W210 - Turbo poistuu pelistä pois kiihdytyksessä (Diesel)

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Shadow_Fi
Viestit: 1
Liittynyt: 30.5.2013 10:54

W210 - Turbo poistuu pelistä pois kiihdytyksessä (Diesel)

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Moro vaan kaikille,

Tosiaan turbo tippuu pelistä pois kiihdytyksessä. Olen vaihtanut 3 alipaineletkua, ja sen ufolautasen turbon yläpuolelta (bypass??). Ei auttanut. Kun satasen vauhdista polkaisee, turbo tippuu pelistä pois, ja ei toimi niin kauan kuin käyttää autoa sammuksissa.

Moottorin päällä menee muoviputki, niin keulan vieressä siinä putkessa on joku antura, jonka johdot niin pahassa kunnossa että ovat paljaana. Se on sellainen mokkula minkä saa siitä painamalla ja vetämällä pois siitä ilmaputkesta. Onkohan kyseessä MAF (onko näitä diisselissä?). Se on melko öljyinen ja tosiaan johdoista puuttuu kuori 5mm matkalta (huono kontakti on todennäköinen).

Sellainen kysymys vielä, kun kerta tuo kone huohottaa tuonne turbon ilmaottoputkeen sitä öljyhöyryä, niin ajattelin tehdä naftahuuhtelun. Sellainen kaveri teki bensasaabille, ja tipahti ylimääräiset huohotuspaineet. Mitä mieltä olette? Diesel moottorille diesel huuhtelu? Huono idea?

Eli tosiaan otetaan öljyt veke, ja sisälle dieseliä melkein piripintaan. Annetaan olla pari tuntia, ja dieselit pois, ja tonen diesel huuhtelu samalla lailla. Ja sitten öljyt takas.

Niin ja ennen naftahuuhtelua, Forte moottorinpesu öljyyn, 15min 2000rpm, ja sitten vasta öljyt ulos.

Vai onko parempia ehdotuksia?

EDIT:
Ei se ollutkaan MAF, se on ton näköinen http://viewitem.eim.ebay.fi/Mercedes-In ... 18775/item ja näyttäis olevan lämpötila-antrua. Ei kait tuo turboa voi haittaa....
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29094
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mikä moottori lienee kyseessä ? Testerillä pääsee asiassa eteenpäin mutta ainahan voidaan jotain veikkailla...
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

ahtoputkien naftahuuhtelun jättäisin tekemättä ja käyttäisin senkin ajan auton laittamiseen kuntoon :roll:

Meneekö auto vikatilaan silloin kun turbo putooaa pelistä eli ei kierrä kun 3000 kierrosta?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kyseessä ilmeisesti esim. 290 td kone kuvailuista päätellen. Se anturi jota tarkoitat lienee ahtoilman lämpötila-anturi. Osa maksaa veholla kolmisen kymppiä.

Jos johdot eivät yhdistä niin auto olettaa ahtoilman lämpötilaksi maksimin eli 70 astetta .
Onko autossa ilmamäärämittaria, löytyy ilmanputsarilta turbolle menevästä putkesta.
Isora
Viestit: 2
Liittynyt: 06.9.2012 7:43
Paikkakunta: Kalajoki

w 210 290 td

Viesti Kirjoittaja Isora »

Terve
Taitaapi olla ne alipaineen-ohjausmokkulat rikki, siellä turbon vieressä. toinen ohjaa turboa ja toinen ohjaa saasteenpoistoa. jos jompikumpi on rikki,niin turbo ei ala ahtamaan, vaan moottori menee vikatilaan. vaihda ne vaikka ensin ristiin, niin saattaa toimia. jos ei osta jostain toinen ... ja kokeile.. nimimerkillä kokemuksen kautta
ekameke
Viestit: 11
Liittynyt: 18.2.2007 21:24
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: w 210 290 td

Viesti Kirjoittaja ekameke »

Isora kirjoitti:Terve
Taitaapi olla ne alipaineen-ohjausmokkulat rikki, siellä turbon vieressä. toinen ohjaa turboa ja toinen ohjaa saasteenpoistoa. jos jompikumpi on rikki,niin turbo ei ala ahtamaan, vaan moottori menee vikatilaan. vaihda ne vaikka ensin ristiin, niin saattaa toimia. jos ei osta jostain toinen ... ja kokeile.. nimimerkillä kokemuksen kautta
320 -00
Minulla kanssa ainakin testerin mukaan vikaa molemmissa säätimissä...vikamuistissa oli kummastakin herja.

Pystyykö tuon vian varmistamaan jotenkin vai pitääkö vain uskoa vikamuistia ja ostaa uudet alipainesäätimet.

Tutkin käsikäyttöisellä alipainepumpulla ko. mokkuloita ja totesin, että molemmat vuotavat sen verran, että kuplavana oli melko selkeä.
Kun kokeilin ahtopainesäätimen ja egr säätimen ilman näitä venttiileitä, niin kummassakaan ei ollut vuotoa, joten ainakin niiden kalvot ja letkut ovat ehjät.

Kysymys kuuluukin, että onko tuo vuoto VARMA merkki viasta.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: w 210 290 td

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ekameke kirjoitti:
Isora kirjoitti:Terve
Taitaapi olla ne alipaineen-ohjausmokkulat rikki, siellä turbon vieressä. toinen ohjaa turboa ja toinen ohjaa saasteenpoistoa. jos jompikumpi on rikki,niin turbo ei ala ahtamaan, vaan moottori menee vikatilaan. vaihda ne vaikka ensin ristiin, niin saattaa toimia. jos ei osta jostain toinen ... ja kokeile.. nimimerkillä kokemuksen kautta
320 -00
Minulla kanssa ainakin testerin mukaan vikaa molemmissa säätimissä...vikamuistissa oli kummastakin herja.

Pystyykö tuon vian varmistamaan jotenkin vai pitääkö vain uskoa vikamuistia ja ostaa uudet alipainesäätimet.

Tutkin käsikäyttöisellä alipainepumpulla ko. mokkuloita ja totesin, että molemmat vuotavat sen verran, että kuplavana oli melko selkeä.
Kun kokeilin ahtopainesäätimen ja egr säätimen ilman näitä venttiileitä, niin kummassakaan ei ollut vuotoa, joten ainakin niiden kalvot ja letkut ovat ehjät.

Kysymys kuuluukin, että onko tuo vuoto VARMA merkki viasta.
Ei,
Mistä tuli kuplia?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ekameke
Viestit: 11
Liittynyt: 18.2.2007 21:24
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: w 210 290 td

Viesti Kirjoittaja ekameke »

CDI203 kirjoitti:
ekameke kirjoitti:
Isora kirjoitti:Terve
Taitaapi olla ne alipaineen-ohjausmokkulat rikki, siellä turbon vieressä. toinen ohjaa turboa ja toinen ohjaa saasteenpoistoa. jos jompikumpi on rikki,niin turbo ei ala ahtamaan, vaan moottori menee vikatilaan. vaihda ne vaikka ensin ristiin, niin saattaa toimia. jos ei osta jostain toinen ... ja kokeile.. nimimerkillä kokemuksen kautta
320 -00
Minulla kanssa ainakin testerin mukaan vikaa molemmissa säätimissä...vikamuistissa oli kummastakin herja.

Pystyykö tuon vian varmistamaan jotenkin vai pitääkö vain uskoa vikamuistia ja ostaa uudet alipainesäätimet.

Tutkin käsikäyttöisellä alipainepumpulla ko. mokkuloita ja totesin, että molemmat vuotavat sen verran, että kuplavana oli melko selkeä.
Kun kokeilin ahtopainesäätimen ja egr säätimen ilman näitä venttiileitä, niin kummassakaan ei ollut vuotoa, joten ainakin niiden kalvot ja letkut ovat ehjät.

Kysymys kuuluukin, että onko tuo vuoto VARMA merkki viasta.
Ei,
Mistä tuli kuplia?
Siinä alipainepumpun yhteydessä on säiliö. johon laitoin polttoöljyä, sen säiliön rakenne on sellainen, että mahdollinen vuotoilma joutuu kulkemaan sen säiliössä olevan nesteen läpi. Ne mahdolliset ilmakuplat näkyvät todella hyvin siinä läpinäkyvässä muovipurkissa.
Laite on todella hyvä myös polttoainepuolen ilmavuotojen etsinnässä, siihen se on varmaan ensisijaisesti tarkoitettukin.
ekameke
Viestit: 11
Liittynyt: 18.2.2007 21:24
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ekameke »

Tein vielä tältä foorumilta saatujen oppien mukaisen kokeilun, eli vaihdoin nuo alipainesäätimet keskenään... voima tarttui taas moottoriin... ainakin ensimmäisen koeajon perusteella.
Aiheuttakohan se egr-vika tuon moottorin vikatilan vai onko se ainoastaan ahtopainesäätimen aiheuttamaa.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Omassa 320 CDI:ssa oli kesällä myös ajoittaista puutumista, joka korjaantui vaihtamalla Turbon sen mustan alipaine säätimen jollainen siis on myös egr:llä. Mutta siis käsittääkseni jos se egr:n boksi on rikki niin kyllä se vikatilan aiheuttaa, jos egr on käytössä. Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä. :)
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”