Eberspächer tai Webasto W203:en

Vastaa Viestiin
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Eberspächer tai Webasto W203:en

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tekniikan Maailman Webasto vs. Eberspächer-artikkeli herätti minut jälleen toteamaan, että V6-koneisessa 203-korin bensa-Mersussamme ei ole kumpaakaan noista härveleistä. Eikä mitään muutakaan polttoainekäyttöistä autolämmitintä. Ja hienoahan epäkohta olisi saada korjatuksi, koska sesonki lienee (valitettavasti) piakkoin käsillä...

Minulla ei ole mitään kauhean voimakasta mieltymystä Eberin ja Webaston välillä. Joten hinta lienee aika voimakkaasti päätökseen vaikuttava tekijä. Kumman tahansa valitsen, edessä lienee asennuksen jälkeen taas StarDiag-visiitti?

Sopiva lämmittimen teho lienee 5 kW. Mistäköhän tuollaisen CAN-integroituvan apparaatin saa Suomessa edukkaimmin? (Ja jos jollakulla tämän viestin lukijoista on tuollainen kaupan, myyntiä saa toki harjoittaa tänne päin :wink: )

Lisäkysymys: Minkälainen on Thermo Top C:hen markkinoitava "Alkuperäinen Mercedes-kaukosäädin"? Tarkoittaako tämä, että Webaston saa integroitumaan 203-korin autoon hienommin kuin Eberspächerin? Vai onko kyseessä puhdas markkinointiviestintä, jossa paino on enemmän sanalla "alkuperäinen" kuin "Mercedes"?
-T

Kuva
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Tervehdys!
Eräs maahantuoja jolla on molempia laitteita myytävänä sanoi mulle että hän ei myy webastoa sun autoon koska tuot sen kohta takas kun se piiputtaa.
Eli ostin eberin ja oli mulla 6 vuotta käytössä yks hehku meni sinä aikana.
Jos olisin itselle ostamassa laitetta niin se olis ehdottomasti eberi koska en tiedä monta webastoa jotka toimii muutaman vuoden päästä.
Tämä on toki vain minun mielipide ja eri mieltä saa olla :lol:
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2330
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Webasto on monopolisoitu kun alkon tuotteet. :shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Mitä "monopolisoitu" tarkoittaa tässä yhteydessä? Sitäkö, että jälleenmyyjille sanotaan vakiohinta, jolla tuotetta tulee myydä, ja siitä ei ole lupaa lipsua? Vai sitä että Webastolla on vain yksi jälleenmyyjä? Sitä että Webastolla olisi monopoliasema jossain markkinasegmentissä?
-T

Kuva
S320cdi
Viestit: 12
Liittynyt: 30.10.2007 18:06
Paikkakunta: Vantaa

Webasto

Viesti Kirjoittaja S320cdi »

Hei,

Minulla hyviä kokemuksia Webastosta, vaikka en epäile lainkaan Eberin toimintaa pitkällä juoksulla. Nyt minulla S320 cdi jossa tehdas asenteinen webasto kaukosäädöllä, jonka voi esiohjelmoida ratin nappuloilla. Tosin olen käyttänyt vain kaukosäätimellä, sillä kantama n 600m. Hyväpuoli tässä tehdasasenteisessa on että se toimii automaattisesti ajonaikana lisälämmittimenä tarvittaessa.

Vaimoni W203 220 cdi:hin asennutettiin "jälkiasennettava" webasto htm-laite. Eli siinä on ainoastaan th100 kaukosäädin, sama jonka TM testasi. Olemme tosi tyytyväisiä tähän laitteeseen, kaukosäätimen kantama n 1000m ja se todella riittää. Autoon ei tule sisälle mitään katkaisijoita, sillä webastoa voi käskeä kaukosäätimellä. Kytkin autossa olevan sähkövastuslisälämmittimen pois toiminnasta, koska nyt webastoa tulee käytettyä välillä ajonkin aikana. Näin laturi voi keskittyä lataamaan akkua mahdollisimman tehokkaasti.

Webasto asennetaan W203:ssa apukuskin etupyörän etupuolelle jossa sille on riittävästi tilaa ainakin diesel malleissa. W203:ssa on jopa polttoainetankissa polttoainelähtö joka vain pitää "avata".

Olen vakaasti sitä mieltä, että autoissa on paljon turhempiakin varusteita kuin polttonestekäyttöinen lisälämmitin. Tämä todella kannattaa asentaa, on nimittäin paljon tehokkaampi kuin mikään lohkolämmitin.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1918
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Webasto

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

S320cdi kirjoitti:Hei,

Minulla hyviä kokemuksia Webastosta, vaikka en epäile lainkaan Eberin toimintaa pitkällä juoksulla. Nyt minulla S320 cdi jossa tehdas asenteinen webasto kaukosäädöllä, jonka voi esiohjelmoida ratin nappuloilla. Tosin olen käyttänyt vain kaukosäätimellä, sillä kantama n 600m. Hyväpuoli tässä tehdasasenteisessa on että se toimii automaattisesti ajonaikana lisälämmittimenä tarvittaessa.
Siis tämä on kai W220 jos ohjelmoidaan ratin nappuloilla? Saako siinä tuon webaston automaattitoiminnon myös pois päältä jos niin haluaa? Omassa se lisälämmitin lähti aina käyntiin automaattisesti yhdessä sähkölämmittimen kanssa. Tuo minusta nokittaa lämmittimen lyhyessä ajassa pilalle pätkäajossa, onneksi automaattikäynnistyksen sai ohjelmoitua pois testerillä mutta nyt en ole ihan varma käynnistyykö sähkölämmitin automaattisesti (joku muu kyllä halusi nimenomaan pois tuon sähkölämmittimen käynnistyksen, meitä on moneksi). Pitää joskus laittaa klämppimittari johdon päälle niin näkee käynnistyykö se.
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

ÄLÄ he*vetissä osta WEBASTOA. saat katua sitä hankintaa. JOS siihen tulee robleemia........ :idea:
:arrow:

OSTA EBERI ja piste.
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 lämmitys, ilmastointi”