Moottorivalo palaa??

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
E-Benz
Viestit: 9
Liittynyt: 22.9.2013 14:37

Moottorivalo palaa??

Viesti Kirjoittaja E-Benz »

Ostin loppukesäsätä itselleni Mersun :D

E 200 perusmalli bensakoneella tuonti auto. 270tuhatta ajettu. Olen käynyt huollattamassa (en merkki huollossa) Autoon asennettu mm lohkolämmitin ja keulan jotain akselistoa hieman korjailtu...

No mutta se moottorin valo se saa joka huollossa kyllä hetkeksi pois 2-3 päivää on poissa ja syttyy uudestaan.

Kukaan ei oikein tunnu tietävän mistä se johtuu. Mitään varsinaista vikaa autossa ei tunnu olevan moottori pelitt kunnolla jne..

Eräässä toisessa huoltamossa kertoivat että vika olisi jossain moottorin ilmanottoon liittyvässä jutussa. Mutta tooisessa huoltamossa sanottiin että se ei ole mahdollista koska kuulemma kyseisessä 2001 mallisessa väyrysessä ei sitä ole.

Olisiko kenelläkään antaa neuvoa tuon merkkivalon pois saamiseksi tai tietoa mahdollisesta vioista.

Ps. Mersulla on hieno ajaa![/b]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Moottorinohjauksen vikamuistista löytyy joku vika joka sytyttää moottorin häiriövalon.
Vikamuistin voi lukea testerillä, mersuihin paras on niiden oma testeri Star.
Vikakoodista pääsee sitten päättelemään / tutkimaan edelleen mikä on rikki, siihen tarvitaan osaava henkilö.
E-Benz
Viestit: 9
Liittynyt: 22.9.2013 14:37

moottorivalo

Viesti Kirjoittaja E-Benz »

Niin mutta miksi sen saa kuitatuksi muutamaksi päiväksi ja se syttyy uudelleen...


Vehoonko pitäisi viedä???????
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vika pitää korjata jos aikoo saada valon pysyvästi sammutettua.
Ei tarvitse viedä Vehoon, Star testereitä on muillakin korjaamoilla ja yksityishenkilöillä ympäri Suomea - missäpäin asustelet ?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: moottorivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

E-Benz kirjoitti:Niin mutta miksi sen saa kuitatuksi muutamaksi päiväksi ja se syttyy uudelleen...


Vehoonko pitäisi viedä???????
Toden näköisesti vika/olosuhteet on semmoiset
että se ei ole kokoajan pällä,
(vika valo vaan ei poistu kuin kuitaamalla)

siinä kuittailun(vika koodien luvun) yhteydessähän tulee tieto mikä siellä on niin se antaa hyvin suuntaa mistä vikaa hakea

Ja tosiaan vehoon ei välttämättä tarvitse mennä *:rin piuhan päähän niitähän on vaikka missä kuustenalla ;) pihoilla, katoksissa, navetoissa, talleissa, halleissa,
oikeestaan joka paikassa missä yhtään tosi mielessä vikoja selvitellään eikä vaan koiteta arvata
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
E-Benz
Viestit: 9
Liittynyt: 22.9.2013 14:37

Viesti Kirjoittaja E-Benz »

Voisiko se olla se jokin ilmanottoon liittyvä vika. Eräässä korjaamossa sanoivat, että se ei voi olla se koska kyseisessä autossa ei kuulemma sitä ole. Auto on muuten e 200 compressor.

Varsinais-Suomessa asustelen. Starin varmaan pitäisi kiinnitää.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voisiko se olla se jokin ilmanottoon liittyvä vika. Eräässä korjaamossa sanoivat, että se ei voi olla se koska kyseisessä autossa ei kuulemma sitä ole.
Aivan mahdotonta arvailla näillä tiedoilla - mutta mistä tuollainen ajatus on tullut, jos korjaamokin on sanonut että ei ole vikaa osassa jota autossa ei edes ole, kuka tai mikä sitä osaa (mikä osa ?) on veikannut vialliseksi ?
E-Benz
Viestit: 9
Liittynyt: 22.9.2013 14:37

Viesti Kirjoittaja E-Benz »

OLen viemässä autoa tällä viikolla Star testeriin merkki huoltoon. Siellä sen pitäisi selvitä mikä siinä on. Myyjänä toiminut liike lupasi maksaa puolet tulevista huolto kustannuksista.

Ainkain 2 ei merkki liikkestä minulle on vakuutelte että vika ei ole paha. Ja kun onn viemäsä autoa katsastukseen kannattaa käydä valo poistamassa ennen sitä, että menee katsastuksessa läpi.
E-Benz
Viestit: 9
Liittynyt: 22.9.2013 14:37

Viesti Kirjoittaja E-Benz »

No niin.

Auto oli merkkihuollossa ja kiinni Star testerissä. Moottorin valoa poltti. Ilman tuloon liittyvä suodatin. Vika koodia en juuri nyt muista...

Mutta liikkeessä ei ollut uutta varaosaa, joten mekaanikko otti vanhan pois puhdisti sen ja laittoi takaisin. Nyt moottorivalo ei pala.

Mutta nyt kävi sellainen juttu, että. Auton sisällä olevasta valo kytkimestä lähti se sisälle näyttävä valo pois. Eli pitäisiköhän siihen sulake vaihtaa. Maksaako paljon???

No nyt pitäisi talvirenkaat saada. Kesäkumit ovat 15". Ovatko Siis myös talvirenkaat 15"?
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

E-Benz kirjoitti:
No nyt pitäisi talvirenkaat saada. Kesäkumit ovat 15". Ovatko Siis myös talvirenkaat 15"?
Onko sulla toiset vanteet ? Niiden koko määrää renkaan tuumakoon. Laitatko kesärengasvanteille talvikumit silloin se on 15".
Star
E-Benz
Viestit: 9
Liittynyt: 22.9.2013 14:37

Viesti Kirjoittaja E-Benz »

Niin tietysti voisin laittaa noihin kesävanteille ne talvi kumit.

Nyt se V!tun moottorivalo palaa taas. Vikana on takaiskuventtiili + ilmanpuhalluksen venttiili. Ne pitäisi uusia. Samalla tehdää Service a 217e + osat 80e+80e +työt. Onko kannattavaa vai pitäisikö huollattaa jossain muualla.

Vaihdelaatikon öljyt olen jo vaihtanut.


Kiitoksia vastauksista.
E-Benz
Viestit: 9
Liittynyt: 22.9.2013 14:37

Viesti Kirjoittaja E-Benz »

No niin.


Nyt auto on käynyt huollossa ei merkkiliikkeessa. Moottorin valoa poltti 2 ilman ottoon liittyvää suodatinta etumainen ja takinmaisen. Kumpikin vaihdettiin uusiin osiin jotka hain merkki liikkeestä. Samalla laitettiin Valvoline merkkiset öljyt + tehtiin Valvoline moottorin puhdistus. Perushuolto tehtiin siinä samassa. mm. ilmasuodattimet vaihdettiin.

Maksoin huollosta 350e + mercedes osat erikseen mitkä mulla oli jo aiemmin valmiin 165e.

Sain auton myyjältä n. 120e takaisin kuluja, jotka liittyivät tuohon moottorivalon palamiseen nyt pitäisi pelittää.

Huollon jälkeen auto tuntui kulkevan "paremmin" oli enemmän potkua.

Seuraavaksi talvikumit alle...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”