E220D-96 huono käynnistyvyys kylmänä.
E220D-96 huono käynnistyvyys kylmänä.
Oireilee kylmänä niin et joutuu sahaamaan ihan oikeesti et saa pirssin käyntiin. Starttailun seurauksena myös tulvii jostain polttoainetta. Koneen kylki märkänä. Sit kun saa käyntiin niin käy hetken epätasasest ja sit tasoittuu käynti normaaliks. Eli aamuisin huomannu töihin lähtiessä. Lämpimänä lähtee käyntiin ku palmun alta, ja käy hyvin. Voisko olla hehku puolella vika(rele?) vai mistä lähteä etsimään? Kone siis 2.2D 70kw.
Päivitystä!
-Hehkuvalo palaa aina n.3-5s, oli sitten kylmä tai kuuma kone. Kuuluuko siinä polttoainesuodattimen kiinnistyspultissa(19mm) olla esim. kuparitiiviste? Nyt siinä ei ollu mitään.
-Paikallaan kun kaasutti ja hölläs kaasun niin suodattimesta lähtevissä läpinäkyvissä polttoaineletkuissa näkyi selviä ilmakuplia. Eli siis kierrosten laskettua.
-Otin hehkureleen irti ja putsasin asianmukaisella sprayllä. Pieniä hapettumia oli. Tuntu naksuvan rele.
-Pumpulle tuleva 8mm polttoaineletku oli aivan helvetin pullistunu klemmareitten väliltä. Ulkohalkaisija oli varmaan 2-3cm. Mikä sen aiheuttanu?
-Sitä polttoainevuotoa ei siis ole normaalisti. Ainoastaan kun joutunu sahaamaan kylmänä käyntiin. Tulviihan se kaasarikin jos tarpeeks kauan sahailee pirssiä käyntiin.
-Paikallaan kun kaasutti ja hölläs kaasun niin suodattimesta lähtevissä läpinäkyvissä polttoaineletkuissa näkyi selviä ilmakuplia. Eli siis kierrosten laskettua.
-Otin hehkureleen irti ja putsasin asianmukaisella sprayllä. Pieniä hapettumia oli. Tuntu naksuvan rele.
-Pumpulle tuleva 8mm polttoaineletku oli aivan helvetin pullistunu klemmareitten väliltä. Ulkohalkaisija oli varmaan 2-3cm. Mikä sen aiheuttanu?
-Sitä polttoainevuotoa ei siis ole normaalisti. Ainoastaan kun joutunu sahaamaan kylmänä käyntiin. Tulviihan se kaasarikin jos tarpeeks kauan sahailee pirssiä käyntiin.
Dieselautossa kyseessä on aina vika kun polttoainetta vuotaa jostain.-Sitä polttoainevuotoa ei siis ole normaalisti. Ainoastaan kun joutunu sahaamaan kylmänä käyntiin. Tulviihan se kaasarikin jos tarpeeks kauan sahailee pirssiä käyntiin.
Niin tietysti bensa-autoissakin, siis niissä joissa ei ole enää kaasaria.
Edelleen ilmaa järjestelmässä. Yön aikana ilmestyy siihen lämmittimen ja suodattimen väliseen kirkkaaseen muoviputkeen ilmaa. Suodattimelta pumpulle lähtevässä putkessa ei ole. Sit kun on käynnissä niin suodattimelta pumpulle lähtevässä letkussa menee ilmaa mut ei siinä lämmittimeltä suodattimelle. Ja kaikki o-renkaat sekä suodatin vaihdettu. Niin ja suodatinjalka ei halki. Kokeilin myös takaiskuventtiiliä siihen tulopuolen letkuun mut ei vaikutusta. Alkaa olee vitsit vähissä.. Saa meinaan joka hemmetin aamu sahata muutaman minuuttia käyntiin. Ja lämpimällä koneella lähtee käyntiin ku palmun alta. Auto seisoo joka yö sellasessa paikkaa et keula on noin 10-15cm alempana kuin takapää. Mitäköhän tässä keksis seuraavaks? Voiskohan se lämmitin fuskata kun tuntuu ongelma jäävän suurinpiirtein niille paikkeille?