Jo nyt on #%$!¥@#
Edelleen tuo vuotaa, öljyä ja suuttimen ympäriltä. Tiiviste on vaihdettu viikko sitten, mutta taas on suuttimen "kuppi" märkänä.
Viimeviikkoisen remontin ja pesun jälkeen tuli räpättyä foto, tässä ei siis ylimääräisiä nesteitä näy:
Suuttimen ympärys on kuitenkin märkänä ja aine näyttää ja haisee moottoriöljyltä. Eli ei naftan tai palaneen käryä. Maistelemaan en alkanut.
Voiko tuo nyt olla jostain kohtaa kierossa, onko se venttiilin ympärille koppaan tullut tiiviste tullut töpeksittyä jotenkin väärin vai onko nuo pultit nyt jostain kohtaa liian löyhällä? Muut näkyvät osat kopasta on kyllä kuivia, eli vikapaikka on josssain tuon suuttimen lähiympäristöstä.
Pohjarikka ei nyt sekään ole ihan poissuljettu, mutta kun ei tuo tosiaan haise (palaneelle) dieselille niin se jotenkin ei istu diagnoosiin. Jotain tarttis tehdä, kun tietäisi että mitä, ei tuota tiivistesettiäkään viitsisi ihan huvikseen vaihdella.
Olisiko raadilla ajatuksia, ideoita tai mieluiten kristallipallosta katsottuja varmoja tietoja?
Vieläkin se vuotaa öljyä?!?
Vieläkin se vuotaa öljyä?!?
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Tiivisteliimaa kai tuonne pitää roiskia jos ei muuta keksi. Kummastuttaa vaan että mikä piru tuossa nyt on, se tiivistekittikin kun on kohtuu paksua tavaraa, eli ei sen pitäisi ihan pienestä alkaa vuotamaan. Pohjarikan alta ei pitäisi ölppää tulla vaikka se vuotaisikin (jota se ei kyllä ainakaan vaikuta tekevän), ja jos palotilasta ölyä tulisikin niin luulisi että se edes haisisi palaneelle.
Tämä päivä taitaa kuitenkin mennä kaverin häistä toipuessa, ei aivan ole niin innokas olo että alkaisi paavoa ruuvaamaan.
Tämä päivä taitaa kuitenkin mennä kaverin häistä toipuessa, ei aivan ole niin innokas olo että alkaisi paavoa ruuvaamaan.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Nokka-akselin asentotunnistin tai sitten venttiilikoppa haljennut suutinta irroittaessa?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Osat näyttää kaikki päälisin puolin ihan ehjiltä, eli ei ylimääräisiä lommoja, mutkia, koloja tmv.
Pulttien kolot on tullut joka kerta puhdisteltua ihan huolella. Viimeisimmän remontin kanssa ei ollut passelia jenkatappia, joten puhdistus hoitui paineilman ja rautasahamodatun vanhan pultin kanssa. Suuttimet olen nyt pari kertaa käyttänyt pöydällä ja irrotukseen on riittänyt ihan hanskaverhoillut sormet, eli ei ainakaan minun omistusaikana ole mitään voimakaluja tarvinnut käyttää.
Voisi kai se olla mahdollista että joskus suuttimia olisi revitty isommalla voimalla irti ja koppa olisi kierossa. Sen kummemmin tuota ei tullut kasatessa edes ajateltua, mutta ei läjätessä mikään ahdistanut.
Kai se pitää ottaa ja pestä puhtaaksi ja lyödä käyntiin jos tuon tarkemman vuotopaikan saisi haarukoitua. Tai sitten vaan liimaa tarpeeksi, katteet päälle ja äkkiä kiertoon koko kärry
Pulttien kolot on tullut joka kerta puhdisteltua ihan huolella. Viimeisimmän remontin kanssa ei ollut passelia jenkatappia, joten puhdistus hoitui paineilman ja rautasahamodatun vanhan pultin kanssa. Suuttimet olen nyt pari kertaa käyttänyt pöydällä ja irrotukseen on riittänyt ihan hanskaverhoillut sormet, eli ei ainakaan minun omistusaikana ole mitään voimakaluja tarvinnut käyttää.
Voisi kai se olla mahdollista että joskus suuttimia olisi revitty isommalla voimalla irti ja koppa olisi kierossa. Sen kummemmin tuota ei tullut kasatessa edes ajateltua, mutta ei läjätessä mikään ahdistanut.
Kai se pitää ottaa ja pestä puhtaaksi ja lyödä käyntiin jos tuon tarkemman vuotopaikan saisi haarukoitua. Tai sitten vaan liimaa tarpeeksi, katteet päälle ja äkkiä kiertoon koko kärry
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.