202 ilmastointiongelma

Vastaa Viestiin
makeheinonen
Viestit: 7
Liittynyt: 14.8.2012 21:12
Paikkakunta: Riihimäki

202 ilmastointiongelma

Viesti Kirjoittaja makeheinonen »

Ilmastointi hiipui keväällä joten käytin huollossa.500g oli ainetta hävinnyt n.2 vuodessa.Mutta ei lähtenyt pelittämään...Kun auton käynnistää ilmastointi ja flektit pyörii n.1-2 minuuttia ja sammuu.Auto sammuksiin ja auto käymään,sama juttu.tänään kurkkasin flektien ohjainboxiin ja siellä ei ollut ainakaan näkyvää vaurioo/hapettumaa.Onko vinkkiä? Luhdutin ja kuivain vaihdettu 2v sitten ja autohan on 230 kompressor vm-98 automaatti-ilmastoinnilla.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Automaattiilmastoidusta saa katottua vikakoodit siitä näyttötaulusta itsestään.
Mictian
Viestit: 7
Liittynyt: 16.1.2012 18:58

Viesti Kirjoittaja Mictian »

Aihetta sivuten, omasta vehkeestä katosi kanssa kylmästöinti kesällä, käytin huollossa, 350g oli kadonnut kaasuja (auton historia tiedossa 10v ajalta, jolloin ilmastoinnille ei oltu tehty mitään).

Mutta, kun talsin korjaamolle autoa hakemaan, aavistin jo kauempaa että kaikki ei ole ok, kun oli 3 äijää ihmettelemässä konehuonetta.
Laitteisto on tiivis, uudet kaasut, kompura pyörii, magneettiventtiili toimii, ei anna vikakoodeja (jollain Boshin härvelillä ne tuota tutki auton diagnostiikkaliittimen kautta), mutta ei anna kylmääkään.

Huollon tuomio oli "kompura väljä", joka maksaisi ~touhutonnin :evil:

Tuleeko tuohon mitä ajatuksia mitä tutkia/hutkia vielä ennenkuin ryntää kompurakauppaan, ja voisiko mistä saada käytettyä?

Ja mikä noiden käyttöikä yleensä on, c220 -99 ja 375tkm, ensimmäiset 3v/200tkm taksina...
Ja niin manuaali-kylmästöinti.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laitteisto on tiivis, uudet kaasut, kompura pyörii, magneettiventtiili toimii, ei anna vikakoodeja (jollain Boshin härvelillä ne tuota tutki auton diagnostiikkaliittimen kautta), mutta ei anna kylmääkään.
Eääääh, tutkita jossain toisaalla. En usko kompuravikaan :?
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Mictian kirjoitti: Laitteisto on tiivis, uudet kaasut, kompura pyörii, magneettiventtiili toimii, ei anna vikakoodeja (jollain Boshin härvelillä ne tuota tutki auton diagnostiikkaliittimen kautta), mutta ei anna kylmääkään.
Kompuran "pyörintä" ja hihnapyörän pyörintä on kaksi eri asiaa. Toivottavasti et maksanut mitään "huollosta".
Kompura kun toimii ja imulinjaan ei tule kylmää vaan ainoastaan lämpenee on liian vähän nestettä ja tällöin painekatkaisija estää kompuran toiminnan. Huoltopainemittareilla näkee täytöksen ja kompuran toiminnan.

Olisko taas yritetty tyhjästä pullosta täyttää systeemiä :twisted: :twisted:
Mictian
Viestit: 7
Liittynyt: 16.1.2012 18:58

Viesti Kirjoittaja Mictian »

et kirjoitti: Kompuran "pyörintä" ja hihnapyörän pyörintä on kaksi eri asiaa.
Miten ovat kaksi eri asiaa? koko hihnapyörä pyörii auton käynnissä ollessa, mutta jos otan kylmästöinnin sulakkeet irti, niin silloin magneettikytkin ei ota ja pyörän keskiö on paikallaan.
Toinen jos tarjoaa ripeästi kaasua, niin tuo keskiosa pysähtyy muutamaksi sekunniksi, onkos tämä normaalia?


Sain huollosta tommosen lapun, missä seuraavaa:
Bosch ACS 650
Auton kuva mistä nuoli poispäinja teksti R134a
574 g
8 ml
(pois tulleet kaasut ja öljy?)

Sitten auton kuva mistä nuoli poispäin ja V
1200 s
37 mbar
(alipainetesti?)

Sitten auton kuva missä nuoli autoon päin ja öljykannu
10 ml
(lisätty öljy?)

Sitten auton kuva missä nuoli autoon ja UV
0 ml
(lisätty UV-vuotoilmaisuaine, tai siis moista ei laitettu?)

Sitten auton kuva missä nuoli autoon päin ja R 134a
854 g
(lisätty kaasu?)
makeheinonen
Viestit: 7
Liittynyt: 14.8.2012 21:12
Paikkakunta: Riihimäki

"vikakoodeja"

Viesti Kirjoittaja makeheinonen »

En ole ihan varma onko nämä vikakoodeja mistä on hyötyä. 23*1 ,23*2 ,23*3 ,41*6 ja 41*9.En löytänyt pallukkaa :)
makeheinonen
Viestit: 7
Liittynyt: 14.8.2012 21:12
Paikkakunta: Riihimäki

Vielä "vikadiaknoosia"

Viesti Kirjoittaja makeheinonen »

Kiireiden takia en ole hirveesti ehtinyt perehtyä vikaan,mutta minulla on sellainen mutu tuntuma että autossa on myös samaan aikaan tehoja kateissa.Kylmänä kun ilmastointikin toimii hetken on vääntöä ja tehoa,mutta arvioiden samaan aikaan kun ilmastointi putoaa pois tehot/vääntö häviää.Eli voiko jokin anturi tms. ohjata molempia "vikoja"?
makeheinonen
Viestit: 7
Liittynyt: 14.8.2012 21:12
Paikkakunta: Riihimäki

Testeriä vailla

Viesti Kirjoittaja makeheinonen »

Aihe pomppaa osin moottoripuolelle.Kylmänä kiertoilmaläppä toimii n.2 min. ja sen jälkeen se aukeaa,eli ahdot katoaa.Noin 5sec. sisällä ilmastoinnin kompura pysähtyy.Oliskohan riihimäen lähistöllä joku jolla olis tieto taitoo/testeriä tutkia korvausta vastaan.Kyselin parista yrityksestä mutta vastaus oli että testerillä ei näitä vikoja löydy...eli aletaan vaihtamaan osia.Tilasin kylläkin MB carsoftin 7.4 multiplexerin,mutta en tiedä milloin tulee ja onko siitä apuja näihin ongelmiin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 lämmitys, ilmastointi”