Puhallin ei toimi

Vastaa Viestiin
Motomoto
Viestit: 7
Liittynyt: 16.7.2014 11:14

Puhallin ei toimi

Viesti Kirjoittaja Motomoto »

Moi.
En löytänyt presiis tällaista ongelmaa joten avaan uuden langan.
Mulla on w202 automaatti-ilmastoinnilla, ja tuntuu että tässä on jumittanut 1- vaihe päälle puhaltimessa.
Ihan sama 1-2-3-4 minkä vaiheen painaa päälle niin nopeus puhaltimessa ei muutu.
Vikinä muuttuu, jesus tuo ääni on rasittava.
Oon rasvannu aivan koko paskan mutta ääni ei vain katoa.
Samoin jos laitan automaatin päälle, nopeus ei muutu.
PAITSI että automaatti tuntuisi joskus heittävän jollain 2- vaiheella pikkuisen aikaa, ainakin luulen näin.
Mutta onko tässä nyt siis etuvastus ongelma?
Mistä kannattaisi alkaa etsiä uutta?
Aion tästä nyt kahvin jälkeen purkaa moottorin syliin jotta toivottavasti kun tulen taas kahville olisi täällä joku hyvä ehdotus miten saisin ehjättyä puhaltimen ilman satojen eurojen hintaa :)

e:
Voinko ostaa moottorin ja ton säätimen manuaali-ilmastoidusta tähän, onko niissä eroa?
Tai yleensä pitääkö puhallin ja vastus olla ilmastoidusta, käykö ilman ilmastointia olevan puhaltimen osat?

https://www.youtube.com/watch?v=Ky5fVNb ... tube_gdata

Tuo kun ruuvarilla yhdistin liittimet sai ilmeisesti vaiheen 4 kytkeytymään, mutta muita vaiheita koittaessani kikkailla päälle poltin vain sulakkeen. Ja annoin olla. Eli eikös tämä taida nyt olla tuon vastuksen vaihdon paikka?
Niin tai joku vois määritellä mulle että tartteeko mun nyt vaihtaa tuo alumiinimötikkä, tuo liitin joka siihen ruuvataan, puhallinmoottori, vai pistääkö kaiken uusiksi jostain romarilta?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Puhallin ei toimi

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Motomoto kirjoitti:Moi.
En löytänyt presiis tällaista ongelmaa joten avaan uuden langan.
Mulla on w202 automaatti-ilmastoinnilla, ja tuntuu että tässä on jumittanut 1- vaihe päälle puhaltimessa.
Ihan sama 1-2-3-4 minkä vaiheen painaa päälle niin nopeus puhaltimessa ei muutu.
Vikinä muuttuu, jesus tuo ääni on rasittava.
Oon rasvannu aivan koko paskan mutta ääni ei vain katoa.
Samoin jos laitan automaatin päälle, nopeus ei muutu.
PAITSI että automaatti tuntuisi joskus heittävän jollain 2- vaiheella pikkuisen aikaa, ainakin luulen näin.
Mutta onko tässä nyt siis etuvastus ongelma?
Mistä kannattaisi alkaa etsiä uutta?
Aion tästä nyt kahvin jälkeen purkaa moottorin syliin jotta toivottavasti kun tulen taas kahville olisi täällä joku hyvä ehdotus miten saisin ehjättyä puhaltimen ilman satojen eurojen hintaa :)

e:
Voinko ostaa moottorin ja ton säätimen manuaali-ilmastoidusta tähän, onko niissä eroa?
Tai yleensä pitääkö puhallin ja vastus olla ilmastoidusta, käykö ilman ilmastointia olevan puhaltimen osat?

https://www.youtube.com/watch?v=Ky5fVNb ... tube_gdata

Tuo kun ruuvarilla yhdistin liittimet sai ilmeisesti vaiheen 4 kytkeytymään, mutta muita vaiheita koittaessani kikkailla päälle poltin vain sulakkeen. Ja annoin olla. Eli eikös tämä taida nyt olla tuon vastuksen vaihdon paikka?
Niin tai joku vois määritellä mulle että tartteeko mun nyt vaihtaa tuo alumiinimötikkä, tuo liitin joka siihen ruuvataan, puhallinmoottori, vai pistääkö kaiken uusiksi jostain romarilta?
Se nopeudensäätö on siinä alumiinisiilissä olevassa komponentissa. Vastuksia ei tuossa mallissa ole. Uus maksaa jotain päälle satasen. Joten romis sattaisi olla hyvä vaihtoehto säätimelle.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Motomoto
Viestit: 7
Liittynyt: 16.7.2014 11:14

Viesti Kirjoittaja Motomoto »

Eli tartten uuden tuon liittimen joka ruuvataan siihen siiliin kiinni?
Alumiinisiiliä ei tartte vaihtaa?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Motomoto kirjoitti:Eli tartten uuden tuon liittimen joka ruuvataan siihen siiliin kiinni?
Alumiinisiiliä ei tartte vaihtaa?
Ei tarvi alumiiniä vaihtaa.

Voit toki ensin kokeilla ilman nopeuden säädintä antaa moottorin omaan kahteen piuhaan virtasta niin näet että onko vika moottorissa. Jos pyörii täysillä suoralla virralla niin säädin kaput.

Mulla meni talvella säätimestä kaikki nopeudet kerran kerralla niin piti virittää tupakansytyttimestä hyppyjohdot puhaltimelle kunnes sai säätimen hommattua. Meinas muuten tulla kylmä ja lasit mennä jäähän, pakkasta jotain 20-30 astetta silloin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Motomoto
Viestit: 7
Liittynyt: 16.7.2014 11:14

Viesti Kirjoittaja Motomoto »

Kurkkasin tuossa porukoiden mesen puhaltimeen ja siellä oli erilainen systeemi.
Kyseessä on muuten sama auto mutta siinä ei ole ilmastointia ollenkaan.
Riittääkö että autossa on ilmastointi mistä alan kaivaa tuota potikkaa, vai pitääkö olla nimenomaan tuo automaatti-ilmastointi kuten mulla?
Koska ilmeisesti ilmastoimattomassa laitteessa on eri systeemi ja sieltä ei tuollaista potikkaa löydy.
Jotenkin toivon että manuaali-ilmastoidussa olisi tämä potikka koska on aika hiton kiven alla nämä automaattiset varaosina :/
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Motomoto kirjoitti:Kurkkasin tuossa porukoiden mesen puhaltimeen ja siellä oli erilainen systeemi.
Kyseessä on muuten sama auto mutta siinä ei ole ilmastointia ollenkaan.
Riittääkö että autossa on ilmastointi mistä alan kaivaa tuota potikkaa, vai pitääkö olla nimenomaan tuo automaatti-ilmastointi kuten mulla?
Koska ilmeisesti ilmastoimattomassa laitteessa on eri systeemi ja sieltä ei tuollaista potikkaa löydy.
Jotenkin toivon että manuaali-ilmastoidussa olisi tämä potikka koska on aika hiton kiven alla nämä automaattiset varaosina :/
No pitää käsitykseni mukaan olla ainakin ilmastointi ja mieluiten automaattisellainen (ei tosin vie montaa minuuttia ottaa puhallin pois purkuautosta ja kurkistaa löytyykö sopivaa säädintä). Myös w210, 208 ja muuta aikalaiset saattaa käyttää samaa palikkaa (bosch).
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Motomoto
Viestit: 7
Liittynyt: 16.7.2014 11:14

Viesti Kirjoittaja Motomoto »

Katselin motonetistä tuota pulikkaa ja hinta meinas pistää pään pyörälle.
Sitten hieman käytettyjä soittelin ja hinta oli 50e.
Lopulta ebay näytti että kiinasta tulee uusi pulikka siilen kanssa kotiovelle hintaan 26€ joten pistin tilaten sieltä.
Toimitusaika on mitä on mutta tuo nyt sentään on jotenkin järkevä hinta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 lämmitys, ilmastointi”