200E käyntihäiriö.

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

200E käyntihäiriö.

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ongelmatapaus on seuraavanlainen eli 98 vuosimallin 200 bensa väyrynen joka oli saanut pusun etupäähän. Tämän jälkeen käynti on ollut hakusessa.

Kun starttaa niin hörähtää, kierrokset alkaa laskea, ampuu putkesta ja sammuu pikkuhilljaa.

Lämpimänään käy tyhjäkäyntiä mutta jos koskee kaasuun niin sammuu saman tien.

Ei vikakoodeja, mikään anturi ei näytä mitään päättömiä arvoja. Bensansaannissä sen vian luulisi olevan muttei ymmärrä että mikä mättää :firing:
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

tutkittu lisää. käynti parantuu kun rutistaa bensan paluuletkun lyttyyn. Kestää painaa kaasua.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Bensapumppu?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Multiviri kirjoitti:Bensapumppu?
Se pitäisi mitata seuraavaksi. tankin vieressa oleva pumppu ainakin toimii ja suutinkiskossa oleva pumppukin toimii. Täytyy vielä mitata paineet.
Näissä ei ole mitään turvajuttua mikä menee päälle kun bägit tulee ulos?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Jäänyt tänänkin päivittely. Autohan ei alkanut toimia sitten millään eikä mistään kaasupolkimen tai kaasuläpän opettamisista ollut mitään hyötyä. Samaten kaikki osat testerin mukaan sekä mittausten perusteella kunnossa.

Das valitaan w210 kohdalla 2 eri valinnasta, olisko ollut ennen 98 ja sitten 98 eteenpäin ( dAS 3). Tämä autohan on tuossa rajalla ja ekana koitin tuolla uudemmalla eikä sillä saanut yhteyttä niin menin sitten tuolla vanhemmalla valinnalla.

Lopuksi sitten koitin vielä epätoivon vimmalla tuolla uudemmalla, samalla hetkellä kun testeri sai yhteyden autoon (luki valmistenumeron ) niin käynti palasia ja auto käy niin kunnei minkäänlaista käyntivikaa olisi ikinä ollutkaan.

Olen tuota pähkäillyt niin jotenkin järkeenkäypää että kolaritilanteessa menee jonkinlainen häiriötila päälle eli auto käy lämpimänään tyhjäkäyntiä että sitä pystyy sielä siirtämään tarvittaessa. Kylmänään ja muuten käynti täysin kateissa. Tämä näkyy siis testerissä jonakin crash signal fuel cutoff modena.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”