväksi. Paljonko sitä ainetta menee järjestelmään? Käskivät katsoa sen valmiiksi Onko jossain esim. tarra josta sen näkee?
-Ville
-Ville
Viimeksi muokannut ahonen v, 21.7.2007 14:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Missä muuten se kuivain sijaitsee? olen ihan turisti näiden ilmastointi asioiden kanssa
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Yleensä konehuoneessa määrä kerrotaan. 124:sessa lukkopellissä, väykyssä boksien suojamuovin päällä ja ceessä...?? no jossain. veikkaisin 800g-1000g.
No ei sillä ilmastointimiehellä kai sitten ole niitä taulukoita, ainakin kun äskettäin käväsin niin määrät,tai oikeastaan koodit luettiin ihan vihkosesta..vaikka kone olikin ihan uusi.
No ei sillä ilmastointimiehellä kai sitten ole niitä taulukoita, ainakin kun äskettäin käväsin niin määrät,tai oikeastaan koodit luettiin ihan vihkosesta..vaikka kone olikin ihan uusi.
Sanoivat ettei välttämättä löydy kirjoista määriä, ja siksi pyysivät tarkistamaan asian.AM kirjoitti:Yleensä konehuoneessa määrä kerrotaan. 124:sessa lukkopellissä, väykyssä boksien suojamuovin päällä ja ceessä...?? no jossain. veikkaisin 800g-1000g.
No ei sillä ilmastointimiehellä kai sitten ole niitä taulukoita, ainakin kun äskettäin käväsin niin määrät,tai oikeastaan koodit luettiin ihan vihkosesta..vaikka kone olikin ihan uusi.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Kiitos ja kumarruscdi kirjoitti:850 g
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Kävin sitten oikein autokorjaamossa huollattamassa ilmastoinnin, alkoi kyrsiä tuo em. liike. Eilen oli jonoa ja tänään kone rikki. Ainetta oli järjestelmässä enää 150g, eli ei ihme ettei toiminut. Vuotoa ei kone löytänyt joten toivotaan että tuo pari vuotta toimisi.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Kokeilinpa sitten tänään ilmastointia minäkin, ja kas yllättävää, eipä talven jälkeen syttynytkään. No eikun puhelu seppään.
Aineiden koodeja en opi koskaan muistamaan, mutta puhuttiinko väissä vanhemmissa nyt R134:stä? Tuskin, mutta samapa tuo.
Vanhempiin järjestelmiin saa kuulemma nykyään jotain tiivisteainetta, jonka pitäisi edesauttaa freoinille suunniteltujen järjestelmien tiiviyttä. Ne kun nämä "ympäristö-mehut" eivät tahdo kestää niissä sisällä.
Raportoin asiasta lisää kun järjestelmä on täytetty.
Aineiden koodeja en opi koskaan muistamaan, mutta puhuttiinko väissä vanhemmissa nyt R134:stä? Tuskin, mutta samapa tuo.
Vanhempiin järjestelmiin saa kuulemma nykyään jotain tiivisteainetta, jonka pitäisi edesauttaa freoinille suunniteltujen järjestelmien tiiviyttä. Ne kun nämä "ympäristö-mehut" eivät tahdo kestää niissä sisällä.
Raportoin asiasta lisää kun järjestelmä on täytetty.
R134a on se uudempi freoniton ja ympäristöystävällinen versio R12 on se vanha aine ja sitähän ei enää saa, ainakaan virallisesti. Tuota uudempaa ei vanhaan systeemiin voi laittaakaan, tai voi muttei se siellä pysy. Letkut tiivisteet sun muut pitäis vaihtaa ja kai jonkunlaista putsausta tehdä kun öljytkään eivät ole yhteensopivia..No korvaavia aineitahan sitten on esim. IC49 jonka pitäisi kohtuu hyvin siellä vanhassa järjestelmässä pysyäkin.HVM kirjoitti: Aineiden koodeja en opi koskaan muistamaan, mutta puhuttiinko väissä vanhemmissa nyt R134:stä? Tuskin, mutta samapa tuo.
Missä käytit? Pitäs täytättää omasta ilmastointiahonen v kirjoitti:Kävin sitten oikein autokorjaamossa huollattamassa ilmastoinnin, alkoi kyrsiä tuo em. liike. Eilen oli jonoa ja tänään kone rikki. Ainetta oli järjestelmässä enää 150g, eli ei ihme ettei toiminut. Vuotoa ei kone löytänyt joten toivotaan että tuo pari vuotta toimisi.
netistä muuten löytyy mitä erilaisimmista paikoista tuota R12:a...
Esim. http://www.r22.org/prod_list.php?maingr ... group=R-12
Esim. http://www.r22.org/prod_list.php?maingr ... group=R-12
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Olipa lyhyt pari vuotta. Ilmastointi ei enää toimi, aineet lähti karkuun.ahonen v kirjoitti: Vuotoa ei kone löytänyt joten toivotaan että tuo pari vuotta toimisi.
Jos täytön yhteydessä ei vuotoa löytynyt, onko vuoto sitten kompurassa, jos kerran vuoto alkoi ilmeisesti sen jälkeen kun ilmastointi meni päälle.
Voiko kompuraa huoltaa vaiko uusi tilalle. Pitää vielä soitella kylmälaitemiehelle ja kysyä kuinka tuon vuodon voi paikallistaa.
P*rkele tätä mersuilua
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Emminä tiiä. Menen keskiviikkona säädättämään pyöränkulmat niin kyselen sittenHVM kirjoitti:No eikö sinne laitettu väriainetta täytön yhteydessä? Otan osaa.ahonen v kirjoitti:Pitää vielä soitella kylmälaitemiehelle ja kysyä kuinka tuon vuodon voi paikallistaa.
P*rkele tätä mersuilua
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Menee vähän ohi aiheen mutta päätin munata itteni ja kysyä että miten tuo jäljellä oleva kylmäaine muka mitataan? Punnitaanko auto tarkuusvaakalla ennen ja jälkeen täytön vai käytetäänkö samaa konstia jolla saa mitattua että paljonko painaa tupakassa oleva savu?ahonen v kirjoitti: Ainetta oli järjestelmässä enää 150g
Huoltoneliö, 100€Sivonen kirjoitti:Missä käytit ja paljon maksoi? Vois kävästä siellä volovon kanssa pistämässä rahaa palamaan...
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Autoa käyty taas näyttämässä pajalla ja vuotoa etsitty infrapunavalon ja keltaisten lasien kanssa. Vuoto löytyi puhaltimien takana olevan kennon vasemmasta alakulmasta, eli lienee siis kyseessä "lauhdutin" vai ? Tuon pystyy kai ihan kotikonstein vaihtamaan. Vinkkejä hommaan kaipaillaan.
Tämmöstä osaa löytyis kl:stä:
19781 ilmastointilaitteen lauhdutin hinta: 235€
ja jos vaihtais vielä kuivaimen hintaan 37€
Tämmöstä osaa löytyis kl:stä:
19781 ilmastointilaitteen lauhdutin hinta: 235€
ja jos vaihtais vielä kuivaimen hintaan 37€
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Mistäkö ostit? kysessä siis se iso kenno siinä keulalla?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Salodanger
- Viestit: 147
- Liittynyt: 01.11.2006 16:37
- Paikkakunta: Lempäälä
Itellä oli sama homma ja kustannus kaikkineen 609€, sisältäen vian etsinnän, lauhduttimen, kuivaimen ja uudet mömmöt masiinaan. (kulkine oli siis pari kertaa pajalla) On kuuleman mukaan joku ~3-4h homma, tai näin ainakin setä korjaaja väitti. Sanoipa myös, että vanhan lauhduttimen pois ottaminen on huomattavasti helpompaa kuin uuden takaisin laitto, tiedä sitten. Ite kun oon noissa hommissa hiukan Ja Tampereen autokylmä oli paikka missä laitatin.
edit: KL:ään kun lauhdutinta kyselin, niin netissä oli hinta tuo 236€, mutta kun soitin niin hinta oli luokkaa 270€. Netissä vai myyjällä vanha hinta?
edit: KL:ään kun lauhdutinta kyselin, niin netissä oli hinta tuo 236€, mutta kun soitin niin hinta oli luokkaa 270€. Netissä vai myyjällä vanha hinta?
Minun kaksnollakakkosessa vuoti niinkin pieni asia kuin venttiili josta kone täytetään...muuten ei vuotoa löytynyt, mutta kun kaveri koeponnisti oikein "huolella" niin alkoi se venttiili pihisemään. Ainetta meni 850g! Mikäli oikein muistan aineen arvo n.130€/kg!!! Huollon suoritti Helsingin Heikinlaaksossa sijaitseva El-Car Oy www.el-car.fi VOIN SUOSITELLA!!!
Ei ole helppoa tämä ilmastoinnin korjuu. Sain uuden kennon jka ajattelin sen tänään vaihdella. No lukkopelti irti, välijäähdytin ja ahtoputket irti, syyläri löysälle ja tuulitunneli irti. Vanha kenno pois ja vertaamaan:
No, erilaisethan ne. Tuo uusi on varmaan vaparista, koska käy muuten paikalleen, mutta letku lähdöt tulee coolerin toisenpään letkulähdön kohdalle.
Tuossa vanhassa kennossa on saatu tilaa tuomalla toinen letku yläkautta.
Toisaalta jos jättäis ilmastoiniin pois käytöstä ja laittais tuonne isomman coolerin
P*rkele!
No, erilaisethan ne. Tuo uusi on varmaan vaparista, koska käy muuten paikalleen, mutta letku lähdöt tulee coolerin toisenpään letkulähdön kohdalle.
Tuossa vanhassa kennossa on saatu tilaa tuomalla toinen letku yläkautta.
Toisaalta jos jättäis ilmastoiniin pois käytöstä ja laittais tuonne isomman coolerin
P*rkele!
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89