
Katalysaattoritehtaissa ja katalysaattoreiden korjaus- ja purkutöissä työntekijät altistuvat liukoisille halogenoiduille platinasuoloille. Platinayhdisteiden on todettu olevan haitallisia mm. munuaisille ja ne voivat aiheuttaa myös allergiaa.
No panic,ei ole tarkoitus tehdä näitä hommia yhtään enempää kuin pakkojusamb kirjoitti:Tässä pari varoituksen sanaa![]()
Katalysaattoritehtaissa ja katalysaattoreiden korjaus- ja purkutöissä työntekijät altistuvat liukoisille halogenoiduille platinasuoloille. Platinayhdisteiden on todettu olevan haitallisia mm. munuaisille ja ne voivat aiheuttaa myös allergiaa.
Itseasiassa ei juurikaan äänimaailma muuttunut (vaikka aluksi toisin epäilin).Mulkvisti kirjoitti:Paljonkos pakoäänet kasvoi toimenpiteen johdosta, mulla ainakin melko reilusti kun 2 kattia neljästä lähti pois.
Juu, Tarvaisen pitkässä taksimersussa miljuunan jälkeen mittari meni nollille ja myös jäi nollille, eli ei lähde toiselle kiekalle. Kuulemma mittari muutettiin mailimoodiin ja nyt autolla ajellaan miljoona täyteen myös maileissa ja sitten auto joutaakin jo Mersun museoon.kilander kirjoitti:Juhanit sanoi miitissä,että joissain digimittareissa menee nollille ja jää myös siihen.
Onhan se entinen pitkämersu siellä museossa. Nämä Tarvaisen autot lienevät lähes jatkuvalla syötöllä ajossa usean kuskin voimin.kilander kirjoitti:Olikos tämän Tarvaisen 1600 000 ajettu w124 jo siellä Stuttgartin mersumuseossa?
Silleen vaan ajattelin,että jos sama kaveri,niin kovasti paljon tulee ajoa.
Pitäis ettiä tuolta tietokonneen sisuksista kuvia,siitä paljon ajetusta taxista oli vain kansio paikalla mersumaailmassa toissakesänä,tästähän tais olla myös puhetta Wirtamiitissä
Kuusen alla pyörähtänyt parit 211 mallit missä on ollut aika paljonEldorado kirjoitti:Juu, Tarvaisen pitkässä taksimersussa miljuunan jälkeen mittari meni nollille ja myös jäi nollille, eli ei lähde toiselle kiekalle. Kuulemma mittari muutettiin mailimoodiin ja nyt autolla ajellaan miljoona täyteen myös maileissa ja sitten auto joutaakin jo Mersun museoon.kilander kirjoitti:Juhanit sanoi miitissä,että joissain digimittareissa menee nollille ja jää myös siihen.
W210:ssä (ainakin faceliftissä) ollut mittariston pixelivikaa.CDI203 kirjoitti:
Kuusen alla pyörähtänyt parit 211 mallit,
yhdesäkin oli jotain 6miljoonaa
Ei niitä tarvi kokonaan purkaa pois, riittää ku vähän siirtää sivuun. Saa olla putket ja letkut paikoillaan molemmissa. Ainakin vakiocoolerin saa tällä tavalla vaihettua. Jos isompaa(paksumpaa) on laittamassa niin voi olla ahtaampaa.tapio89 kirjoitti:Ceessä saat purkaa kaikki jäähdytintä ja lauhdutinta myöten ennenkuin saat coolerin irti.
Nyt löytyi,ei tosin ollut silloin kun kävin koko autoa,nämä vain:Eldorado kirjoitti:Onhan se entinen pitkämersu siellä museossa. Nämä Tarvaisen autot lienevät lähes jatkuvalla syötöllä ajossa usean kuskin voimin.kilander kirjoitti:Olikos tämän Tarvaisen 1600 000 ajettu w124 jo siellä Stuttgartin mersumuseossa?
Silleen vaan ajattelin,että jos sama kaveri,niin kovasti paljon tulee ajoa.
Pitäis ettiä tuolta tietokonneen sisuksista kuvia,siitä paljon ajetusta taxista oli vain kansio paikalla mersumaailmassa toissakesänä,tästähän tais olla myös puhetta Wirtamiitissä
Reijästä tyhjentäessä muistaa sen pyöreän pöntön sisuksen ja ulkokuoren välissä olevan huopamaisen"mistä oli juttua" töhnän poistta tarkastikilander kirjoitti:Vähän on väykky viimeaikoina tykännyt viheltää mennessään.Johtuneeko huonoista radio-ohjelmista vai kattien tyhjennyksestä.
Ajattelin tänään katsoa ahtimen pakosiiven,oisko siinä vaikka palanen hukassa.
No samalla päätin tyhjentää kolmannenkin katin ,gynegologi tyyliin,eli tuosta reiästä.
Sitten samalla tuumasin laittaa vähän matskua noihin jo tyhjennettyihin katteihin sisälle,kun kuulosti sieltä vihellystä kuuluvan.Niin,pakosiipi näytti ehjältä.
Tuommoisia laittelin sinne.
Saas huomenna nähdä (kuulla) loppuuko ääntely.
Tänään jäi vielä kesken,en ehtinyt kattien huoltoluukkuja sulkemaan,kun piti viedä Pluto treffeille koirapuistoon.
Mutta näin se vaan menee -ainakin omissa hommissa;ikinä ei ole niin kiire,etteikö ehtisi kahteen kertaan tekemään.
Porakoneen teräsharjalla jo puhistelin,pitää vielä ettiä manuaalimallin teräsharja,kun ei poran kanssa ylettänyt kaikkea "huopaa"poistaa.Reijästä tyhjentäessä muistaa sen pyöreän pöntön sisuksen ja ulkokuoren välissä olevan huopamaisen"mistä oli juttua" töhnän poistta tarkasti
mä vähän luulen että se ei kuitenkaan täyttäisi tarkoitusta jota tällä haetaanMeissenkeri kirjoitti:Jos olisi rahaa, ja haluaisi päästä helpolla muutaman satatuhatta kilometriä, niin paljonkohan maksaisi koko putkisto uutena etukatteineen kaikkineen?