210 270cdi -00 ei enää käynnisty

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
axu87
Viestit: 61
Liittynyt: 14.8.2011 10:52

210 270cdi -00 ei enää käynnisty

Viesti Kirjoittaja axu87 »

Mikähän karma vaivaa, ostin perjantaina aukottomalla huoltokirjalla olevan suomi 270cdin ja jo nyt lakkasi liikkumasta, sammui normi ajosta, epc ja jotain lontooksi että käy korjaamolla, ei käyntiin. Irrotin akkukaapelin ja hetken päästä käyntiin, sanoi bas ja abs häikkää, käy korjaamolla, pääsin 400m ja taas sammui, haulla ei edes löytynyt jostain syystä epc mitään. Mikäs nyt taas iski? Kiitoksia tietäjille jo etukäteen.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Polttoainen puolen ongelma luultavimmin, hotassu ilmaa putkiin tai sit jostain vuotaa paineita pois tai antureita rikki
axu87
Viestit: 61
Liittynyt: 14.8.2011 10:52

Viesti Kirjoittaja axu87 »

Olisko tässä liki kenelläkään staria? Olis kiva kun Sais jotain selvyyttä auton vaivasta niin pääsis heti huomen aamusta mahdollisesti pajoittamaan kuntoon. Nyt ei enään perkeleelläkään käynnisty ja jäi vielä tienposkeenkin.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Missäs päin auto on notta tietäs staaria immeiset tarjota
Ja tosiaan suojat kaikki pois ja kattelet ne pottoaine putket ihan suosista sekä suuttimien tyvet, mulla tossa 200 cdi ceemelissä ei ole tullut vielä kertaakaan semmosta sammumista mikä ei olis selvinyt ihan kattelemalla rauhassa ja kokeilemalla ett hyvällä tuurilla saat sen käymään ainakin sen verta ett pääset kotiin
axu87
Viestit: 61
Liittynyt: 14.8.2011 10:52

Viesti Kirjoittaja axu87 »

Eli nyt tarkennus kotoa käsin, 80kmh vauhtia ja tökähti täysin yllättäin sammuksiin, el Control EPC visit workshop, siitä huruttelin pätkän ja irroitin akkukaapelin. Tärähti käyntiin ja herjasi BAS ja ABS, ajoin n400m kotioppäin ja taas sama, nyt ei vaan lähtenyt 20min jälkeenkään käyntiin. Sastamalassa auto majailee ainakin vielä toistaiseksi.
axu87
Viestit: 61
Liittynyt: 14.8.2011 10:52

Viesti Kirjoittaja axu87 »

Jaahas, vikakin löytyi, tämä uusi yksilö ei kärsi ajaa tankkia kovinkaan tyhjäksi :) kuinkas tyhjäksi muiden cdi:t kärsii ajaa ja tuleeko vastaavanlaisia vaivoja ja koodeja? Edelliseni sai ajaa nollille asti ajotietokoneen mukaan ja näin ollen sai venyttää tankkausta viimeiseen asti. No nyt on tankki täynnä ja toivottavasti pääsee taas pitkän pätkän.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Kyllä itellä ainakin kärsii ajaa ihan valon syttymiseen asti, joskin aina käyn tankkaamassa kun mittari on puolessa välissä. Oma auto siis vm: -00 320 CDI. Tosin käymisongelmia oli itselläkin, syynä nokka-akselin asentotunnistin. Sammui ajosta, ja lähti käymään kun anturi oli huilannut, ja jäähtynyt. Myös Railputken paine-anturi oli entinen. Nyt on molemmat vaihdettu. Ja toimii. Akun irrotuksen jälkeen tuleekin se Bas ja ABS häiriö, jonka saa kuitattua pois kääntämällä ratti ääriasentoihinsa, eli kaikki vasemmalle ja sit kaikki oikealle tai päinvastoin miten itte tykkää, ja kaiketi piti vielä polkasta jarrupoljinta. Suosittelen käymään tarkistuttaan vikakoodit. Koska en usko että Elektroniikka sammuttaa autoa jos polttoainetta on vähän. EPC on Electronic Power Control, eli moottorin ohjauslaite.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
axu87
Viestit: 61
Liittynyt: 14.8.2011 10:52

Viesti Kirjoittaja axu87 »

No joo, kyllä mullakin sen valon kärsii syttyä mutta ajotietokone tais näyttää 3 litraa, edelliselle omistajalle laiton teleksin niin se kysy heti paljonko ajotietokoneen mukaan ainetta ja siihen sitten että joo tankkaa se niin lähtee toimiin, näin kävikin... vähän oli nyt nolo vika, ei voi kehuskella ihan joka vuosi että olis aine loppunut autosta.
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

Muistelen jostain lukeneeni että sen mittarin tarkkuus olisi lirta suuntaansa. Eli jos näytössä seisoo 3l niin tankissa voi olla toleranssien rajoissa teknisesti 1,6l tavaraa. Noin vähäinen määrä mahtuu jo huljumaan melko hyvin ja kone epäilemättä hörppää ilmaa jossain kohtaa sopivassa mutkassa tai töyssyssä.

Oman 270cdin olen kertaalleen ajanut 4l asti, ja silloin pääsi vielä ongelmitta tankille asti. Meni arvio matkasta ja aineen riittävyydestävähän tarkalle.

Noissa sitten ikä ja anturien yksilölliset erot tekee vielä omansa. Samoin kuin aineen lämpötila tankissa, moottorin lämpö jne, joten vaikka kone näyttäisikin että tankissa on vielä vähän enemmän kuin hajut jäljellä niin ei sillä varmaan käytännössä ajeta kuin hissuksiin eteläpohjanmaalla.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

take kirjoitti: ei sillä varmaan käytännössä ajeta kuin hissuksiin eteläpohjanmaalla.
:lol: :lol: On tääläki joskus jääty tiempäälle :lol: toki oli mittarissa vikaa enämpiki. semmonen s202 jossa ei näyttöä ollu vaan viisari joka jäikin ylös :oops:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

ku oman ceen tankkaa piripintaan,niin tuo keles sytyttää valon ja viisari on pohjassa :x jatkoin sitten ajoa,katoin ensin alas.... :evil: ei vuoda ja ajoa.n.70-80 km jälkeen alkaa sitten näyttää kohtuu oikeaa.muuten normisti(niinkun noissa dikileluissa nyt toimii) :lol: no valo toimii niinku pitää.kohtuu hyvin muutenkin,paitsi jos aivan täyteen :evil:
mihinä kuhuna mies
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

keltsi kirjoitti:ku oman ceen tankkaa piripintaan,niin tuo keles sytyttää valon ja viisari on pohjassa :x jatkoin sitten ajoa,katoin ensin alas.... :evil: ei vuoda ja ajoa.n.70-80 km jälkeen alkaa sitten näyttää kohtuu oikeaa.
Minun 202 teki samaa, korkkia myöten kun tankkasi niin viisari näytti aikansa nollaa ja sen jälkeen normilukemia. Valo sentään toimi kuten pitääkin.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mulla 220cdi väyrynen sai kerra ilmakohtauksen kun tankissa oli 9 litraa mittarin mukaa jälel. Oli tosi herkkä hörsimään ilmaa. tyhjäl tankilla ei käytännös uskaltanu ajella jos tankis oli alle 10l. Sitte vaihettii polttoaineputkien o-renkaat ni on päässy sinne 1-2 litraan asti aina eikä ole sammuillut keskenkaiken kertaakaan sen jälkeen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

4 litraa alkaa olla kriittinen taajama-ajossa jos ajaa mutkat reilumpaa vauhtia. Tasaisella tiellä ajoin kerran epähuomiossa taajaman ohi ja kun hoksasin, olikin jo sama taivaltaa seuraavaan:
Kuva
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
axu87
Viestit: 61
Liittynyt: 14.8.2011 10:52

Viesti Kirjoittaja axu87 »

No nyt tietää, ihmettelinkin vain kun täysin suoralla tiellä ajoin kun tuo tyssäsi, edellisellä 320 cdi:llä sain ajaa vaikka keskustan 4 liikenneympyrän läpi sillä ajotietokoneen näyttämällä 1 litralla. Pärjää kun tietää että tankkaa kun kone näyttää 5 litraa.
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

mulla loppuu ku tietokone näyttää 6 litraa
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
Avatar
270w210
Viestit: 107
Liittynyt: 14.3.2013 14:43

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

XUX63 kirjoitti:4 litraa alkaa olla kriittinen taajama-ajossa jos ajaa mutkat reilumpaa vauhtia. Tasaisella tiellä ajoin kerran epähuomiossa taajaman ohi ja kun hoksasin, olikin jo sama taivaltaa seuraavaan:
Kuva
Jukolauta! Ylinopeutta! :ope: (ajoithan toki suljetulla alueella?)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”