Molempien Termostaatien vaihto CDI koneesen

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Molempien Termostaatien vaihto CDI koneesen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos ja kun vaihdatte termostaatin eikä auto silti lämpiiä,
niin kannatta vaihta myös se toinen "pikku termostaati"
on ainakin 203, 210, 202 malleissa missä on syylärin edesä pikkukenno
"kylmien alueiden jäähdytin"

ML mallissa on kenno muualla
Viimeksi muokannut CDI203, 06.11.2010 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Mistä malleista tuo löytyy? Onko vain CDI malleissa vai vanhemmissakin?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

pikktermarin varaosanumero

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kuva
jos autossa niin tälle on oma termostaati

Kuva


Kuva
letku malli 210, 203, ML

Kuva 210 mallista samanlainen elementti on 202 mallin pikku jäähdytimen muovi päädyssä sokalla kiinni
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pikkutermari Vaikutuksesta sen verran että esim yhdessä autossa missä ei lämpö
noussut yli 70c vaikka 1000km ajoi +5c. Kelissä
vaihdon jälkeen yli 80c 30km lenkillä -2 kelissä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tifoso
Viestit: 214
Liittynyt: 02.11.2006 19:04
Paikkakunta: vihti

Viesti Kirjoittaja Tifoso »

pistetäämpä tähän jokerikysymys. Tietäsiko joku viisas onko vanhakoppasessa V70 2.5 dieselissä mahdollisesti toista termaria?

Faijapuolen auto lämpiää todella nihkeästi tai ainakin puhaltaa sisälle aina vain haaleaa ilmaa. Termari paikallisen kyläuunon toimesta "tarkistettu". Pahvi viritys keulaan laitettu.

Tämä saattaa olla lievästi ns. ohvitopikki, anteeksi
jukkis67
Viestit: 91
Liittynyt: 03.5.2008 13:18
Paikkakunta: ylistaro

Viesti Kirjoittaja jukkis67 »

moro mikähän toi motonetin 92 termari ois kun siinä on vaan yks ylimääräne reikä ylhäältä katottuna alapuolella n.25mm pikku putkelle,omas 200cdi -99 faceliftis ei ollu tota reikää ollenkaa,voisko sen tukkia "jollakin"...oma auto on tuotu joskus saksasta nii siinä ei oo myöskään pikkujäähytintä eikä pikku termariii....87 .lla ei tarkene...
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Osta kl-varaosista sopiva termari. Behr
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Noita kaikkia versioita on meilläkin hyllyssä, lyhee meille ku motonettiin :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

Moi mamman kauppakassiksi hommattiin juuri 320cdi ja näillä pakkasilla(noin15astetta) ei auto kovin äkkiä lämpiä kuin noin 60 asteen tuntumaan 10 km ajon jälkeen. Onko normia vai olisiko syytä käydä termareita kaupoilla? Pidemmän matkan kun päräyttää niin lämmöt kyllä nousee sinne 80 tuntumaan.
- 91 300TE-24 , -85 250D , 01 320 CDI
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Tokihan kaikki on mahdollista. Omassa 320 CDI:ssa ei lämmöt nouse juuri edes 60 asteeseen 10 kilometrin matkalla näin 15-20 asteen pakkasilla, eikä oikein pienemmilläkään pakkasilla. Termarit on kunnossa, mutta sähköinen lisälämmitin ei ole kunnossa. Joskin Commonrailit ei sitä lämpöä tuota käydessään, niin on aika laiskoja lämpiäänkin. Viime talven oli keulakin ummessa, muttei paljon lämpöön auttanut.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kyllä se CDI lämpenee -20c säässä 80 asteeseen vaikka ei olisi lisälämmittimiä jos termostaatit on ehjiä. Minullahan on sähköinen lisälämmitin rikki ja webasto oli pois toiminnasta. alle 2 vuotta vanha termostaatti oli rikki ja sen kun vaihdoin, niin alko lämpenemään. Mutta paikoillaan ollessa ilman lisälämmittimiä putoaa lämmöt alle 60, ei ajaessa

Näin siis 2001 220cdi
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Juu toki lämpenee. Mutta ei tuolla 10 km matkalla. Ainakaan siis itselläni. Mulla ei ole toki sitä pikkutermaria ainakaan. että omani menee yhdellä termostaatilla, joka on kyllä ehjä. Toki tyhjäkäynnillä laskee välittömästi.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
Tulppo
Viestit: 105
Liittynyt: 24.5.2011 19:17
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tulppo »

Kiitoksia taas :D taidan vaihtaa varmuuden vuoksi vielä termarin tai termarit, riippuen montako tässä kiesissä niitä nyt sitten onkaan :happy:
- 91 300TE-24 , -85 250D , 01 320 CDI
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
jukkis67
Viestit: 91
Liittynyt: 03.5.2008 13:18
Paikkakunta: ylistaro

mb

Viesti Kirjoittaja jukkis67 »

jukkis67 kirjoitti:moro mikähän toi motonetin 92 termari ois kun siinä on vaan yks ylimääräne reikä ylhäältä katottuna alapuolella n.25mm pikku putkelle,omas 200cdi -99 faceliftis ei ollu tota reikää ollenkaa,voisko sen tukkia "jollakin"...oma auto on tuotu joskus saksasta nii siinä ei oo myöskään pikkujäähytintä eikä pikku termariii....87 .lla ei tarkene...
no ni sama jääkaappi vieläki nyt sit saatiin sorvattua plugi uudenmalliseen termarii (92) ,piti soveltaa ku ei kl.yms kaupat mistään löytäny kuumempaa...nyt lämmöt reilu parikypän ajolla 80. :D
autos on toi nappi kepin vieres "sähkölämmitin" mut ei ainakaan konehuonees semmosta 20 centtistä mustakantista lootaa löydy mulla on siinä ilmanputsari...kannattaisko sen laittaa jostai purku mb.stä,oisko hyötyy vai nokka vaa tukkoo talaveks.. purku webasto varmaa olis paras vaihtoehto rikkoutuneen tilalle...tarjota saa :)
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

mikäs "jäähdytin" on 210 270cdissä kuskin puolella takapenkin kohalla auton alla? mula näkyy sellanen olevan, ei fiksussa paikkaa tälleen sohjokeleillä....
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

aadolf kirjoitti:mikäs "jäähdytin" on 210 270cdissä kuskin puolella takapenkin kohalla auton alla? mula näkyy sellanen olevan, ei fiksussa paikkaa tälleen sohjokeleillä....
se on näköjään pa-letkun välissä :shock:
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4360
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Se lämmittää polttoainetta jotta voi ajaa kesälaadulla ympäri vuoden, jos huvittaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

lämmittää...:tuumaus:
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”