Magge— mersut ja muut romut.
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Tavaratilaan menee mönkijä tai kelkka heittämällä? Vai onko kuin pitkä yhtenäinen tila käytössä?
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Joo tavaratilaan menee hyvinki kelkka tai mönkiä, noin kolme metriä on tuo tavaratila pituudeltaan. Ja pitkäntavaran luukku auttaa suksien kanssa. Pitäs tyhjentää tuo auto jonnekki esim kaatopaikalle ensin ja mittailla vähän
Tämän malliset autot on siitä vähän huonoja että tahtoo muuttua varastoksi aina vähän väliä..
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Mielenkiintoista seurata kulutusta miten "kehittynyt" cdi tekniikka pärjää vanhalle jakajapumpulle.. Ensimmäinen vertailukelpoinen tankkaus oli tänään ja lukemat 10.4l/100km tyhjänä eli odotetusti hiukan enemmän mitä entinen 312D vei. Se meni 9.4-11.6 väliin, tuo 11.6 litraa saalle kulutus oli trailerin kans, muuten pyöri siinä vajaan kympin kantturoissa kokoajan. Saa nähä miten kehittyy kulutus, veikkaan ettei tyhjänä ainakaan ylöspäin pitäisi enään mennä.
Tänään sain tyhjennettyä kontin turhasta, jäljelle jäi kettinkiä lukuunottamatta vain tarpeellinen. Mukavan kokoinen takaboksihan tuossa näky olevan.
Tänään sain tyhjennettyä kontin turhasta, jäljelle jäi kettinkiä lukuunottamatta vain tarpeellinen. Mukavan kokoinen takaboksihan tuossa näky olevan.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Tosiaan vissiin kadotettu nuoruus tai joku iski nyt, ensimmäinen sprintteri minkä oon omistusaikana pessy (toki yhden maalannut päin persettä..) mutta niin pitäis saada rautoja katolle ja taakse. Keulassa on tuo valoteline jo, kuljetuksessa näky olevan kylkiputket eli katolle eteen ja taakse tarvis valoraudan sekä taakse helman alle jos semmosia on jotku tehny. Jos ei löydy helpolla nii varmaan täytyy opetella TIG hommat sitte ite.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Ei raskinu ostaa uutta hehkurelettä ennenkuin tutkinu vanhan. Eilen sitte arvelin että sen verran tympäsee tuo hehkutuksen merkkivalo jo että mittasin hehkut jotka oli kaikki kunnossa ja tempasin releen irti. Siellähän oli vikakoodin mukaisesti 2pytyn hehkun ”sulake” palanu. 30A maksi sulakkeesta pätkä lankaa rumasti tinattuna kiinni nii johan rupesi toimimaan.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Aamulla taas syttyi SRS-valo, nyt huomasin että mistä se johtui, haroin vänkärin penkinalta tavaroita nii silloin todennäköisesti syttyi ja syyllinenhän sieltä löytyi. Tässä on ollut joskus yksittäispenkki vänkärillä(niinkuin tulee olemaan myös jonkun ajan päästäkin) eli sinne oli tinattu paketti vastuksia keskipenkin turvavyönkiristimen johtoon. Noh se johto vissii kulunu jostain kohtaa, en kehannu alkaa sitä selvittämään koska penkki kuitenkin vaihtuu niin DAS:silla koodasin niin ettei se tarvi sen kiristimen palautetta ja bägi valo ei enää syty sentakia.
Kyllä taas tänään tuntu siltä että onhan nämä w903 sprintterit kaikkein parhaimpia autoja kun ei maksa juuri mitään, kulutusosat ei maksa juuri mitään, mukavia ajaa jos ajoasennon löytää eikä tämäkään yksilö ole mikään metelöivä vaan pystyy puhumaan matkustajien kans normaalisti. Mikään ei tunnu painavan koukussa miltään ja kyytiin mahtuu todella paljon tavaraa, tosin kantavuuden rajoissa eli mitään rautaromua näillä ei kannata ajaa tai useampaa polttoainesäiliötä
Tämäkin nuhapumppu 313cdi jaksaa hyvin kiskoa 3kkg kärryä eikä oikein lastattuna tuntunu autossa muutakuin kiihtyvyydessä kesäkelillä. Semmonen 200km tuli painettua puulastin kanssa josta noin 100km oli sorateitä eikä se tuntunu olevan ongelma.
Ja kylkiputketkin sain tänään laitettua sekä hiekkapuhalluspistoolin hankittua nuita ruostepisteitä varten.
Kyllä taas tänään tuntu siltä että onhan nämä w903 sprintterit kaikkein parhaimpia autoja kun ei maksa juuri mitään, kulutusosat ei maksa juuri mitään, mukavia ajaa jos ajoasennon löytää eikä tämäkään yksilö ole mikään metelöivä vaan pystyy puhumaan matkustajien kans normaalisti. Mikään ei tunnu painavan koukussa miltään ja kyytiin mahtuu todella paljon tavaraa, tosin kantavuuden rajoissa eli mitään rautaromua näillä ei kannata ajaa tai useampaa polttoainesäiliötä
Tämäkin nuhapumppu 313cdi jaksaa hyvin kiskoa 3kkg kärryä eikä oikein lastattuna tuntunu autossa muutakuin kiihtyvyydessä kesäkelillä. Semmonen 200km tuli painettua puulastin kanssa josta noin 100km oli sorateitä eikä se tuntunu olevan ongelma.
Ja kylkiputketkin sain tänään laitettua sekä hiekkapuhalluspistoolin hankittua nuita ruostepisteitä varten.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Toissayönä käytin absipumpun auki, olihan lysti ottaa irti kun kaikki kierteet oli jarruputkilta mäskätty Tuoreen näköiset hiilet oli sisällä, jouset vain oli hiukan hassusti siellä, käytin pois ja laitoin takas oikein. Abs pumppu lähti päälle Haasteita oli saada jarruputket takaisin kiinni mutta niin ne sinne meni, täytyy varmaan jossain kohtaa tehä vähä isommat kierteet ja vaihtaa nipat jos tulee ongelmia.
Samaan syssyyn vakkarin viiksi paikalleen minkä löysin tuttavan w638 vitosta. Nätti puottaa paikoilleen ja pultti kiinni, kolvilla tein kolon ratinpäällys muoviin että liikkuuki viiksi.
Kytkentä oli simppeli, wissin kuvan perusteella laitoin, sopivat päät liittimiin tökättäväksi löytyi 270cdi mersun moottorin johtosarjasta mikä sattuu olemaan tallissa ylimääräsenä. Vakkari ja absit alkoi toimimaan
Muutama tyhjänpäivänen kuva asiasta.
Tänään olikin lysti reissu meri-lapissa. Kemi-tornio motarille saapuessa vähän lisää syöttöä ja repes ahtoletku, pikapaikkaus lapintuulessa (sisältää hanskan, rullan sähköteippiä ja vielä jesarit päällä) että pääsi jatkamaan matkaa…
Matka jatkui mutta järkyttävä tuhina ja pöhinä oli kyllä. Kuorma saatiin kyytiin ja pääsi vielä perillekkin.
Samaan syssyyn vakkarin viiksi paikalleen minkä löysin tuttavan w638 vitosta. Nätti puottaa paikoilleen ja pultti kiinni, kolvilla tein kolon ratinpäällys muoviin että liikkuuki viiksi.
Kytkentä oli simppeli, wissin kuvan perusteella laitoin, sopivat päät liittimiin tökättäväksi löytyi 270cdi mersun moottorin johtosarjasta mikä sattuu olemaan tallissa ylimääräsenä. Vakkari ja absit alkoi toimimaan
Muutama tyhjänpäivänen kuva asiasta.
Tänään olikin lysti reissu meri-lapissa. Kemi-tornio motarille saapuessa vähän lisää syöttöä ja repes ahtoletku, pikapaikkaus lapintuulessa (sisältää hanskan, rullan sähköteippiä ja vielä jesarit päällä) että pääsi jatkamaan matkaa…
Matka jatkui mutta järkyttävä tuhina ja pöhinä oli kyllä. Kuorma saatiin kyytiin ja pääsi vielä perillekkin.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Nyt on puskuri vaihettu ehjään ja samalla laitoin muutaman lisävalon, pirun kalliit taulutelekkarin kokoset. Luminalights defender 9+ tais olla malli ja reunoilla normaalit, keskellä spotti. Yö valaistuu jo melko mukavasti mutta kunhan otsalle joskus raudan löytää niin täytyy sinne joku äärimaksimi paneeli asentaa..
Ajovaloihin laitoin jossain välissä projektorit, ensin hommasin jotku parhaimmat äärimaksimi 3” bi-ledi projektorit nehän oli kyllä hyvät ja varmasti parhaat mitä aliexpressistä löytyy mutta liian pitkät ja korkeuden säätö ei enää pelannu.
Nyt siellä on tosiaan pienemmät ja tehottomammat 2.5” bi-ledi projektorit, korkeussäätö toimii ja näkee kyllä näilläkin todella mukavasti, eikä häikäise suoralla tiellä. Toki nypyissä varmaan vilahtelee kun ei ole automaattista korkeudensäätöä.
Ajovaloihin laitoin jossain välissä projektorit, ensin hommasin jotku parhaimmat äärimaksimi 3” bi-ledi projektorit nehän oli kyllä hyvät ja varmasti parhaat mitä aliexpressistä löytyy mutta liian pitkät ja korkeuden säätö ei enää pelannu.
Nyt siellä on tosiaan pienemmät ja tehottomammat 2.5” bi-ledi projektorit, korkeussäätö toimii ja näkee kyllä näilläkin todella mukavasti, eikä häikäise suoralla tiellä. Toki nypyissä varmaan vilahtelee kun ei ole automaattista korkeudensäätöä.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Sprintterillä on ajettu aika paljon. Tuli öljyt vaihdettua ja x1r laitettua sekaan. Katolle ilmestyny kattorauta ja strands siberia dr42 valo. Nastarenkaatki piti laittaa perjantaina alle, ihan hyvä ajotus. Lauantaina tuli lumikaaos ja ei ois tarvinu kesäsillä edetä, hyvä että talvikuviolla pääsi kun loskaa 20-30cm tiellä
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Hieno retrofitti!
Saisko tohon projektorin alapuolelle olevaan valoon vielä polttimon ja jotenkin hyötykäytettyä..? Sehän lienee alunperin sumuvalo. Siihen vaan xenonsarja ja tekee siitä vaikka huomiovalon tms.
Saisko tohon projektorin alapuolelle olevaan valoon vielä polttimon ja jotenkin hyötykäytettyä..? Sehän lienee alunperin sumuvalo. Siihen vaan xenonsarja ja tekee siitä vaikka huomiovalon tms.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Kiitos. Hyvä idea tuo! Voisi kyllä ottaa taas umpiot pöydälle kun eberin vaihan. Tuohan ois yksinkertainen toteuttaakkin niin että valokytkimen nolla asennossa palaa ”huomiovalot” keulassa ja sammuu kun vääntää parkit tai ajovalot päälle eli toimimaan kuten ”päivävalot” toimii
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Kyllä, seisontavaloilta vaan releelle ohjaus joka kytkee päiväajovalot pois. Itse laitoin 211:een uusien projektorien ja polttimoiden säästämiseksi sellaiset ja siinä sitten ajovalokytkin AUTO asennossa, päiväajovalot palaa aina ajaessa mutta hämärällä säällä kytkeytyy ajovalot + tietysti seisontavalot, ja päiväajovalot sammuu.
wiimax.fi
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Nii tai katso vähän mimmonen kuvio tulee ja olisko niistä hyötyä pimeellä. Turhaan niitä uhraa päivävaloiksi jos niistä on jotain hyötyä itselle.
Yks mikä vois olla päivävalolle kanssa hyvä viritys, olisi käyttää pitkien koloa ja ängetä sinne VAG vehkeistä tuttu 15/55w polttimo. Jos siis sopii ja pitkien kuvio pysyy hyvänä.
Yks mikä vois olla päivävalolle kanssa hyvä viritys, olisi käyttää pitkien koloa ja ängetä sinne VAG vehkeistä tuttu 15/55w polttimo. Jos siis sopii ja pitkien kuvio pysyy hyvänä.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: Magge— mersut ja muut romut.
dealer kirjoitti: ↑10.10.2023 16:50 Kyllä, seisontavaloilta vaan releelle ohjaus joka kytkee päiväajovalot pois. Itse laitoin 211:een uusien projektorien ja polttimoiden säästämiseksi sellaiset ja siinä sitten ajovalokytkin AUTO asennossa, päiväajovalot palaa aina ajaessa mutta hämärällä säällä kytkeytyy ajovalot + tietysti seisontavalot, ja päiväajovalot sammuu.
Tuo päivävalo ratkaisu on aivan hyvä nuiden projektoreiden suojelemiseksi. Aikanaan laitoin tuohon 211 koriseen tuon facelifti puskurin ja uuenaikasen näkösen päiväajovalot. Ne toimi AUTO asennolla kuten 212korisessa eli kun valoisaa nii palaa kirkkaana, mikään muu valo ei pala. Kun hämärä laskeutuu tai parkit syttyy niin paloi valitut valot ja nuo päiväajovalot himmeämmällä.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Mistä nuo valot löyty? Tuomosta ajatellu itellekki, miettiny että värkkäis 212sen valoista vastaavat.
Re: Magge— mersut ja muut romut.
https://www.ebay.com/itm/186069902589? ... R6CZ5dbkYg
Tuossa vastaavat. Mulle tuli kyllä jostai euroopasta sillon ja minusta makso jotain 150e huitteilla. Jossaki suomalaisessa tuninkikaupassaki niitä myytiin mutta oli sairaanhintaset.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
Re:
No nyt meni kuskinpuoleltaki kehä tästä s212 mesestä. Olipa kivikautinen kampe ajaa ilman abseja, espejä jne. Jarrut tuntuu ottavan vain eteenMagge-- kirjoitti: ↑27.3.2019 10:40 Mersuun vaihdettu moottoriöljyt, suodatin ja ABS-kehä taakse oikealle. Kehän vaihto oli aika simppeli mutta työläs verraten kehän hintaan
Hommahan meni niin että tukivarret irti poislukien alatukivarsi, sitten vetarin mutteri irti ja ulkopää käteen. Vanha kehä naputtelemalla irti (josta oli puolet hävinny) vetarin puhdistus huolellisesti ja sen jälkeen tympein osuus eli uuden kehän asennus. Kehä suunnilleen hollille ja painoin sen sitten kaapelin vedonpoistonipalla syvemälle ja vasaran puisella päällä sievästi koputtelin perille asti. Aikaa meni parituntia, työkaluja tarvi: 18mm räikkälenkki, 18mm hylsy , 32mm 12-kulmainen hylsy, xzn hylsy olikohan 15 kooltaan, vasara, pulttikone ja joku millä saa kehän painettua paikalleen.
Mittarissa muistaakseni 272tkm
Tilasin kehän ja kehän asennustyökalun mb specialistiltä tanskasta ajatellen että voisin päästä vähemmällä kiroilulla. Kehä maksoi 10.4e ja työkalu 33.02e.
Ihan ilman kiroilua tää ei sujunut vaan kaikki pultit oli äärimmäisen tiukassa.. Mutta kun vetoakselin sai käteen ja vanhan pois sekä putsausoperaation tehtyä niin olihan mukava painassa uus kehä paikoilleen työkalulla. Tuota vois tehä vaikka työkseen jos ois irto vetareita. Tuohon lainaukseen liittyen niin täytyy ihmetellä että millä fakiiri tempulla oon saanu vetoakselin pois navasta ilman alatukivarren irroitusta Nyt ei ainakaan onnistunut ja piti ottaa sekin irti, toki jätin sen etummaisen alatikun paikalleen ja muut kaikki irti.
Nyt mittarissa 383tkm, hitaasti tullu kilsoja ku ollu nuita muita autoja nyttekkin seisoi toukokuusta lokakuulle asti.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Usein olen näistä sanonutkin että auto on ajo-ominaisuuksiltaan rakennettu "espin ympärille" eli ilman ajonvakautusta tosi tympeitä talvikelissä.Olipa kivikautinen kampe ajaa ilman abseja, espejä jne
Minun mielestä se alkoi väyrysistä, silloin kun tuli alhaalta hyvin vääntävät cdi-moottorit.
En tarkoita moitteeksi sikäli, että ajonvakautushan on katsastuksessakin toimittava eli tilanteet joissa ilman sitä joutuu ajamaan on tilapäisiä.
Se tuntuma mikä 123-124 kuljettajalla on tiehen puuttuu jotenkin tyystin.
wiimax.fi
-
- Viestit: 2148
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Edellinen sittä kyllä ihan taivahan tosi.
Mixhän minullekin tuli nyt äskettäin ihan sama mieleen, vaikken nyt ajelekaan. Joulunseudun koronaa tässä parhaillaan tupaukkona potemassa.
Ihan vaan pikkasen viritetyllä 124:lla ajelin n.750 tkm. Juuttaan sopivasti meni halutessa talvella vaikka joka kaarre pienessä sivuluistossa, eikä tehny yllätyksiä.
Ja ihan samanlaiset ajo-ominaisuudet oli vielä 80-luvun W140:ssä. Sopivasti voimaa ajettavuuteen nähden.
Läheppä näillä nykyisillä kokeilee (nykyään enää kovin harvoin). Rynkyttää vastaan, ja tehot häviää tyystin. Jos otat luiston pois ni aivan hirveetä yliluistoa, jopa kesäkelilläkin.
Ratti oltava tiukasti suorassa ja pitoja alla, jos joskus haluaa kokeilla kiihtyykö vielä.
Mixhän minullekin tuli nyt äskettäin ihan sama mieleen, vaikken nyt ajelekaan. Joulunseudun koronaa tässä parhaillaan tupaukkona potemassa.
Ihan vaan pikkasen viritetyllä 124:lla ajelin n.750 tkm. Juuttaan sopivasti meni halutessa talvella vaikka joka kaarre pienessä sivuluistossa, eikä tehny yllätyksiä.
Ja ihan samanlaiset ajo-ominaisuudet oli vielä 80-luvun W140:ssä. Sopivasti voimaa ajettavuuteen nähden.
Läheppä näillä nykyisillä kokeilee (nykyään enää kovin harvoin). Rynkyttää vastaan, ja tehot häviää tyystin. Jos otat luiston pois ni aivan hirveetä yliluistoa, jopa kesäkelilläkin.
Ratti oltava tiukasti suorassa ja pitoja alla, jos joskus haluaa kokeilla kiihtyykö vielä.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Mulla oli joskus E60 530i Bemari. Kokeilin kerran talvella ja otin kaikki luistonestot pois päältä. Ihan hengenvaarallisen tuntuinen, ei mitään tietoa mitä auton ja tien välillä tapahtuu. Äkkiä piti laittaa avustimet päälle ettei kohta oltaisi ojan penkassa. W124, W126 ei osaa edes kaivata mitään avustimia. Samoin 960 Volvo, takapuoli ilmoittaa kyllä heti jos ajotyyli ei vastaa keliä. Ja jos perä lähtee luistoon se pysyy helposti hallinnassa.
Niin ja olihan mulla tuossa se Outback Subaru. Siinä ei ollut samaa nelivedolla ajamisen riemua kuin Audi 100 quattrossa. Subaru oli jo niin uudenaikainen ja ajo-ominaisuuksiltaan "eristetty", että ei oikein kantti kestänyt ajaa sillä kuten Audilla tuli joskus ajettua.
Niin ja olihan mulla tuossa se Outback Subaru. Siinä ei ollut samaa nelivedolla ajamisen riemua kuin Audi 100 quattrossa. Subaru oli jo niin uudenaikainen ja ajo-ominaisuuksiltaan "eristetty", että ei oikein kantti kestänyt ajaa sillä kuten Audilla tuli joskus ajettua.
® Mesen Porkkana-klubi
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Mulla ei pitäis selata nettiautoa töissä maanantai-tiistai välisenä yönä kattelin kriteereillä sprinter, 3.0 ja automaatti. Sieltähän löytyi siistinnäköinen, toki paljo ajettu mutta yhellä omistajalla 2008-2023 ollut 318cdi. Käsittääkseni mies oli loppunut ennen autoa joten kevyet mullat hänelle. Kävästiin emännän kans sitten torstaina ilta-ajelu haapaveellä ja sieltähän piti kahella veekuuella tulla takasin.
Eli ”kairankulkija” on varustettu fixten advance jatko-ohjaamolla joka siistissä kunnossa kuten muukin auto, ollut ilmeisesti silmäterä. 2+4 kevyt kuorma-auto. Eberit eteen ja taakse, 2800kg koukku ja vain 800tkm ajettu. Ajoltaan ehjän tuntonen ja ripeä kulkuinen. Täytyy myös tunnustaa että onhan se aika iso loikka tuosta w903 hypätä w906..
Pari huonoa kuvaa kyseisestä kamppeesta.
Eli ”kairankulkija” on varustettu fixten advance jatko-ohjaamolla joka siistissä kunnossa kuten muukin auto, ollut ilmeisesti silmäterä. 2+4 kevyt kuorma-auto. Eberit eteen ja taakse, 2800kg koukku ja vain 800tkm ajettu. Ajoltaan ehjän tuntonen ja ripeä kulkuinen. Täytyy myös tunnustaa että onhan se aika iso loikka tuosta w903 hypätä w906..
Pari huonoa kuvaa kyseisestä kamppeesta.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Uuteen vuoteen uudella autolla. Onnea. Sisäkuvia ootellen.
Ajomäärään liittyen, löytyykö huoltokirjaa. Paljonko on tehty remonttia vuosien aikana.
Ajomäärään liittyen, löytyykö huoltokirjaa. Paljonko on tehty remonttia vuosien aikana.
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Sattuikin Nettiautossa silmään joulun aikoihin tämä, varsin asiallisen oloinen Sprinter kyllä.
Joillain lukemilla kilometrit alkaa menettää merkityksensä, olennaisempaa on auton senhetkinen kunto. Niinhän toki aina, mutta kuitenkin...
Lipan päälle pitkä ledbar, raitisilmasuodatin vaihtoon ja eikun ajoa
Joillain lukemilla kilometrit alkaa menettää merkityksensä, olennaisempaa on auton senhetkinen kunto. Niinhän toki aina, mutta kuitenkin...
Lipan päälle pitkä ledbar, raitisilmasuodatin vaihtoon ja eikun ajoa
wiimax.fi
Re: Magge— mersut ja muut romut.
Hienoa että kunnossa on pidetty.
Semmoista vaan laskeskelin että tekeekö tuo vähän päälle 50 000 km.joka vuosi.
Ei silleen pahat vuotuiset kilometrit, mutta yleensä henkilöautolla .
Minkälaisessa käytössä ollut?
Semmoista vaan laskeskelin että tekeekö tuo vähän päälle 50 000 km.joka vuosi.
Ei silleen pahat vuotuiset kilometrit, mutta yleensä henkilöautolla .
Minkälaisessa käytössä ollut?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----