Tuli kuitenkin yhtä paikallista käytyä katsomassa, kun erikseen ilmoituksessa mainittiin "ei niin ruosteinen kuin nämä yleensä", aika alhaisilla odotuksilla. Ja niinhän siinä kävi, pihassa on nyt vuoden 2001 E 220 CDI, aito Suomi-taksi pilkuntarkalla huoltokirjalla, 407 tkm taulussa.
Varustelistaus alkuun:
Koodi: Valitse kaikki
Main data
Parameter	Value
Ident. number (FIN)	WDB2100061B307321
VIN	WDB2100061B307321
Baumuster	210006
Sales name	E 220 CDI
Permanent link	http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes/vin_check?su=t6-u73qnbql9
Order number	0 1 529 10256 (Destination: Finland)
Delivery date	11 01 2001
PAINT1	040U BLACK
Interior color	058A FABRIC, ORION GRAY MEDIUM
Engine	611961 30 308557
Gearbox	722699 02 638456
General data for model code 210006
Baumuster	Модель	Платформа	Модель	Двигатель	КП	Кол-во дверей	Date From	Date To
210006	E-class	W210	E220CDI	Дизель
611.961	АКП
722.614
722.699
4		
210006	E-class	W210	E220CDI	Дизель
611.961	МКП
716.640
716.647
716.649
716.651
717.466
4		
SA codes
Parameter	Value
026	DISCONTINUATION OF SPARE KEY
040U	BLACK
050A	FABRIC CLASSIC
058A	FABRIC, ORION GRAY MEDIUM
213	PARAMETER STEERING
236	SPECIAL LAMP SWITCHING - DAYTIME RUNNING LAMPS
260	TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
280	LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
345	RAIN SENSOR
423	5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
482	SPRINGS FOR HIGHER GROUND CLEARANCE
600	HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
668	PACKAGING FOR SHIPPING VEHICLES WITH TIE-DOWN HOOK
673	HIGH-CAPACITY BATTERY
756	RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS
801	AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2
873	SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
984	COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.


Takakaaret on varmaan sumurajasta päätellen tehty joskus uusiksi. Ei kuitenkaan mitenkään uudennäköinen maali, eli ehkei kyseessä myyntifiksi vaan aiemmin tehty, toivottavasti kunnolla. Toistaiseksi ruosteettomat kaaret...


Napin ympärystäkin lähes virheetön:

Vikojakin luonnollisesti löytyy. Näytöt vaatii huomiota:

Kojelautaan ruuvattu puhelinteline, jätti ikävästi rruuvinreiät kun otin pois.

Kaksipuoleisella teipillä liimattu lämpömittari piti myös repiä pois, toivottavasti saa vielä liimajäämät kunnolla pois. En kyllä oikein ymmärrä sisälämpömittarin funktiota, jos on kylmä tai kuuma, niin miksei vain säädetä lämppäriä tarpeen mukaan? Mihin siinä mittaria tarvitaan?

Sisältäkin ehjä:


Tärkeimpänä selvitettävänä on jarrupolkimessa tuntuva tärinä jarrutettaessa. Samalla kuuluu myös ääni, ratissa ei kuitenkaan tunnu. Myyjä sanoi että takajarrulevyt olisivat kierossa, mutta ainakaan käsin levyä pyörittäen ei niissä näy yhtään kieroutta. Vinkkejä mitä etsiä seuraavaksi?



 
 




















 
 





 
  
  
  Jarrujen kanssa oli kuulemma vähän rälläkkää joutunut käyttämään jossain yhteydessä, mutta hankala maallikkona sanoa paljonko tuossa olisi pitänyt aikaa sitten mennä?
 Jarrujen kanssa oli kuulemma vähän rälläkkää joutunut käyttämään jossain yhteydessä, mutta hankala maallikkona sanoa paljonko tuossa olisi pitänyt aikaa sitten mennä? 
 En keksi muuta kuin että pikkupakkasella öljyt oli jo sen verran jäykät, että ilman vastusta antaa jo vähän voimaa renkaalle asti? Kevyesti kädellä kiinni ottamalla renkaasta se pysähtyi, eli hyvin vähäistä on välitetty voima, mutta yllätti.
 En keksi muuta kuin että pikkupakkasella öljyt oli jo sen verran jäykät, että ilman vastusta antaa jo vähän voimaa renkaalle asti? Kevyesti kädellä kiinni ottamalla renkaasta se pysähtyi, eli hyvin vähäistä on välitetty voima, mutta yllätti. 






 
 


 Nooh, laihaa lohtua tarjoili kun autoa noutaessa sanottiin että harvemmin tuossa kunnossa olevaa väyrystä enää käytössä näkyy...
 Nooh, laihaa lohtua tarjoili kun autoa noutaessa sanottiin että harvemmin tuossa kunnossa olevaa väyrystä enää käytössä näkyy...



