E220D-96 huono käynnistyvyys kylmänä.

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
mesenen1
Viestit: 15
Liittynyt: 16.5.2013 22:17

E220D-96 huono käynnistyvyys kylmänä.

Viesti Kirjoittaja mesenen1 »

Oireilee kylmänä niin et joutuu sahaamaan ihan oikeesti et saa pirssin käyntiin. Starttailun seurauksena myös tulvii jostain polttoainetta. Koneen kylki märkänä. Sit kun saa käyntiin niin käy hetken epätasasest ja sit tasoittuu käynti normaaliks. Eli aamuisin huomannu töihin lähtiessä. Lämpimänä lähtee käyntiin ku palmun alta, ja käy hyvin. Voisko olla hehku puolella vika(rele?) vai mistä lähteä etsimään? Kone siis 2.2D 70kw.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Polttoainevuodot pitää korjata.
Ei se kyllä käynnisty kaksisesti jos hehkuissa vikaa, mutta silloin yleensä hehkuvalokin toimii miten sattuu.
mesenen1
Viestit: 15
Liittynyt: 16.5.2013 22:17

Päivitystä!

Viesti Kirjoittaja mesenen1 »

-Hehkuvalo palaa aina n.3-5s, oli sitten kylmä tai kuuma kone. Kuuluuko siinä polttoainesuodattimen kiinnistyspultissa(19mm) olla esim. kuparitiiviste? Nyt siinä ei ollu mitään.

-Paikallaan kun kaasutti ja hölläs kaasun niin suodattimesta lähtevissä läpinäkyvissä polttoaineletkuissa näkyi selviä ilmakuplia. Eli siis kierrosten laskettua.

-Otin hehkureleen irti ja putsasin asianmukaisella sprayllä. Pieniä hapettumia oli. Tuntu naksuvan rele.

-Pumpulle tuleva 8mm polttoaineletku oli aivan helvetin pullistunu klemmareitten väliltä. Ulkohalkaisija oli varmaan 2-3cm. Mikä sen aiheuttanu?

-Sitä polttoainevuotoa ei siis ole normaalisti. Ainoastaan kun joutunu sahaamaan kylmänä käyntiin. Tulviihan se kaasarikin jos tarpeeks kauan sahailee pirssiä käyntiin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

-Sitä polttoainevuotoa ei siis ole normaalisti. Ainoastaan kun joutunu sahaamaan kylmänä käyntiin. Tulviihan se kaasarikin jos tarpeeks kauan sahailee pirssiä käyntiin.
Dieselautossa kyseessä on aina vika kun polttoainetta vuotaa jostain.
Niin tietysti bensa-autoissakin, siis niissä joissa ei ole enää kaasaria.
mesenen1
Viestit: 15
Liittynyt: 16.5.2013 22:17

Viesti Kirjoittaja mesenen1 »

Tuntu olevan hieman kostea aika ajoin siitä suodattimen alapäästä. Eli ilmeisesti o-renkaat vaihtoon ja uus suodatin? Mites se kiinnityspultti. Tarviiko siihen tiivisteen, mallia kupari esim.?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pultissa ei ole metallista tiivistettä, vain o-rengas siellä alempana urassa.
Tai kaksi o-rengasta, riippuu mallista.
mesenen1
Viestit: 15
Liittynyt: 16.5.2013 22:17

Viesti Kirjoittaja mesenen1 »

Nyt kokeilin käyntiin ja lähti ihan ok. Käytin viimeeks tuossa 19.00. Saa nähdä aamulla millä mielellä mese on :) Siellä sulakeboksissa konehuoneessa joku rele napsuu vähän oudon kuulosesti. Ei ole semmonen terävä relenaksu vaan pikemminki ois jotain kontakti häiriötä..?
mesenen1
Viestit: 15
Liittynyt: 16.5.2013 22:17

Viesti Kirjoittaja mesenen1 »

Edelleen ilmaa järjestelmässä. Yön aikana ilmestyy siihen lämmittimen ja suodattimen väliseen kirkkaaseen muoviputkeen ilmaa. Suodattimelta pumpulle lähtevässä putkessa ei ole. Sit kun on käynnissä niin suodattimelta pumpulle lähtevässä letkussa menee ilmaa mut ei siinä lämmittimeltä suodattimelle. Ja kaikki o-renkaat sekä suodatin vaihdettu. Niin ja suodatinjalka ei halki. Kokeilin myös takaiskuventtiiliä siihen tulopuolen letkuun mut ei vaikutusta. Alkaa olee vitsit vähissä.. Saa meinaan joka hemmetin aamu sahata muutaman minuuttia käyntiin. Ja lämpimällä koneella lähtee käyntiin ku palmun alta. Auto seisoo joka yö sellasessa paikkaa et keula on noin 10-15cm alempana kuin takapää. Mitäköhän tässä keksis seuraavaks? Voiskohan se lämmitin fuskata kun tuntuu ongelma jäävän suurinpiirtein niille paikkeille?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”