Shatterin 200cdi

Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Shatterin 200cdi

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Tuli hajettua tuommonen sopivasti ajettu ekotiisseli karvalakkimallina, ainoa hyvä plussa taitaa olla lisälämmitin kellolla :lol:

Kummempia remontteja ei ole vielä tullut, yksi suutin tiivistetty ja laturin vapaapyörä uusittu niin taas käy hyvin. Etuvakaajaan pitäisi vaihtaa puslat ja koiranluut, vähän innostus lopahti kun kolme torxikärkeä sai särettyä kuskinpuoliseen koiranluuhun eikä pultti liiku milliäkään. Niin ja imusarjasta hoonasin enimmät paskat irti läppien poiston yhteydessä.

Vielä pitäisi laatikkoon vaihtaa ainakin öljyt kun kylmänä vähän töksäyttelee lankkumaisesti vaihteet sisään ja isompaa vaihdetta ei suostu ilman kaasun löysäämistä vaihtamaan kun kunnolla kiihdyttää pl. pintakaasulla ajo ja kepistä vaihtamalla, muuten vetää ihan tappiin. Täyskaasukiihdytyksessä meinaa myös vähän ravistaa niin pitääpi tarkistella rätit/tukikumi samalla kun tyhjentää katin.


Kuvatuksia
Kuva

Kuva

Kuva


Kylläpä se näyttää suorapeltiseltä kuvissa :whistle:
Viimeksi muokannut Shatter, 02.12.2014 10:25. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

lämpöä kunnolla niille torxeille alatukivarressa että ei tarvi rueta koko alatukivartta vaihtaan ku katkiaa pultti. :?
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Saakohan koiranluihin pultteja erikseen kun motonetistä erehdyin ostamaan eikä paketissa tullut uusia.. varmaan irtoaisi vanha helposti hitsaamalla mutterin päähän? Torxilla ei saa tarpeeksi voimaa kun antaa jo periksi ja alkaa kiertymään. Vanhaa pulttia ei varmaan kannata sovitella enää takaisin jos siihen alkaa hitsaileen muttereita yms.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
94zip
linttauttaja
Viestit: 969
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

sehä on jo sisää ajettu. :shock:
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Shatter kirjoitti:Saakohan koiranluihin pultteja erikseen kun motonetistä erehdyin ostamaan eikä paketissa tullut uusia.. varmaan irtoaisi vanha helposti hitsaamalla mutterin päähän? Torxilla ei saa tarpeeksi voimaa kun antaa jo periksi ja alkaa kiertymään. Vanhaa pulttia ei varmaan kannata sovitella enää takaisin jos siihen alkaa hitsaileen muttereita yms.
Tuleeko niissä missään uusia pultteja nykyään mukana..? :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

RoopeK kirjoitti:
Shatter kirjoitti:Saakohan koiranluihin pultteja erikseen kun motonetistä erehdyin ostamaan eikä paketissa tullut uusia.. varmaan irtoaisi vanha helposti hitsaamalla mutterin päähän? Torxilla ei saa tarpeeksi voimaa kun antaa jo periksi ja alkaa kiertymään. Vanhaa pulttia ei varmaan kannata sovitella enää takaisin jos siihen alkaa hitsaileen muttereita yms.
Tuleeko niissä missään uusia pultteja nykyään mukana..? :roll:
ei tuu.. :shock:
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

Shatter kirjoitti:Saakohan koiranluihin pultteja erikseen kun motonetistä erehdyin ostamaan eikä paketissa tullut uusia.. varmaan irtoaisi vanha helposti hitsaamalla mutterin päähän? Torxilla ei saa tarpeeksi voimaa kun antaa jo periksi ja alkaa kiertymään. Vanhaa pulttia ei varmaan kannata sovitella enää takaisin jos siihen alkaa hitsaileen muttereita yms.
ei muutaku kunnolla pillillä lämpöä siihen pulttiin sinne tukivarren sisäpuolelle ja vääntää auki...oottaa että pultit jähtyy nii takasi kiinni... jos rupiat hitsaan siihen torxin päähän mutteria nii on suuri vaara että pultti katki ja sitte tukivarsi vaihtoon.
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Laadukas torxi niin aukee. Osaavat olla toukasa...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

RoopeK kirjoitti:Tuleeko niissä missään uusia pultteja nykyään mukana..? :roll:
Viimeksi kun tarviketorilta ostin talvella niin uudet pultit tuli paketissa :roll:
Multiviri kirjoitti:Laadukas torxi niin aukee. Osaavat olla toukasa...
Nyt on kokeiltu kahdella Motonetistä saatavalla torxilla ja yhdellä IKH:n kärellä, outo kun ikhlla oli vielä pehmeämpää tavaraa mitä motonetistä sai. meni ihan pelkällä räikällä jo solmuun :shock:

pulttipyssyn kestävän torxin kun jostain löytäisi, taitanee vaan olla jotain teollisuussarjoja tms ettei ihan yksittäin saa? ainakaan ei ole vielä löytynyt kun kierrellyt.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Venymä
Viestit: 53
Liittynyt: 26.7.2013 21:50
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Venymä »

Puuilosta löytyy (ainaki kuukausipari sitten) irrallisia torx voimahylsyjä, mutta mulla ainakin katkesi se ampro "teollisuuslaatu" :lol: ihan räikällä vääntäen :oops:
Sitten ostin Piltemasta paljon kehutun 24.90€ torx voimahylsy sarjan ja yhtään en oo vielä poikki saanu :o Niillä tavallisilla torxipäillä on turha yrittääkkään irroittaa noita koiranluitten pultteja tai ylinpäätänsä mitään :x
W210 290DT
W208 320
W202 250D
W210 220D x 3
W123 300D
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Saiks sille annettua kuumaa sielt tukivarren puolelta, kierteeseen ??

Ja kunnon torx kiinteällä vääntimellä plus pari mojovaa, kovaa iskua päittäin, kovalla en siis tarkoita kumi vasaraa vaan ihan moskaa tms

Mul on kohtuulliset tukivarret edukkaasti jos niikseen menee niin kysy privana vaikka
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Video:
Kuva
wiimax.fi
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Pitää rueta kokeileen reissun jälkeen :)

Mikähän tuota vakkaria vaivaa kun yli 120 vauhdissa pätkii vähän väliä pois päältä ja yli 140 vauhdissa ei enää toimi ollenkaan :roll: renkaat on 225/45 joka nurkassa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Taas pätki vakkaria vähän väliä aina yli 100 vauhdissa ja parin kerran jälkeen menee kokonaan mykäksi aina seuraavaan starttiin asti :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Ulkomaillako ajelet, ettei täällä laittomuuksia levitellä :lol:

Onko renkaat samanmerkkiset ja yhtä paljon kuluneet?

Nopeusanturin hammaskehähän näissä on tapana ruostua/katketa?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Ihan vaan etelän reissulla :lol:

Ei ole samaa merkkiä koko sarja mutta saman verran pintaa jäljellä, kuinkahan tarkka tuossa sitten tuo pyörimisnopeuden virhe onkaan :?: sehän kyllä kasvaa jo tuossa vauhdissa jos on eroa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Onko automaatin ohjainboksi ja liittimet kuivat?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Laatikon päästä pitää tarkistaa kun käy montulla, eikö se laatikon ohjainlaite ole se keskimmäinen mihin tulee 2 leveää liitintä siellä vänkärinpuolen rasiassa?

Saako sitä piirilevyä tarvittaessa aukastua kuoristaan ilman hajottamista jos tarkistaa onko öljyssä?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, ja saa purettua.
wiimax.fi
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

joskus oli vastaava vakkari ongelma nii oli etunavasta abs:n kehä huonona nii sekos 100 vauhissa. testeriin kiinni nii eiköhän se ilmota jos joltaki nurkalta herjaa pyörintänopeutta.
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Ebayta erehdyin selaileen niin sai viimein tilattua airbagin ihmelaatikon kun tunnistinmatto temppuilee, takaoveen uusi lasinmoottori ja mittatikun laatikkoöljyille :) samaan läjään oisin ottanut myös mittaristoon uudet johdinkaapelit ja t-päällä olevan kolvin, mutta ei saanut sopivalla töpselillä olevaa :x
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Jos tarviit srs boxeja tai osasia, niin kysy privana, löytyy kaikki eikä oo kalliita
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Eipä tuossa muuta vikaa ole paitsi välillä sytyttelee bägin valoa kun on vänkäri kyydissä. Helpompi laittaa tuo muutaman euron emulaattoriboksi johtojen jatkoksi kun purkaa penkki ja vaihtaa tunnistinmatto, satasen luokkaa uutena ja tuota penkinverhoilua ei varmasti saa samalailla takasin :lol: mieluummin vaihtas vaikka koko penkin jos haluaa.

Eihän tuo emulaattori muuta tee kun kuittaa vikavalon ja pitää vänkärin bägit päällä vaikka ei matkustajaa olisikaan.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

hyvin se matto vaihtui. mulla olis tuossa purkuauton penkissä 2-3v vanha matto :wink:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Pitääpä palata asiaan jos ei jostain syystä tuo laatikko pelitä kunhan saapuu :wink:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Laatikon ohjainlaite oli kuiva, pistoke menee kuitenkin vaihtoon öljynvaihdon yhteydessä.

Biltemasta hain tuommosen torx voimahylsysarjan mitä Venymä tuossa aiemmin kehui ja pakko sanoa että nyt ei kyllä nimi ja laatu täsmää:

Kuva

Räikällä väänsin pienellä voimalla ja meni jo solmuun, motonetin halpakärjetkin kestää kuitenkin vääntää ihan voimien takaa niin että naama punottaa :shock: pitää käydä tekeen reklamaatio.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Ootko kokeillu tosiaan nitkutella liikkeelle? Monesti auttaa kun laittaa kiristyspuolelle ja pari kertaa täräyttää makiasti että pultti nitkuu liikkeelle.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Venymä
Viestit: 53
Liittynyt: 26.7.2013 21:50
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Venymä »

No jo on ollu löyhää satsia :shock: Oliko hylsy varmasti pohjassa asti, vasaralla hylsyn päähän ja sitten vääntö :idea:
W210 290DT
W208 320
W202 250D
W210 220D x 3
W123 300D
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

JiiTee_ kirjoitti:Ootko kokeillu tosiaan nitkutella liikkeelle? Monesti auttaa kun laittaa kiristyspuolelle ja pari kertaa täräyttää makiasti että pultti nitkuu liikkeelle.
lekaa ja crctä on näytetty joka välissä, kolmella edellisellä terällä koitin justiisa nitkutella eestaas vaan pultti vei voiton joka erässä ja terä lähtee kiertymään ja lopulta napsahtaa kokonaan poikki.
Venymä kirjoitti:vasaralla hylsyn päähän ja sitten vääntö :idea:
juurikin näin :lol: :roll: se on tiukassa se.

seuraavaksi pitää kokeilla kunnon lämmitys ja pulttipyssy, jos ei kestä niin vaihdetaan koko tukivarsi.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Pulttipyssyllä kokeiltu, alkoi liikkumaan pari milliä kun eestaas paukutti, siitä ei sitten enempää kun loppu pyssystä voima ja räikällä vääntäessä menee kärki mutkalle :!:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”