220cdi ei ota kierroksia

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
jarnox
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2007 14:44

220cdi ei ota kierroksia

Viesti Kirjoittaja jarnox »

tulipa semmonen vika kylmänä lähet ajelee toimii oikeen niin kauvan ku pysähtyy ja puottaa tyhjäkäynnille menee tilaan ettei ota kiekkoja ku 3000 vikakoodia ei anna eikä polta häiriövaloo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ellei vikakoodeja tule kokeile vaihtaa ilmamassamittari, ja samalla myös ilmansuodatin ettei uusikin osa vaurioidu.
Kinnunen
Viestit: 178
Liittynyt: 07.11.2005 19:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Itselläkin sama vika C200 CDI, käyn tänään hakemassa IMM-puhdistusaineen, polttoainesuodattimen ja ilmansuodattimen, katsotaan onko vaikutusta asiaan.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
Kinnunen
Viestit: 178
Liittynyt: 07.11.2005 19:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

IMM-puhdistus ei ollut hyvä idea, nyt auto ei kulje juuri ollenkaan :D. Ei muuta kuin uutta tilaukseen.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kinnunen kirjoitti:IMM-puhdistus ei ollut hyvä idea, nyt auto ei kulje juuri ollenkaan :D. Ei muuta kuin uutta tilaukseen.
Harvemmin...
Minkäs vika koodin *:ri antoi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kinnunen
Viestit: 178
Liittynyt: 07.11.2005 19:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

CDI203 kirjoitti:
Kinnunen kirjoitti:IMM-puhdistus ei ollut hyvä idea, nyt auto ei kulje juuri ollenkaan :D. Ei muuta kuin uutta tilaukseen.
Harvemmin...
Minkäs vika koodin *:ri antoi
Tuosta IMM-puhistusaineesta on nyt 50/50 -kokemukset. C230 kompuraa virkisti kummasti kun sillä suihki. Ensiapuahan se tosin vaan on.

Ei ole vikakoodilukijaa käytössä. Uusi Bosch-IMM tulossa Saksasta.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
Kinnunen
Viestit: 178
Liittynyt: 07.11.2005 19:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Eipä auttanut uusi ilmamäärämittari :/. Käytin akunkenkääki n. 15 min pois..no illalla vikakoodeja tutkimaan :roll:
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä pitäisi vikakoodi tai useampi olla muistissa :roll:
Akunkengän irrottelu ei auta.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kinnunen kirjoitti:Eipä auttanut uusi ilmamäärämittari :/. Käytin akunkenkääki n. 15 min pois..no illalla vikakoodeja tutkimaan :roll:
TÄMÄ ENNEKIN SANOTTU...
ÄLÄ IRROTA AKUNKENKÄÄ TULEE HELPOSTI VAAN LISÄÄ ONKELMIA lisäksi tallentuu "tukku" vika koodeja sotkemaan/peitämään varsinaisen vian syytä

jos ilmamassa mittari on ehjä(ja vaikka ei olis) niin
kuvatuilla oireilla *:rila tutkailtuna löytyy vika koodi tai poikeava arvo
kun huolella testailee
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Kinnunen kirjoitti:Eipä auttanut uusi ilmamäärämittari :/. Käytin akunkenkääki n. 15 min pois..no illalla vikakoodeja tutkimaan :roll:
Nyppäseppäs johto irti ja kokeile. Tuommoinen 202nen toimii ilmankin.
Tähdellisen parantola
Kinnunen
Viestit: 178
Liittynyt: 07.11.2005 19:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Noniin nyt Sankarin tallilla tutkailtu ongelmaa. Starilla löyty seuraava vikakoodi:

P1470 Charge pressure control

-Testattiin vaihtaa ahtopaineen ohjausventtiili toiseen. Ei vaikutusta
-Vaihdettiin ahtopaineen ja egr:än ohjausventtiilit ristiin, samanlaisia kun kuulemma ovat. Ei vaikutusta, eikä vikakoodi myöskään siirtynyt egr-venttiilille
-Hukkaportin tanko näyttäisi liikkuvan hyvin kun alipaineletkua irrottelee siitä ohjausventtiilistä.
-Kaasua kun painelee reilusti niin tanko ei juuri liiku, mutta toisaalta ei varmaan kuulukkaan liikkua kun eipä ne paineet taida juuri paikallaan ollessa nousta

Tarkennan vielä vähän tuota vikaa. Eli kun auton käynnistää, se kyllä kiertää paikallaan ollessaan hyvin, samoin kun lähtee ajamaan. Vasta kun kolmoselta pukkaa neloselle, menee tuo vikatila päälle. Samoin jos viitosvaihteella hiljalleen nostaa vauhtia, ei kierrä yli tuon 3000 rpm. Auto on manuaalivaihteistolla.
Viimeksi muokannut Kinnunen, 02.9.2013 11:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

En tiiä liittyykö tällanen vika tähän nyt mitenkään, mut annetaanpa ajeteltavaa... :lol: Isäukon ransiitissa oli alkukesästä samanlaista ongelmaa, tutkittiin ja mietittiin et mistä johtuu ku isommalla vaihteella alkaapi kiihyttään nii menee vikatilaan... Korjaamolta sanoivat et se on se EGR-venttiili (josta oli vikakoodi), se vaihettiin, ei vika poistunu... Noh, tästä kyrpiintyneenä isäntä vei auton erääseen oululaiseen diisselipajaan ja vikahan löytyi... Kaikki suuttimet vaihtoon, ku oli ohivuotoa niin paljon et korjaaja ihmetteli sitä miten tuo enää edes pysyy käynnissä... :lol: Nyt käy ransiitti tasaista tyhmäkäyntiä ja ei puudu kesken vetojen... :wink:

EDIT: Vikatilaha ilmeni vasta moottorin ollessa lämmin... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Kinnunen
Viestit: 178
Liittynyt: 07.11.2005 19:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

RoopeK kirjoitti:Kaikki suuttimet vaihtoon
Kuulostaa kalliilta :roll:
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kinnunen kirjoitti:Noniin nyt Sankarin tallilla tutkailtu ongelmaa. Starilla löyty seuraava vikakoodi:

P1470 Charge pressure control

-Testattiin vaihtaa ahtopaineen ohjausventtiili toiseen. Ei vaikutusta
-Vaihdettiin ahtopaineen ja egr:än ohjausventtiilit ristiin, samanlaisia kun kuulemma ovat. Ei vaikutusta, eikä vikakoodi myöskään siirtynyt egr-venttiilille
-Hukkaportin tanko näyttäisi liikkuvan hyvin kun alipaineletkua irrottelee siitä ohjausventtiilistä.
-Kaasua kun painelee reilusti niin tanko ei juuri liiku, mutta toisaalta ei varmaan kuulukkaan liikkua kun eipä ne paineet taida juuri paikallaan ollessa nousta

Tarkennan vielä vähän tuota vikaa. Eli kun auton käynnistää, se kyllä kiertää paikallaan ollessaan hyvin, samoin kun lähtee ajamaan. Vasta kun kolmoselta pukkaa neloselle, menee tuo vikatila päälle. Samoin jos viitosvaihteella hiljalleen nostaa vauhtia, ei kierrä yli tuon 3000 rpm. Auto on manuaalivaihteistolla.
Onko säätimet testatu muuten kuin ristiin vaihtamalla,
ainakaan en huomannut että olis *:rila ohjauksien kautta testattu,
johtoja tarkistettu

tarkistella EGR, pakoputki,
suutimien paluu vuodon voi tarkistaa helposti itse
(vaikka tuskin ko vika siellä on mutta siitä mitään haitaa ole talvea vasten)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kinnunen
Viestit: 178
Liittynyt: 07.11.2005 19:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

CDI203 kirjoitti: Onko säätimet testatu muuten kuin ristiin vaihtamalla,
ainakaan en huomannut että olis *:rila ohjauksien kautta testattu,
johtoja tarkistettu

tarkistella EGR, pakoputki,
suutimien paluu vuodon voi tarkistaa helposti itse
(vaikka tuskin ko vika siellä on mutta siitä mitään haitaa ole talvea vasten)
Ohjelmallisesti ei säätimiä ole testattu.

Irrotan viikonloppuna pakoputken. Kuinka tarkka CDI-kone on katalysaattorista päästöjen kannalta? Jos tyhjennän koko katin niin meneekö enää päästöistä läpi katsastuksessa?

Pahoittelen näitä tyhmiä kysymyksiä, tämä on ensimmäinen omistamani diesel-auto.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Katalysaattorin tyhjentäminen ei vaikuta pakokaasutestiarvoon ainakaan korottavasti, voit huoleti poistella romut sieltä.
Kinnunen
Viestit: 178
Liittynyt: 07.11.2005 19:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

dealer kirjoitti:Katalysaattorin tyhjentäminen ei vaikuta pakokaasutestiarvoon ainakaan korottavasti, voit huoleti poistella romut sieltä.
Jeps, se on sitten seuraavana ohjelmassa. Katteja on näemmä kaksi, toinen heti turbon jälkeen ja toinen pohjassa.

Vaihdan myön polttoainesuodattimen. Onko se konetilassa hopeisen muovin alla mustassa pyöreässä boksissa?

Ei tuossa kyllä läheskään kaikki hepat ole tallessa. Ei juuri normi esikammio-200D:tä liukkaammin lähde.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
Kinnunen
Viestit: 178
Liittynyt: 07.11.2005 19:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

tapio89 kirjoitti:
Nyppäseppäs johto irti ja kokeile. Tuommoinen 202nen toimii ilmankin.
Tällä oli sellainen vaikutus että auto oli koko ajan vikatilassa.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
Kinnunen
Viestit: 178
Liittynyt: 07.11.2005 19:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Päivitystä tähän:

-polttoainesuodatin vaihdettu
-molemmat katalysaattorit tyhjennetty ja putki kopisteltu ettei jääny mitään tukkeita.

Näistä ei apua asiaan ollut, mikä nyt ei sinällään yllättänyt. Mutta ovatpa nyt "puhtaat" paikat. Tällä viikolla imusarjan irroitus ja puhditus, ja egr-venttiilin eliminointi pois käytöstä.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
Kinnunen
Viestit: 178
Liittynyt: 07.11.2005 19:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Imusarja irroitettu. Imusarjan pää mihin ahtoputki tulee näyttää tältä:


Kuva


Ja imukanava tältä:

Kuva


Miten nuo egr-venttiilin eliminointi pois käytöstä tulee tehdä?
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Komiaa :mrgreen: Ei taida onnistua muuten kuin ohjelmamuutoksella.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kinnunen kirjoitti:Imusarja irroitettu. Imusarjan pää mihin ahtoputki tulee näyttää tältä:


Kuva


Ja imukanava tältä:

Kuva


Miten nuo egr-venttiilin eliminointi pois käytöstä tulee tehdä?
Ohjelman muutoksella
(onnistuu vaikka kuusenalla... ;) "etänä" )
muuten tulee vikatila
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kinnunen
Viestit: 178
Liittynyt: 07.11.2005 19:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Jätetäänkö sinne läpät paikoilleen? Vai tehdäänkö eliminointi 100% ohjelmallisesti? Yksi kuvan läpistä rikkoutui irrottaessa:

Kuva

MB-osassa epäilivät että tuota läppää ei saa irrallisena. Niin eikö nuo voisi jättää kokonaan pois?

"Kuusen alla" on ilmeisesti jossain Etelä-Suomessa. Kiitos tarjouksesta, mutta olisiko lähempänä ketään joka voisi tuon eliminoinnin tehdä? Oulun-Kainuun seudulla. Asianmukaista korvausta vastaan luonnollisesti.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Tapio89 osaa muokata ohjelman bitit oikeaan järjestykseen
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kinnunen kirjoitti:Jätetäänkö sinne läpät paikoilleen? Vai tehdäänkö eliminointi 100% ohjelmallisesti? Yksi kuvan läpistä rikkoutui irrottaessa:

Kuva

MB-osassa epäilivät että tuota läppää ei saa irrallisena. Niin eikö nuo voisi jättää kokonaan pois?

"Kuusen alla" on ilmeisesti jossain Etelä-Suomessa. Kiitos tarjouksesta, mutta olisiko lähempänä ketään joka voisi tuon eliminoinnin tehdä? Oulun-Kainuun seudulla. Asianmukaista korvausta vastaan luonnollisesti.
Kuvassa olevat läpät ja niiten akselit
Voi poistaa, tulpaa vaan akselien reijät,
jättää niitä säteelevän moottorin sinne paikallen (rittää että se toimii)
Niin Noiden imusarja läppien poistoon ei ohjelmalle tarvitse tehdä mitään,
Jep Kuusipuu on etelässä oulun suunalta katseltuna
(Kuten sanottu onnistuu myös "etänä")
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kinnunen
Viestit: 178
Liittynyt: 07.11.2005 19:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Noniin läpät imusarjasta poistettu, akselin reijät tulpattu ja imusarja puhdistettu. Olisiko egr-venttiilissä oleva läppäkin pitänyt poistaa? Se nyt toistaiseksi on vielä siellä.

Ensisavut otettu, ja todellakin savut kun melkoisesti tulee harmaata savua. Kuuluuko savuttaa reilusti kun ei vielä sitä ohjelmamuutosta olla tehty?

EDIT: otetaampa komentoja takasi, tuntuu savutus vähenevän ku vähän kuormittaa konetta...taitaa vaan bräkleenit yms. puhistuskemikaalit palaa pois...
Viimeksi muokannut Kinnunen, 04.10.2013 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
Kinnunen
Viestit: 178
Liittynyt: 07.11.2005 19:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Pääsin nyt testaamaan autoa ja kyllä eri malliin kulkee :). Ei tunnu enää esikammio-dieseliltä. Oulun bittinikkari tiesi kertoa että tässä ei tarvitse vielä ohjelmallista muutosta tehdä egr:n poistamiseksi käytöstä, riittää kun vetäsee alipaineletkun pois kellolta.

Ikävä kyllä edelleen menee vikatilaan, mutta ei nyt niin herkästi kun aiemmin. No tätä täytyy nyt selvitellä lisää starin kanssa..
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Onhan Turbon alipaineletkut, hukkaportin "alipaine säädin" (Egr:llä samanlainen mokkula) sekä välijäähdytin kunnossa?
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Kinnunen
Viestit: 178
Liittynyt: 07.11.2005 19:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Noniin vika lienee ratkennut kun suoritin vierailun Tapio89:n pajalle. Vikakoodit nollattiin, imm kytkettiin pois käytöstä (tässä moottorissa sitä tarvitaan vain egr:n ohjaukseen) ja egr poistettiin käytöstä tulppamalla venttiilinohjaussäätimeltä lähtevä letku (aiemmin olin epätiedon vallitessa tulpannut pelkästään kellon). Samalla ajettiin uusi ohjelma ecuun niin jaksaa vähän mukavammin kulkea :)

Kiitokset Tapiolle ammattitaitoisesta avusta!
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”