kuuden kasin väyrynen
kuuden kasin väyrynen
Moi!
Ilkka ilmottautuu meseläisten joukkoon, kun pitkän haaveilun jälkeen otin riskin ja ostin mersun Tunnuksetkin olin näemmä hankkunut mese foorumille jo pari vuotta aiemmin, kun on tullut lueskeltua ja etsittyä pahimpia suden kuoppia mitä mersua ostellessa saattaa joutua kokemaan.
No nyt tuli paine sitten sietämättömäksi, ja pari viikkoa täysin ilman autoa tuli lähelle autoliikkeeseen myyntiin mahrottomasti ajettu (josta tuo otsikko ) väyrynen, jota ihan mielenkiinnosta läksin kattomaan. no sepäs vaikutti ihan kivalta, joten seuraavana päivänä vaimon kanssa uudestaan ihmettelemään. Ja vaimo, joka heltyi aiemmin jo lankun ostoon, tykkäs ku hullu puurosta väyrysen kyydeistä, ja kun hintaakin sain tingattua alaspäin, tehtiin kaupat siltä istumalta, vaikka tiedossa oli monia pikku vikoja väykyssä, mutta tekniikka vaikutti olevan ihan lujassa kunnossa, ja ompa tuohon tehty 2003-2006 vuosina ihan reilusti remonttiakin (kuitteja 17TUHANNELLA eurolla)
Yleis ilmeeltään ihan fiksu, siellä täällä pikku ruosteita, ei paha, perustelen ittelleni
Tekniikkana 290 kiisseli, jonka olen ymmärtänyt olevan ihan lujaa tekniikkaa? ilmeisesti tuossakin on tuota pumpun antautumista, mutta tuo vaikutti ihan hyvältä, kone kuiva ja öljytön, lukuun ottamatta EGR:n öljyä tihkuvaa liitosta.
Nahka sisusta oli nannaa, kun tottunut nuihin folkkareitten kangas lössö penkkeihin. Kuskin penkissä on paineilma säädöt
Ja kyseessähän on toi 5v automaatti, aiemmin oon vannonu etten automaattia laita, mutta onhan tää mukava Vaihteisto vaihtaa suht hyvin, ainoastaan kun oikein lapsettaa ja sutiessa vaihtaa 2-->3 niin pieni nykäisyn poikanen, mutta sutimatta sekin vaihtuu nätisti. Ratiota vin koodin mukaan ei mun käsittääkseni tässä ole ollut alkuperäis varusteena?! eessa ja takana kyllä kajarit. Niin ja on tässä vakkarikin
Ja melko valtava autohan tämä on olemukseltaan. Takakonttiin menee vaikka puoli sukua (ja siellä onkin penkit kahdelle) Ainut on tuo hameväki, kun ei tykkää ajaa talon pihaan betoni porttien välistä, kun melko ahtaalle menee
Auto on uutena ollut siis ruotsissa Taxina, tuotu muistaakseni 2002 suomeen, ja se ensimmäinen omistaja on siis maksanut itsensä kipeäksi remonteilla. Kunhan saan myyjältä sen kansion kuiteista käsiini, niin tiedän tarkemmin mitä tälle on sillon tehty, ainakin loota vaihettu, ja kone käytetty auki, muusta ei tietoa.
Ja niistä tiedossa olevista vioista
-Kuskin oven keskuslukko ei pelitä (muut toimii kaukosäätimestä)
-webasto ei lähe tulille
-ilmastointi ei kuulemma pukkaa kovin kylmää
-Ei pukannu lämmintä, tää jo korjattiin, oli paskaa lämppärin kennossa, ja närhen munistakin kuskin puoli jumissa.
-BAS valo syttyny pari kertaa kovalla pakkasella vakkari päällä
-Jähytin nesteen ja pissapojan nesteen säiliöt täynnä, silti herjaa molempia (eikö tässä ollu jotain yhteyttä näitten välillä?)
-Sieltä täältä polttimoita pimeenä
Ja tais olla muutakin, ei vaan hurmioissaan muista
Tässä vielä listaa varusteista vin koodin perusteella:
236 SPECIAL LAMP SWITCHING - DAYTIME RUNNING LAMPS
248 REAR SEAT WITH INTEGRATED CHILD SEAT
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
342 CONNECTION FOR TAXI ROOF SIGN
345 RAIN SENSOR
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
450 TAXI - INTERNATIONAL
481 UNDERSHIELDS
533 SPEAKERS FRONT AND REAR - WITHOUT RADIO
550 TRAILER COUPLING
581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
612 XENON HEADLIGHT
630 ECE - WARNING TRIANGLE
668 PACKAGING FOR SHIPPING VEHICLES WITH TIE-DOWN HOOK
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
808 AEJ 06/1/M/X
825 VEHICLES FOR SWEDEN, ADDITIONAL PARTS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
100A MB-TEX
040 C 220 CANADA SPECIAL EDITION
101A MB-TEX BLACK
Ilkka ilmottautuu meseläisten joukkoon, kun pitkän haaveilun jälkeen otin riskin ja ostin mersun Tunnuksetkin olin näemmä hankkunut mese foorumille jo pari vuotta aiemmin, kun on tullut lueskeltua ja etsittyä pahimpia suden kuoppia mitä mersua ostellessa saattaa joutua kokemaan.
No nyt tuli paine sitten sietämättömäksi, ja pari viikkoa täysin ilman autoa tuli lähelle autoliikkeeseen myyntiin mahrottomasti ajettu (josta tuo otsikko ) väyrynen, jota ihan mielenkiinnosta läksin kattomaan. no sepäs vaikutti ihan kivalta, joten seuraavana päivänä vaimon kanssa uudestaan ihmettelemään. Ja vaimo, joka heltyi aiemmin jo lankun ostoon, tykkäs ku hullu puurosta väyrysen kyydeistä, ja kun hintaakin sain tingattua alaspäin, tehtiin kaupat siltä istumalta, vaikka tiedossa oli monia pikku vikoja väykyssä, mutta tekniikka vaikutti olevan ihan lujassa kunnossa, ja ompa tuohon tehty 2003-2006 vuosina ihan reilusti remonttiakin (kuitteja 17TUHANNELLA eurolla)
Yleis ilmeeltään ihan fiksu, siellä täällä pikku ruosteita, ei paha, perustelen ittelleni
Tekniikkana 290 kiisseli, jonka olen ymmärtänyt olevan ihan lujaa tekniikkaa? ilmeisesti tuossakin on tuota pumpun antautumista, mutta tuo vaikutti ihan hyvältä, kone kuiva ja öljytön, lukuun ottamatta EGR:n öljyä tihkuvaa liitosta.
Nahka sisusta oli nannaa, kun tottunut nuihin folkkareitten kangas lössö penkkeihin. Kuskin penkissä on paineilma säädöt
Ja kyseessähän on toi 5v automaatti, aiemmin oon vannonu etten automaattia laita, mutta onhan tää mukava Vaihteisto vaihtaa suht hyvin, ainoastaan kun oikein lapsettaa ja sutiessa vaihtaa 2-->3 niin pieni nykäisyn poikanen, mutta sutimatta sekin vaihtuu nätisti. Ratiota vin koodin mukaan ei mun käsittääkseni tässä ole ollut alkuperäis varusteena?! eessa ja takana kyllä kajarit. Niin ja on tässä vakkarikin
Ja melko valtava autohan tämä on olemukseltaan. Takakonttiin menee vaikka puoli sukua (ja siellä onkin penkit kahdelle) Ainut on tuo hameväki, kun ei tykkää ajaa talon pihaan betoni porttien välistä, kun melko ahtaalle menee
Auto on uutena ollut siis ruotsissa Taxina, tuotu muistaakseni 2002 suomeen, ja se ensimmäinen omistaja on siis maksanut itsensä kipeäksi remonteilla. Kunhan saan myyjältä sen kansion kuiteista käsiini, niin tiedän tarkemmin mitä tälle on sillon tehty, ainakin loota vaihettu, ja kone käytetty auki, muusta ei tietoa.
Ja niistä tiedossa olevista vioista
-Kuskin oven keskuslukko ei pelitä (muut toimii kaukosäätimestä)
-webasto ei lähe tulille
-ilmastointi ei kuulemma pukkaa kovin kylmää
-Ei pukannu lämmintä, tää jo korjattiin, oli paskaa lämppärin kennossa, ja närhen munistakin kuskin puoli jumissa.
-BAS valo syttyny pari kertaa kovalla pakkasella vakkari päällä
-Jähytin nesteen ja pissapojan nesteen säiliöt täynnä, silti herjaa molempia (eikö tässä ollu jotain yhteyttä näitten välillä?)
-Sieltä täältä polttimoita pimeenä
Ja tais olla muutakin, ei vaan hurmioissaan muista
Tässä vielä listaa varusteista vin koodin perusteella:
236 SPECIAL LAMP SWITCHING - DAYTIME RUNNING LAMPS
248 REAR SEAT WITH INTEGRATED CHILD SEAT
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
342 CONNECTION FOR TAXI ROOF SIGN
345 RAIN SENSOR
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
450 TAXI - INTERNATIONAL
481 UNDERSHIELDS
533 SPEAKERS FRONT AND REAR - WITHOUT RADIO
550 TRAILER COUPLING
581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
612 XENON HEADLIGHT
630 ECE - WARNING TRIANGLE
668 PACKAGING FOR SHIPPING VEHICLES WITH TIE-DOWN HOOK
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
808 AEJ 06/1/M/X
825 VEHICLES FOR SWEDEN, ADDITIONAL PARTS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
100A MB-TEX
040 C 220 CANADA SPECIAL EDITION
101A MB-TEX BLACK
Saattaa se keinonahkaakin olla
Tuli vaihdeltua tuo rikkinäinen kuskin oven valonappi. oli tuo uus (veholta) hiukan erilainen, ja ei toiminu suorilta...
...mutta päätin tehä tuommosen kikan, eli pikku pala kumimatosta tuonne suojamuovin alle, ja toimii, eikä se muovi irvistelekään tms. vänkärin puolelta oli se napin tappi poikki, ja jousi puuttui, mutta pikku näpräilyllä purkasin ton rikkinäisen kuskin napin, ja sen vänkärin napin, ja yhistelemällä tein vänkärille toimivan nyt toimii valot joka luukusta.
tämmöstäkin tuli harrastettua, kun tuo keskus lukko ei pelaa.
tuolta kuuluu vaimeeta suhinaa (kovempana kun lukitus nappi on alhaalla.) keltasessa letkussa menee kyllä paineet niinku pitää, eikä lukko pelaa kun koittaa letkun pätkällä imeä tosta, samalla tavalla suhisee. Onkos toi nyt sitte oikeesti paskana? kalliskin ja häätyykö se irrottaa koko toi lukko pesä että saa sen paine ilma hässäkän irti? niin ja onko toi ylempänä oleva musta letku paineilma letku vai meneekö siellä jonkinmoinen johto nivaska?
Ja vielä tosta lasinnostimesta, onko noi jotain tavis pop niittevä millä toi on kiinni? kun tuo nostaa lasin ylös (loppu matkasta varsinkin) tosi laiskasti, on nuo niitin niin kulunu että pääsee liikkumaan toi moottori tossa, ja vääntää lasia himpun verran vinoon sen takia. Eli poraanko pois ja laitan uusia niittejä tilalle vai kuinka?
Kiitos ja anteeksi
Tuli vaihdeltua tuo rikkinäinen kuskin oven valonappi. oli tuo uus (veholta) hiukan erilainen, ja ei toiminu suorilta...
...mutta päätin tehä tuommosen kikan, eli pikku pala kumimatosta tuonne suojamuovin alle, ja toimii, eikä se muovi irvistelekään tms. vänkärin puolelta oli se napin tappi poikki, ja jousi puuttui, mutta pikku näpräilyllä purkasin ton rikkinäisen kuskin napin, ja sen vänkärin napin, ja yhistelemällä tein vänkärille toimivan nyt toimii valot joka luukusta.
tämmöstäkin tuli harrastettua, kun tuo keskus lukko ei pelaa.
tuolta kuuluu vaimeeta suhinaa (kovempana kun lukitus nappi on alhaalla.) keltasessa letkussa menee kyllä paineet niinku pitää, eikä lukko pelaa kun koittaa letkun pätkällä imeä tosta, samalla tavalla suhisee. Onkos toi nyt sitte oikeesti paskana? kalliskin ja häätyykö se irrottaa koko toi lukko pesä että saa sen paine ilma hässäkän irti? niin ja onko toi ylempänä oleva musta letku paineilma letku vai meneekö siellä jonkinmoinen johto nivaska?
Ja vielä tosta lasinnostimesta, onko noi jotain tavis pop niittevä millä toi on kiinni? kun tuo nostaa lasin ylös (loppu matkasta varsinkin) tosi laiskasti, on nuo niitin niin kulunu että pääsee liikkumaan toi moottori tossa, ja vääntää lasia himpun verran vinoon sen takia. Eli poraanko pois ja laitan uusia niittejä tilalle vai kuinka?
Kiitos ja anteeksi
Jep vanhat niitit poies poralla ja poppaat uusilla kiinni.ilkkahe kirjoitti: Eli poraanko pois ja laitan uusia niittejä tilalle vai kuinka?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Eikö kukkaan muka oo purkanu tota lukkoa ovesta
Ainii, eihän mersuissa ollu ikinä mitään vikaa
Huomenna mie oon sitte vissiin eka suomesa kuka ton purkaa, ei vihti ajella ilman verhoiluja kauaa, ettei naapurit huomaa ku nousee autosta.
Mistähän lähtis hakeen katkosta piuhoista, kun tuon kuskin oven kajaritkin on mykkänä?`raation päässä ei oo vikaa, eikä oven päässäkään tunnu oleva. onko sitten just tuosta haitarikumin sisältä poikki, mene ja tiedä.
Ainii, eihän mersuissa ollu ikinä mitään vikaa
Huomenna mie oon sitte vissiin eka suomesa kuka ton purkaa, ei vihti ajella ilman verhoiluja kauaa, ettei naapurit huomaa ku nousee autosta.
Mistähän lähtis hakeen katkosta piuhoista, kun tuon kuskin oven kajaritkin on mykkänä?`raation päässä ei oo vikaa, eikä oven päässäkään tunnu oleva. onko sitten just tuosta haitarikumin sisältä poikki, mene ja tiedä.
Todennäköisesti siitä haitarin alta. Kokeile: Yleismittari piippausasennolle, radion päähän toinen piuha ja toinen kaiuttimen päähän. Jos piippaa on yhteys kunnossa. Jos molemmista menee läpitte virta nii sitten kokeilee maadottaako jompikumpi piuhoista.
keskuslukko lienee erilainen kuin 124:ssa, siinä ainakin sai sen paineilmasylinterin irtaalleen.
Olikos tuo myynnissä autoliikkeellä, jotenkin muistelen että olisin tuota käynyt katsomassa jossakin
keskuslukko lienee erilainen kuin 124:ssa, siinä ainakin sai sen paineilmasylinterin irtaalleen.
Olikos tuo myynnissä autoliikkeellä, jotenkin muistelen että olisin tuota käynyt katsomassa jossakin
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tommonen lukko hässäkkä tuolta lopulta irtos.
tuo "kuppi" pitäis tosta saada irti, mutta kun toi lukon runko on tommonen purkamattomaksi tehty
pienellä porailulla ja väkivallalla se kuiten läks mitäs tossa menettää, kun eihän toi toimi.
ja tässä syy miksei toimi ja yllä'tys yllätys, noitahan ei saa mistään pelkästään kalvoa, hankittava koko lukko hässäkkä veholta, hintaa 170erkkiä sillä rahalla kyllä jaksan vääntää kuskin oven lukkoon avaimen reijästä, mutta pitää vielä kokeilla paria kikkaa ton kans
Käyppä katsomassa Ruskon auto- ja varaosasta, siellä on ainakin facelift väykky ja tais olla pari vanhempaakin missä pitäis olla ovet paikoillaan.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Joo, soitin tonne ruskoon ja sieltä tuli haettua 50erkillä ehjä osa. Nopeetahan nuo irrotti ku soitin ja läksin ajamaan 3kilsan päästä ja oli osa jo tiskillä! Jäi vaan asentelut puolitiehen ku tuli kiire töihin enkä kerinny saaha ulko kahvaa paikoilleen. No, ovi pysy nyt sentään kiinne. Onko tossa lukkopesältä lähtevissä johdoissa normaalisti joku liitin heti sen lukon jälkeen? Tossa tais olla joku abiko-teippi hässäkkä...
Nyt toimii lukot, kahvat ja lasinnostimet niinkuin pitää 50e tosiaan köyhty tuosta keskus lukon korjaamisesta, toivottavasti kestää toi käytetty osa.
Kaiutintakin tuli ihmeteltyä, kun ei tosiaan kuulunut mitään kuskin alakaiuttimesta. Ihme kaiutinkin, kun siihen menee 4 johtoa, vänkärille 2... liekkö joku handsfree keskuspuhelin tms? eli kajarissa oli toinen kela jollein toiselle lähteelle... Nooh, tuli tutkittua vikaa, ja kaiutin lopulta oli syyllinen, siitä ei kuulunu mitään missään muussakaan vahvistimessa. Löytypä laatikon pohjalta melkeen mersuun passeli erillissarja.
Vakio kajarille tein näin sitä kun ei saanu purettua, ja ei kyllä kehannu ruveta väsäämään mitään vanerista kaulusta tolle uudelle.
Tommoset 6,5 tuumaset elementit sitten nuihin kauluksiin kiinni. Mikälie halpis sarja joskus kaverilta lunastanu parilla kympillä.
"Diskantit" oli vähän turhan suuret peilikolmioihin 4tuumaset... ois ehkä passelit kojelautaan?
Tommoset oli orggikset, tuli niistä sitten tinailtua sieltä se jakosuodin eli kondensaattori pois
Sitten ton halpis sarjan jakosuotimen läpi kajareille virtaa.
Soittimenkin vaihdoin hiukan parempaan, tosin ei tuo hopea sovi tohon sisukseen ollenkaan
Mitä toi häly tarkottaa? jähytin säilyö varottelee samaa. Ei tää kuiten ole vähyydestä kiinni, ku tavaraa on, ja kun irrotin anturin ja käänsin väärin päin ni varotteli eri tekstillä
Kaiutintakin tuli ihmeteltyä, kun ei tosiaan kuulunut mitään kuskin alakaiuttimesta. Ihme kaiutinkin, kun siihen menee 4 johtoa, vänkärille 2... liekkö joku handsfree keskuspuhelin tms? eli kajarissa oli toinen kela jollein toiselle lähteelle... Nooh, tuli tutkittua vikaa, ja kaiutin lopulta oli syyllinen, siitä ei kuulunu mitään missään muussakaan vahvistimessa. Löytypä laatikon pohjalta melkeen mersuun passeli erillissarja.
Vakio kajarille tein näin sitä kun ei saanu purettua, ja ei kyllä kehannu ruveta väsäämään mitään vanerista kaulusta tolle uudelle.
Tommoset 6,5 tuumaset elementit sitten nuihin kauluksiin kiinni. Mikälie halpis sarja joskus kaverilta lunastanu parilla kympillä.
"Diskantit" oli vähän turhan suuret peilikolmioihin 4tuumaset... ois ehkä passelit kojelautaan?
Tommoset oli orggikset, tuli niistä sitten tinailtua sieltä se jakosuodin eli kondensaattori pois
Sitten ton halpis sarjan jakosuotimen läpi kajareille virtaa.
Soittimenkin vaihdoin hiukan parempaan, tosin ei tuo hopea sovi tohon sisukseen ollenkaan
Mitä toi häly tarkottaa? jähytin säilyö varottelee samaa. Ei tää kuiten ole vähyydestä kiinni, ku tavaraa on, ja kun irrotin anturin ja käänsin väärin päin ni varotteli eri tekstillä
Ranskaako se sun auto puhuu... saa sieltä englantia tai saksaakin jos sellaiset taipuu paremmin...
"Virrat päälle ja yhtä aikaa R ja 0 napista niin kauan että tulee kielivalikko. Siitä sitten vain haluamasi kieli ja virrat pois päältä."
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=19127
"Virrat päälle ja yhtä aikaa R ja 0 napista niin kauan että tulee kielivalikko. Siitä sitten vain haluamasi kieli ja virrat pois päältä."
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=19127
Kappas, mietinkin että ei toi saksaa, ruotsia tai suomee ole
Tarkistimpa äsken raitisilma suodattimetkin jotta sais puhkumaan kuumempaa, no hyvin ainakin virtaa, ko niittä ollu ollenkaan Pitäisköhän lisäillä...
Ja semmonen tullu huomattua, että täys kaasu kiihytyksessä on pientä notkumista vedoissa, ennen 3tonnia on sellanen "kuollu kohta" eli ei vedä niin hyvin, sitten 3tonnissa lähtee vetämään, sitten taas puutuu, mut vielä vähän ennen punarajaa vetää taas ihan komeesti onko tää ominaisuus, vai lähenkö ettiin vikaa jostain? ei tuo mitään hirveetä puutumista ole, mutta kyllä sen huomaa...
Mieleen juolahti tuo ilmamassa mittari, ja sinne vähän kurkistelinkin, ja se ritilä näytti vähän paskaselta. Millä tota nyt kannattais putsailla? bräkliini tuli ekana mieleen
Tarkistimpa äsken raitisilma suodattimetkin jotta sais puhkumaan kuumempaa, no hyvin ainakin virtaa, ko niittä ollu ollenkaan Pitäisköhän lisäillä...
Ja semmonen tullu huomattua, että täys kaasu kiihytyksessä on pientä notkumista vedoissa, ennen 3tonnia on sellanen "kuollu kohta" eli ei vedä niin hyvin, sitten 3tonnissa lähtee vetämään, sitten taas puutuu, mut vielä vähän ennen punarajaa vetää taas ihan komeesti onko tää ominaisuus, vai lähenkö ettiin vikaa jostain? ei tuo mitään hirveetä puutumista ole, mutta kyllä sen huomaa...
Mieleen juolahti tuo ilmamassa mittari, ja sinne vähän kurkistelinkin, ja se ritilä näytti vähän paskaselta. Millä tota nyt kannattais putsailla? bräkliini tuli ekana mieleen
Englantia puhhuu nyt mersu, tosa lukee jotain Display defected tms. Mitäs tuo meinaa? jäähy neste sannoo sammaa, ja tosiaan ainakin toi pissapojan anturi toimii, kun jos sen irrottaa ja kääntää väärin päin, sanoo näyttö jotain muuta, joka selvästi tarkottaa että neste vähissä vaa hetkinen, eihän sen väärin päin pitäs mitää vähyyttä varottaa vaan just toisin päin... pitää vissiin testailla uusiksi
Se kuspojansäiliön anturi on meleko varmasti rikki.
Pitäis yleismittarilla mitattuna näyttää tyhjällä säiliöllä ~0 ohmia. ja täydellä muutama sata ohmia.
Eli kun säiliössä on ainetta niin anturin navat ei ole "irti" toisistaan, vaan siellä on vastus välissä, joka useinmiten ruostuu poikki josta taas seuraa tuo "display defective"
Pitäis yleismittarilla mitattuna näyttää tyhjällä säiliöllä ~0 ohmia. ja täydellä muutama sata ohmia.
Eli kun säiliössä on ainetta niin anturin navat ei ole "irti" toisistaan, vaan siellä on vastus välissä, joka useinmiten ruostuu poikki josta taas seuraa tuo "display defective"
Häh, täältä tais hävitä pari viestiä, sillä aikaa kun voorumi oli nurin
no jokatappauksessa, kyselin tuosta ahtoilman lämpömittarista, kun oli piuhat murtunu poikki siitä anturilta vaan näppäränä poikana sain tinnailtua ne paikoilleen, ja voi jestas ku tuli taas lissää woimaa taino, lähinnä kaasuun vastattavuus parani, ja tuossa aiemmin huomattu ja ihmetelty "humpaaminen" kierroksilla tais kadota.
Jännä ko moottori ei ilmottele tollasen anturin puuttumista kuskille millään tavalla ties kuinka pitkään tuokin on ollu irti.
no jokatappauksessa, kyselin tuosta ahtoilman lämpömittarista, kun oli piuhat murtunu poikki siitä anturilta vaan näppäränä poikana sain tinnailtua ne paikoilleen, ja voi jestas ku tuli taas lissää woimaa taino, lähinnä kaasuun vastattavuus parani, ja tuossa aiemmin huomattu ja ihmetelty "humpaaminen" kierroksilla tais kadota.
Jännä ko moottori ei ilmottele tollasen anturin puuttumista kuskille millään tavalla ties kuinka pitkään tuokin on ollu irti.
Taitaa olla samanlainen ongelma kuin ilmanmassamittarilla? Ei pysty vertaamaan lukemaa mihinkään joten ei anna vikakoodia. Mutta ahtoilmanlämpötila ei varmaan vaikutakkaan muualle kuin syötön rajoittamiseen korkeammilla lämpötiloilla?ilkkahe kirjoitti:Jännä ko moottori ei ilmottele tollasen anturin puuttumista kuskille millään tavalla ties kuinka pitkään tuokin on ollu irti.
Ja tervetulua Ilelle mersujen maailmaan.
W202 220CDI -08 OM646
W124 OM 603 Rohjekti
W124 OM 603 Rohjekti
Miten turbiini lukon toiminnan havaittee autolla ajettaessa? Kun alkaa epäilyttään et luistaako tuossa turbiini koko aika, kun maantie vauheissakin tuntuu kevyesyi kaasua painaessa luistattavan turbiinia... Öljyt on lootaan vaihettu 50t km sitten, ostin jo uudet mitta rupesin empimään vaihtoa kun kaverit pelottelee et pitäs ehkä tuo kyb venttiili samalla vaihtaa muuten mersu pelannu komeesti, mitä nyt vaihe vivusto irtos niin et vaihteet katos...
Miten turbiini lukon toiminnan havaittee autolla ajettaessa? Kun alkaa epäilyttään et luistaako tuossa turbiini koko aika, kun maantie vauheissakin tuntuu kevyesyi kaasua painaessa luistattavan turbiinia... Öljyt on lootaan vaihettu 50t km sitten, ostin jo uudet mitta rupesin empimään vaihtoa kun kaverit pelottelee et pitäs ehkä tuo kyb venttiili samalla vaihtaa muuten mersu pelannu komeesti, mitä nyt vaihe vivusto irtos niin et vaihteet katos...
Faijan vanha auto. Tuotu ruotsista 2004. Moottori ja vaihdelaatikko vaihdettu ml. 600000. Bongasin sut tupoksen abcn kohdalta moottoritieltä muutamaviikko sitten. Meidän aikana tuli myös nuo lisäpenkit. Nuo huoltokuitit on todennäköisesti myös meidän ajalta. Laatikko oireili jo 7 vuotta sitten kun tuo myytiin. Saattaa tosin olla vaihdettu sen jälkeen.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo