w210 320cdi (00)ja epc valo, ei starttaa

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Tontsa81
Viestit: 46
Liittynyt: 27.1.2016 1:59

w210 320cdi (00)ja epc valo, ei starttaa

Viesti Kirjoittaja Tontsa81 »

Ensinnäkin moi, mä olen toni ja musta saattaa tulla mersuholisti =)

Hyvä tapa aloittaa uudella foorumilla on esittää kamala määrä kysymyksiä, en siis tee niin vaan esitän vain pari kysymystä =D

Ostin eilen otsikon mukaisen kulkineen kaverilta ja laitos toimi ihan kivasti, hetken. Raskaammin kaasuttaessa sytytty epc valon ja hävitti tehot ja sammutti auton. Pari soittoa ja ei paniikkia kun auto käynnistyy kuitenkin ja matka voi jatkua kevyellä kaasulla. Auto seissyt muutaman kuukauden joten mahdollisuuksia lienee olemassa vialle. Kuitenkin sitten jyväskylän jälkeen päätti sanoa sopimuksen irti, äänekäs, mutta nopea "pieru" auto sammuksiin ja ei käyntiin millään. Kurkistus konepellin alle kertoo että pelkääjän puolelta kone märkä, turpon alta varsinkin. Kiitos autoliiton plusjäsenyyden auto seisoo nyt ylämaanautolla ja mä olen vuokrapelillä kotona mikkelissä.

Huollon kaveri kurkkas sen verran että ainakin korkeapainepumpun tiiviste vuotaa(joka voisi selittää varsin mainiosti käynnistömättymyyden ja kostean koneen), mutta oli sitä mieltä että olisi myös öljyä turbon kupeessa.

Nyt se kysymys siis, onko jyväskylässä ketään kuka uskaltaisi käydä kurkkaamassa ja antaa arvionsa että voisiko olla vain tiivisteiden vaihto vai voisiko vikaa olla enemmänkin. Ja keksisikö edullisen paikan jossa moisen operaation saisi tehtyä, sillä ko korjaamolla seuraavat ajat on vasta ensiviikolla. Epäilen että tuo tiivisteiden vaihto ei kuitenkaan ole niitä mieluisimpia remontteja pihalla tehtäväksi?

Eli lyhykäisyydessään siis mahdolliset ideat että olisiko muutakin rikki kuin korkeapainepumpun tiiviste ja missä saisi tiivisteen laitettua jos vika olisi vain siinä?

Ja perään heti automaattiset pahoittelut siitä että viesti on väärässä osiossa nyt vähintäänkin =D
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: w210 320cdi (00)ja epc valo, ei starttaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tontsa81 kirjoitti:Ensinnäkin moi, mä olen toni ja musta saattaa tulla mersuholisti =)

Hyvä tapa aloittaa uudella foorumilla on esittää kamala määrä kysymyksiä, en siis tee niin vaan esitän vain pari kysymystä =D

Ostin eilen otsikon mukaisen kulkineen kaverilta ja laitos toimi ihan kivasti, hetken. Raskaammin kaasuttaessa sytytty epc valon ja hävitti tehot ja sammutti auton. Pari soittoa ja ei paniikkia kun auto käynnistyy kuitenkin ja matka voi jatkua kevyellä kaasulla. Auto seissyt muutaman kuukauden joten mahdollisuuksia lienee olemassa vialle. Kuitenkin sitten jyväskylän jälkeen päätti sanoa sopimuksen irti, äänekäs, mutta nopea "pieru" auto sammuksiin ja ei käyntiin millään. Kurkistus konepellin alle kertoo että pelkääjän puolelta kone märkä, turpon alta varsinkin. Kiitos autoliiton plusjäsenyyden auto seisoo nyt ylämaanautolla ja mä olen vuokrapelillä kotona mikkelissä.

Huollon kaveri kurkkas sen verran että ainakin korkeapainepumpun tiiviste vuotaa(joka voisi selittää varsin mainiosti käynnistömättymyyden ja kostean koneen), mutta oli sitä mieltä että olisi myös öljyä turbon kupeessa.

Nyt se kysymys siis, onko jyväskylässä ketään kuka uskaltaisi käydä kurkkaamassa ja antaa arvionsa että voisiko olla vain tiivisteiden vaihto vai voisiko vikaa olla enemmänkin. Ja keksisikö edullisen paikan jossa moisen operaation saisi tehtyä, sillä ko korjaamolla seuraavat ajat on vasta ensiviikolla. Epäilen että tuo tiivisteiden vaihto ei kuitenkaan ole niitä mieluisimpia remontteja pihalla tehtäväksi?

Eli lyhykäisyydessään siis mahdolliset ideat että olisiko muutakin rikki kuin korkeapainepumpun tiiviste ja missä saisi tiivisteen laitettua jos vika olisi vain siinä?

Ja perään heti automaattiset pahoittelut siitä että viesti on väärässä osiossa nyt vähintäänkin =D
Terve tuloa aiheen pariin :)
Turbon lähetyvillä näkyy usein öljyä vaikka ei mitään sen kumempaa vika olisikaan(näkemättä paha sen enepää sanoa)

mupun seutukin on monesti märkä
(usein näkee onko se pientä tihkua mikä
yleensä vielä estä käyntiin lähtö vai kovaa, lisäksi tiputelee remmin päälle ja sotkee paikkoja)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tontsa81
Viestit: 46
Liittynyt: 27.1.2016 1:59

Viesti Kirjoittaja Tontsa81 »

Homma alkaa selviämään, nyt jo kolme mersuilijaa on vahvasti sitä mieltä että korkeepainepuolella vika olisi ja oletettu vuotokohta viittaisi siihen että pumpun välittömästä läheisyydestä aine tihkuaa, joten pelkkä diisselivuoto ja luultavimmin korjaantuu tiivistepaketilla.

Käyn huomenna vielä kurkkaamassa paikan päällä ku palautan ton vuokra kinnerin että milleen se nyt oikeen näyttää ja jos kukaan ei innostu tulemaan pihalle kertomaan mitä kikka kolmosia tuossa tiivistepaketin vaihdossa on niin laittakoot sitten siinä ylämaan autolla sen, kuulemma 2-3h töitä ja osat päälle.

Harmi vaan että menee ens viikkoon ennenkuin pajalla aikaa laittaa, mutta aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta. Onneks myyjä on tuttu mies ja muutenkin suoraselkäinen niin alustavasti tämäkin homma on jo sovittu, olettaen että vika on tuossa.

Mersuholismiin siis hyvät lähtökohdat, vaikka ei ehkä helpoimmalla mahdollisella tavalla homma alkanutkaan.

Huomenna siis kuitenkin viisaampi kun päivän valoa tarjolla, sen verran märkä koneen kylki oli että uskoisin starttaamalla melko tarkan vuotopaikan löytyvän ja nappaan vaikka pari kuvaa jos jotenkin epäselvälle homma näyttää tai korjaamon kaveri alkaa ehdottelemaan tuhansien remontteja ni kyselen sitten täällä tarkemmin, toivotaan siis että aiheen tiimoilta ei tarvitse palata asiaan =D
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Turbon seutu tapaa olla öljyssä joo, huohotinletkusta sitä sinne eksyy. Samaa aihetta pari vuotta takaperin ylämaalla kysyin, totes et ei kannata tehä mitään ja esittelin noin 400tkm vähemmän ajetun cdi:n konehuonetta jossa samanlainen sotku.

Vaikea tosiaan näkemättä sanoa, kokeiliko pyörittää niin et olis nähnyt mistä vuotoa tulee? Periaatteessa joskus vois joutaa vilkaista mutta se että onko siitä mitään hyötyä kenellekkään, se on ihan toinen asia :D

Tähtihuoltohan se toinen täälläpäin on joka noita tekis, mutta tuntitaksa enemmän kuin ylämaalla et edullinen ei ole.

Tiivistesarja itessään ei tolkuttoman hintanen. Eikös jostain täältäkin kuvalliset ohjeet löydy?
Avatar
kuningatar
Viestit: 1358
Liittynyt: 20.10.2010 9:51
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja kuningatar »

Ostitko auton yksityiseltä henkilöltä vai autoliikkeestä :?:
Tinaruusun haltija :)

Miiteissä on tullut käytyä, päivitykset eivät enää toimi :)
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=108601

http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=105316


Jotenkin tuntuis että joku paikka antautu siellä enempi huolella kun narahduksen kera sammui ja ei enää starttaa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tontsa81
Viestit: 46
Liittynyt: 27.1.2016 1:59

Viesti Kirjoittaja Tontsa81 »

No se selvii ku vuokraauton palautan ja käyn kaveri kanssa kurkkaamassa että pääsee vilkasee mistä ruikkii.

Ja yksityiseltä ostin, tutulta vielä onneks.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Jos sieltä se korkeapaine pumppu vuotaa niin siihen saat osat KL-varaosista ja niiden vaihto vie kotioloissa sen 3-4tuntia mutta ulkona aivan turha yrittää sitten niitä tiivisteitä vaihtaa kun suurena vaarana että hukkaa niiden kansien alta tulevat jouset sitten :wink: 320:ssä ainoa pirullinen homma on saada se pumppu esille ja irti siitä keulasta :lol: Ahtaat tilat on mutta kyllä sen paikoiltaan pois saa ilman keulan purkua :lol: Itse aikanaan tein silloiseen 320:seen tuon rempan pihalla että pumppu irti ja puhtaalle keittiön pöydälle varovasti kannet aukaisten ja uudet elementit ja tiivisteet vaihdoin silloin siihen. Silloin ei kukaan uskaltannut vielä Jyväskylän seudun korjaamoista alkaa siihen hommaan niin pakkohan se oli sitten itse laitettava kuntoon :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Tontsa81
Viestit: 46
Liittynyt: 27.1.2016 1:59

Viesti Kirjoittaja Tontsa81 »

Käyty kurkkaa ja kattelee ja ainevuotoa ei silmin nähnyt, mutta kun kaveri oli starttaamassa niin konehuoneen puolella, keskellä konetta käy hassu kilkatus, lienee siis mahdollisesti suutin vika, diisselivuodon lisäksi. Pumppu on varsin kostea, siis itse pumppu ja sen välitön ympäristö. Menee myyjän tutulle pajalle kun saadaan kyydit sovittua ja katsotaan ja mietitään siellä mitä ja miten tehdään.

Oli ylämaan huollon kaveri sitä mieltä ettei ole tuollaista ääntä kuullut mersussa, mutta tarjos omaansa myyntiin ja toki vian etsintää. Mutta ei edes pientä arviota mahdollisesta viasta....
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Pitäisköhän mitata onko siellä puristuksia kilkattavan sylkän puolella...? Ettei oliskin ollut 'kuseva' ruisku ja siitä pa-ongelmat? Varmasti kp-pumpun vuotokin vaiikuttaa ei siinä mitään, mutta usein noissa vuoto onkin sitten sieltä letkujen tyvestä eikä itse pumpun kannen välistä. Ettei tulis turhaa työtä ja rahanmenoo...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tontsa81
Viestit: 46
Liittynyt: 27.1.2016 1:59

Viesti Kirjoittaja Tontsa81 »

Menee kaverin luotto korjaamolle joka varmasti tietää ja osaa ja ettii sen edullisimman vian mielummin kuin vaihtaa tonnilla osia ja siinä sivussa vahingossa tönäsee irronneen liittimen paikalleen joka aiheutti viat =D

Ja kaverikin kokenut mersuilija (jolta siis auton ostin) joten osaaviin käsiin se sinne menee. Joten luottavaisin mielin ja toki ostin toimivan auton, mitä tuo ei ole niin myyjä hoitaa kuntoon ja sitten katsotaan oliko/onko kyseessä yksittäinen vikaantunut komponetti vai kannattaako kerralla vaihtaa jotain muutakin joka taas nostaisi auton arvoa ja mietittäis sitten huoltolaskun jakamista, mutta sen siis näkee kun vika/viat selviää varmuudella.

Ennen seisontaa kuitenkin kone ollut kuiva ja auto toiminut moitteetta, eli on uusia vikoja myös myyjälle ja on varsin harmissaan että näin kävi ja jos olis tiennyt niin ei olis edes myynyt, joten vaikka siellä takarivissä joku miettiikin että selkeetä kusetusta yritetty niin torpataan toki se heti. Ja aina on myös se rahat takaisin takuu(tästä jo läppää heitettiin ku autoa vasta katseltiin) jos rupee korjaaminen vaikuttamaan niin kalliille että siinä ei ole mitään järkeä.

Koriltaan vaan niin hyvän oloinen että jo sen takia kiinnostais ostaa ja pitää, mutta aika näyttää =D
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tontsa81 kirjoitti:Ja aina on myös se rahat takaisin takuu.
Jos sieltä itse moottorista kilkatuksia kuuluu niin tätä takuuta kannattanee käyttää :ope:
Kyseessä on luultavasti sen hintaluokan auto että edes tonnin-parin remonttiin ei varmaan kannata alkaa sen kummemmin myyjän kuin ostajankaan :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Siis kun startaa mutta ei käynnisty kulluu "kolinaa" (jostain koneen keskeltä)
niin voi hyvinkin olla "kuseva" suutin minkä takia paine ei nouse niin paljoa
että käynistyisi(sen ensin selvitää ennen pumpun irti kaivamista jos taas kolina kuuluu etupäästä)
mutta turha sitä on etukäteen miettiä jos kerran menee osaavan paikaan siellä se selviä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tontsa81
Viestit: 46
Liittynyt: 27.1.2016 1:59

Viesti Kirjoittaja Tontsa81 »

Kyllä nuo arviot kuulematta kovin viittais suuttimeen ja siksi sitä pajalle viedään. Jos siellä olis jako sekaisin tms niin sen kyllä kuulisi huomattavan erilaisena äänenä ja tallittomana ei viittis edes alkaa miettimään kunnostusta, mutta kun ääni on kuuluva ja outo, mutta ei pelottava, ainoastaan huolestuttava niin selvitellään josko olis edullinen kuitenkin laittaa ja sais siitä mersun alle.

Jos ei ni tarvii sit koittaa laittaa tuo oma gmc vani leima kuntoon, mutta siihen on tiedossa remonttia lähes mersun hinnalla ja vielä on ruosteen alut piilottamatta ja sisusta aloittamatta, projekti autoksi siis mersu tulossa varma toimisena ja luotettavana(projekti autoksi siksi että tulee projektin ajaksi käyttöön ja ihastuksen tai vihastuksen iskiessä menee työn alle tuon jenkin jälkeen tai sitten paaliin tai myyntiin =) ).

Mutta eiköhän tuo selviä ens viikolla, tipautan vielä viat tänne ja oikein arvanneet saa käydä mieleisessään kahvilassa pullakahvilla, omaan laskuunsa toki =D
Tontsa81
Viestit: 46
Liittynyt: 27.1.2016 1:59

Viesti Kirjoittaja Tontsa81 »

Tää homma elää sen verran että auto seisoksii korjattavana ja mietitään lopullista summaa että laittaako myyjä kuntoon vai ei.

Mutta siis 00 vuotinen kutos kone 320 cdi ja ovat sitä mieltä että korkeapainepumppu olis jumissa joka rikkonut rattaan ja akselin. Rattaan palat kuulemma kaikki tallessa ja ei siis mitään ylimääräistä koneen puolella, mutta jumiiko nuo pumput kuinka useesti ja jos niin miks ja onko käytännössä sit aina uus kunnostettu pumppu vai laittaako joku diisseli korjaamo vanhan kuntoon vai vai vai?

Eli siis kokemuksia ja näkemyksiä moisista vioista kaipaillaan kun tuntuu minusta ja myyjästä että liikkeellä saattaisi olla turhan paljon intoa laittaa rahaa kiinni osien vaihteluun ihan vain varmuuden vuoksi...

En siis mersuilusta vielä ole täysin luopunut ja myyjälläkin olis intoa jokunen euro laittaa tuon kunnostamiseen...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Yleisiä syitä pumpun hajoamiselle
Käytety jotain muuta kuin puhdasta diseliä,
Tuhoboxsi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tontsa81
Viestit: 46
Liittynyt: 27.1.2016 1:59

Viesti Kirjoittaja Tontsa81 »

Eli pumppuja hajoaa niin että ne jumittuu ja näin rikkoo asioita ja se johtuisi yleisemmin siis voitelun puutteesta? Koitin guuglea kiusata mutta en kovin paljoa löytänyt tietoa pumppujen totaali hajoamisista, saati siitä että millä prosentilla ne on korjattavissa ja kuinka useasti ne hajoaa niin että vanhaa pumppua ei pysty korjaamaan... Saati tietoa hinnoista, tai jotain 10v vanhoja juttuja oli muutama, mutta niiden hintatiedot tuskin on suoraan verrannollisia nykypäivään...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”