E 320 CDI vm: -00 käynnistys

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

E 320 CDI vm: -00 käynnistys

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Mikähän tai onkohan viallinen kampiakselin asentotunnistin, joka aiheutti tänään sen, että auto ei käynnistynytkään lämpimänä. Startti pyöritti, mutta muuta ei tapahtunutkaan. Pari tuntia odoteltuani se lähti kuin lähtikin käymään, ihan normaalisti. Pelasikin, kunnes pääsin moottoritielle, ja kiihdytys voimakkaasti 120 km/h, ja sitten kone sammuikin. Elektroniikka sammutti auton siis. Koska syttyi vasempaan alakulmaan abs,,,, mitä siinä lukeekaan keltainen merkkivalo, joka sammui hetkenpäästä. AJattelin että joudunko nyt hemmetti konetienvarressa odottelee pari tuntia että kone jäähtyy et lähtee käymään, mut ei, pari minuuttia riitti. Sitten Venetmäelle, ja stariin. Kone antoi häiriöitä perä perään, kun akku on vaihdettu, eikä konetta nollattu sen jälkeen, mutta tältä asentotunnistimelta oli tullut koodia. Noh, kotiin päästyäni ajattelin että nyt voi turvallisesti sammuttaa ja kokeilla käynnistyykö, (Venetmäellä auto kävi kokoajan), ja uudellleen starttaus, ja käyntiin lähti ihan normaalisti.. öö,, onko vika siinä kampiakselin asentotunnistimessa, tekeekö se tällasta että pelaa ja ei pelaa??? Vai joku railpaineen säädin???
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Juu, usein ekat oireethan tolle anturille esiintyy lämpimänä. Ja se että sammutti auton osottaa kampianturiin, nokka-anturikin voi estää käynnistyksen mutta ei tietääkseni vaikuta enää kun auto käynnissä.

Toisaalta railipaineongelmat voi myös tehdä vähän samaa, muttä jälki niistäkin jää vikaoodeihin, nyt uudestaan lukemaan. Noita starejahan oli foorumilaisillakin (naapurista?) tuolla alueella jos Venetmäki on kiireinen (no kyllä niille yleensä on koodilukuun päässy parin päivän varotuksella).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Juu mä ajattelin huomenna kävästä uudestaan tarkistamaan, kun kaikki viat nollattiin. Auto teki vastaavan viime kesänä, kun tein voimakkaan kiihdytyksen, sit päästin kaasun just ennenkuin laatikko heitti isompaa. Perästä kuulu kauhea kolahdus, ja kone sammui. Joskin kolahdus johtui taka-akselin tuennasta, joka on nyt kunnossa. Olen kyl kiihdytellyt samalla tyylillä kuin tänäänkin eikä ole sammunut, mutta nyt toki on se anturivika ainakin päällä. Auto toisinaan heijaa kierroksia esim, valoihin pysähdettäessä, joka taas viittaa herjaan railsäätimeen, mutta se ei tee sitä aina. Mut jos Star huomenna kertoilee sit varmuuksia asioihin. Se railsäädin ei oo mikää halpa murikka. =DD
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Star kertoi Rail paineanturin olevan viallinen. Tilalle vaihdettiin toimiva, ja auto muuttui kuin toiseksi autoksi ajolleen. Käyntikin tasoittui kummasti. Kampiakselin asentotunnistinta en nyt vielä vaihda, kun ei ollut vikakoodia tullut siitä uudestaan, ja autokin on lähtenyt käymään. Vika lienee ollut täysin siitä Rail paineanturista. =)
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”