simoksin paluu väykkykantaan

Vastaa Viestiin
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Eilen kävi kerran niin että kun starttasin ja kun lähti käymään niin sekunnin päästä sammui. Tänään taas kokeilin semmosta että annoin virtojen olla hehkutusasennossa hiukan normaalia pidempään, eli en starttaa heti kun hehkun valo sammuu ja nyt lähti joka kerralla ihan normaalisti. Mistähän tämä kertoo vai kertooko mistään? Ihankun kestäis kauemmin että löpöä tulee suuttimille asti :roll: Voi toki sääkin vaikuttaa kun plussan puolella ollut tänään.

Eikös kampiakselin anturilla pitäis olla kokonaan käynnistymättä lämpösellä koneella ja sammua ihan ajossakin kun lämpenee? Jos siinä olis vikaa.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simoks kirjoitti:Eilen kävi kerran niin että kun starttasin ja kun lähti käymään niin sekunnin päästä sammui. Tänään taas kokeilin semmosta että annoin virtojen olla hehkutusasennossa hiukan normaalia pidempään, eli en starttaa heti kun hehkun valo sammuu ja nyt lähti joka kerralla ihan normaalisti. Mistähän tämä kertoo vai kertooko mistään? Ihankun kestäis kauemmin että löpöä tulee suuttimille asti :roll: Voi toki sääkin vaikuttaa kun plussan puolella ollut tänään.

Eikös kampiakselin anturilla pitäis olla kokonaan käynnistymättä lämpösellä koneella ja sammua ihan ajossakin kun lämpenee? Jos siinä olis vikaa.
"Löpö" ei liiku mihinkään jos moottori ei pyöri
pelkkä virtojen pitäminen päällä ei sitä liikutta,
että ei ainakaan siitä kerro
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Noh jotenkin se nyt korjaantu ittestään, päivän kun ajoi niin sen jälkeen alkoi starttaamaan ihan normaalisti :lol:

Kävipä tuossa silleen kun liikennevaloissa laitoin vaihteen N:lle ja liikkeellelähtiessä takasin D:lle niin jäi vapaalle, siitä kerran takasi N ja uudestaa D niin sitten lähti liikkumaan.. kuitenkin motarilla ei suostunu vaihtaan vitosta pesään, eli yli 3000rpm oli 100:n vauhdissa :roll: Vedin sivutielle ja sammutin jonka jälkeen toimi taas ihan normaalisti.

Kotipihaan ajaessa kattelin lootan öljyt mutta eihän sielä ole tikkua ollenkaan..

Eli onkohan öljyn vähyyttä vai jotain muuta? Noita tikkuja sai vissiin ostettua jostain KL:stä tms?
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mukavasti sai kuumailmapuhaltimella takalasin "teholastu" tms tarran veks.
Tutkailimpa nyt takapään alustaa ja kaikki muu tuntuu olevan kunnossa paitsi nuo etummaiset kelkan kumit näyttää olevan tiensä päässä, täytyy vaihdattaa jossain kohtaa.

Jarrulevyt ja palat ajattelin vaihtaa piakkoin ainakin. Mikäs tämä tanko on apukuskin puolella takana? On irti, ruuvi katkennut.. Liittyykö jotenkin ajovalojen säätöön vai mihin?
Kuva

Toisen etulasin kiillotin tommosella turtle waxin ajovalokorjaussetillä, parani kyllä mutta vielä on kyllä samea :roll:

Samalla tuli sisusta siivottua ja nuo kuramatot heitin mäkeen, kangasmalliset saa olla nyt pelkästään.

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut simoks, 04.2.2020 17:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

simoks kirjoitti: Mikäs tämä tanko on apukuskin puolella takana? On irti, ruuvi katkennut.. Liittyykö jotenkin ajovalojen säätöön vai mihin?
Kuva
Tuossa on varmaan Xenonit? Mutta juu, vahva veikkaus on että ajovalojen korkeuden automaattisäätöön liittyvä tanko. Tuon kun uusit, niin alkaa muuten lähivalot näyttämään hieman paremmin.

Omassa varkku-Väykyssä oli tuo irti alapäästään ja kun sen uusi niin jopa kirkastui moottoritie pimiällä :D
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Xenonien automaattisen korkeussäädön tanko.
Kuuluu sinne kallistuksen vakaajaan kiinni.

Perämurikan huohotin tukossa kun noin räpii öljyllä?
Kannattaa tarkistaa että perässä varmasti on öljyä, ettei turhaa ala ujeltamaan kun sen voisi ehkäistäkkin.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Ok eli arvaus osu oikeaan. Tuosta perämurikasta huolestuin itekkin kun kotona vasta huomasin oston jälkeen, huohotin on käytetty auki ja putsattu, se on vaan mysteeri mistä tuo öljy tulee kun ei ainakaan lammikkoa jätä alleen. Öljymäärä myös tarkastettu sillon kuukaus sitten ja oli just oikee määrä :nocando:

Vanha omistaja mainitti että juur vaihettu perän stefa mutta tiedä sitte.[/youtube]
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuva

eibachin jouset kolmosen kumeilla nyt alla, takakelkan etummaiset kumit ja xenonin säätötanko sekä etuvakaajan päätytangot ja koripuslat vaihettu. juuri sopivalle korkeudelle asettui kyllä auton asento :)

molemmat etujouset oli normaaliin tapaan tietysti poikki, ostaessa niitä mielestäni syynäsin taskulampun kanssa mutta eipä sinne tarpeeks nähny ilmeisesti.

Pitäis hommata alkuperäset vanteet kesälle auton kun mukana tuli ainoostaan helvetin rumat dezentin vanteet kesärenkailla :roll:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Loppu tärinä ja jyrinä kun vaihtelin takajarrulevyt ja palat. Boschin levyt ja Zimmermannin keraamiset palat.

Kuva

Joku perusteellinen auton päältäpesu ja vahaus olis kiva tehä, vaikka väykkyyn taitaa turhaa hommaa ollakkin :D
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuva

Kuva

Tulipa vahattua nyt sitten perus Autoglymin punasella ja kultasella :)
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hyvältä näyttää :D
oulaistenliikenne.fi
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Vaihtelin kaikki iskarit tänään, parintunnin homma kaikkineen. Alusta on kyllä nyt aivan tiptop omaan makuun, avantgarden iskarit laitoin niin on hitusen jämäkämpi kun vakiot ja hiukan lyhyemmät. Tosin ainaki etuiskarit tuntu olevan aika lopussa mitä niitä vertailin uusiin painellen kasaan.

Kuva

Kuva
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Pyöränkulmat tuli säädätettyä ja sen jälkeen suoraan konttorille muutoskatsastaan alusta.

Kallista lystiä kyllä kun 60e pelkkä muutoskatastus jousille :roll:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Tänään alko kolmospytyn suuttimen vuoto, kunnon supsutus kuuluu. Epäilin jo aiemmin kun on hiukan mustaa kolmen ensimmäisen suuttimen ympärillä mutta ei vielä pitäny ääntä muutakun pientä "aivastelua" satunnaisesti - paljonkos tolla nyt uskaltaa ajaa vai pitääkö siirtää väykky karanteeniin ennenkun saa korjaamolle?
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tohtii ajaa, ellei ääni muutu nopeasti.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

dealer kirjoitti:Tohtii ajaa, ellei ääni muutu nopeasti.
Juu no ajelin ajot vaimon autolla, aattelin ettei viitti jos se sotkee enempi sitten. No nyt on tiiviste vaihettu, vitospytty se olikin mikä supsutteli.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Moottoriöljyt tuli vaihdettua, diamond diesel jälleen ja mittarissa 410tkm.

Samalla laitoin alle dealer:lta ostetut orkkisalut uusilla renkailla ja nopea pesu :)

Kuva

Kuva
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
RH
Viestit: 308
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Kauas on tultu tuosta hirviövanneajasta... :lol:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

RH kirjoitti:Kauas on tultu tuosta hirviövanneajasta... :lol:
äläs nyt, kyllä niitä löytyy vieläkin kaks sarjaa taloudesta, ei raaski myydä :D
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Lorinserit tuli laitettua alle ettei ihan vanhukseks itteään vielä tunne :)

18x9" ET 50mm joten piti laittaa 20mm spacer eteen ettei ota ylätukivarteen kiinni ja taakse 30mm ettei sukella niin pirusti plus 82->66,6 soviterenkaat väliin ja vielä pultitkin piti hommata eteen.

Renkaat 245/40 on vähän turhan läskit, 235 istuis paremmin. Mutta ajetaan nyt nuo renkaat loppuun.

Ilmastointihuollossa käväsin, ei ollut tosin kun 400g vajausta.

Muuten auto toiminu moitteetta. Laatikkoöljyt ois varmaan hyvä vaihtaa kun muistaakseni viimenen merkintä huoltokirjassa oli vuodelta 2012, ei siinä nätisti vaihtaa liekö tuoreempiki vaihto tehty.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Lauantain ratoksi tuli kuvailtua hieman pesun jälkeen :)

Kuva

Kuva

Kuva
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Harmittamaan jäi kun piti väyrysestä luopua. Voi kun tämä korimalli olisi aikoinaan tehty paremmin peltien osalta.
Ei parempaa menohalujen / kulutuksen suhdetta missään autossa...
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuva

Kaissitä vielä kolmekymppisenä voi harrastaa amistuninkia :D
Vaihoin takavalot tommosiin tummempiin.

Kuva

Varapyöräkaukalo oli pikkusen ruosteessa niin hioin enimmät poijes ja sinkkimaalia päälle ja lopuks mustaa maalia. putsasin nuo sivukaukalot myös ja puhdistin kaikki vedenpoistoaukot. Oli toi vaimennusmatto vieressä niin kuivunu että senkun sormilla repäs niin lähti koko paska kerralla irti, niin laitoin tota stp:n vaimennusmattoa tilalle ja pikkusen seinillekkin peräkonttiin.

Kuva

Kuva
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Elämäni ensimmäinen vikatilakin tuli eilen, vein auton heti korjaamolle ja johtosarjassa vikaa, uusia johtoja tilalle. Herjas vissiin ilmamassamittarista mutta lopuks vika ei siinä ollut vaan nimenomaan johdoissa :)

Ekan väykyn kanssa vaikka sillä 9vuotta ajoinkin ei tullu ikinä vikatilaa, jännä homma.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

https://www.youtube.com/watch?v=6svVxgt82os

kuulostaako suutinvialta vai miltä? ilmaantui hetki sitten tommonen ylimääränen ääni.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

6 kpl TX30 ruuveja, niin asia ehkä varmistuisi.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Noniinno.. Aattelin että nyt on ihan joku suutin rikki mutta taitaa se olla vaan tiivistevuotoa taas ton kolmospytyn kohdalla :D

https://youtu.be/1tL3HTJqW8M
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niinniin ! Videosta heti ajattelin, että olisi pohjaprikan vuotoa. Ellei näkyvää vuotoa ole mutta tsupsutus kuuluu voi kokeilla jotain nestemäistä kaataa / suihkuttaa suuttimien juureen yhteen kerrallaan moottorin käydessä.
WD40, jarrucleaner, mitä vaan. Suojalasit, tai silmät muuten sujassa.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuva

Kertokaapa asiantuntijat onko tästä mitään pääteltävissä? Siis suuttimessa ei ilmeisesti ole vika mutta korjausarvot on kyseisessä pytyssä ihan eri luokkaa kun muissa? Vedot tallella, ei savuta..

Kuva
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laskussa mainitaan että suutin "poistettiin käytöstä" mutta ääni ei muuttunut.

Pitäisi kokeilla uudella suuttimella, tai vaihtamalla suuttimet keskenään kolmospytyn ja jonkin toisen sylinterin kesken.
Jos korjausarvo paranee (tai siirtyy toiseen sylinteriin jos vaihtaa suuttimet keskenään) niin rikkihän se suutin on.
Ellei muutu, on jotain muuta vikaa kolmosessa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”