Tyhjäkäynti seilaa, vikakoodit ja muuta pientä

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Tyhjäkäynti seilaa, vikakoodit ja muuta pientä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Moniurahihna vingahteli joten kiristinrullan vaihtoon piti mennä. Noh, lopputulos näytti tältä:

Kuva

Kuva

Kuva

Hauskaa sinänsä ettei muuten kommentoitu kuin ettei suuttimilla vielä kiire..

Tämähän on ensimmäinen kerta kun koodit luetaan, joten osa lie vanhoja? Ainakaan hehkuissa ei ole ollu ongelmaa vaihdon jälkeen, eli miten tuota pitäis tulkita?

Ja ilmeisesti tandempumppua ja paineentunnistinta sais alkaa ettimään?

Niin joo, taustaksi lienee hyvä kertoa et viimekesänä vaihdoin hehkut ja releen, imusarja-askartelun yhteydessä ekalla starttikerralla rail-putken etupäähän tulevan putken liitos oli löysällä ja tihkutti läpi kunnes kiristi ja ensimmäinen koeajolenkki meni kaasua painaessa viheltäen, egr:n letku oli jäänyt irti. Eli selittääkö tuo koodeja?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Onko nuo analyysit saatu jostain oikein korjaamolta? :lol:

2 suutin on tuon verran plussalla, siinä on jotain orastavaa vikaa.

Etupään kolina tulee jarrupalasta? Satula varmasti kiinni?

Minkä määrien vertailulappu? Suuttimien ohivuodot?

Starin nokkaan ja paineensäädin testiin. Noista vikakoodeista kannata välittää kun suurin osa on vanhoja ja muutenkin harhaanjohtavia...
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ylämaan autolla käytin, itteäkin vähän bosch teksti kummastutti ku luulis sieltä * löytyvän.

Löysä laakeri se sitten tällä kertaa oli, tottahan jarrupala kolahtaa ku laakeri väljänä, mut ei taida tähän aiheeseen kuulua.

Kun tosiaan tuo monille tuttu tyhjäkäynti humppaa 100+ kierrosta erityisesti kylmänä, pyydin että ottais pihalle suutinten korjausarvot ja vikamuistin. Taitaa suuttimet mennä saksan tilaukseen, mitä näitä nyt katellu niin ilmeisesti 75€ maksaa korjaus, 307€ uus KL:ltä ja saksasta -100€, jos ei nyt joku toimivaa käytettyä halua tarjota..?

Mistäs tästä JKL alueelta * löytyis? Jos jollain on ja pystyis auttaa asian suhteen niin korvaan toki vaivan. Aiemminkin manailin et käsittämättömiä summia korjaamoille siitä ettei vikaa oikeasti löydy. Osaan itekki todeta, vielä ihan ilmaitteeksi etten tiedä.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Joo, vähä erilaiselta * jäljiltä:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Eli suuttimissa ei sittenkään mitään toimenpiteitä vaativia.

Laturin vapaarulla nyt ammattilaisten toteamana vaihtokunnossa ja tandempumppua myös epäilivät, kuulemma hammastanko tai pumppu.

Tyhjäkäynnillä tärinään toki löytyi toinenkin, hyvin nolo syy, tajunnu vaan ite ees kattoa :oops: Eli ahtimen ja etukatin välisestä pannasta pultti kadonnu matkan varrelle, tekeehän se ylimääräistä.. :roll:
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1914
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

sv22 kirjoitti:Joo, vähä erilaiselta * jäljiltä:

Eli suuttimissa ei sittenkään mitään toimenpiteitä vaativia.
Onko nuo kaksi mittausta samasta autosta samoilla suuttimilla, toinen vaan Boschilla ja toinen Starilla? Eihän noissa mittauksissa pitäisi testilaitteen takia olla tuollaisia eroja.

Se kolmonen pistää silmään kun muut on tasaisesti toisessa laidassa.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Eipähän tuossa oo muuta ku puoltoista viikkoa ajoa, moottorille ei tehty muuta ku liittimet irrottelin ja liottelin, jos vaikka jossain hapettumaa ois ollu. Mutta ilmeisesti ei ihan niin pahoin heitä et heti tarvii suutinta alkaa etsiä, ajan kanssa ebaystä ku sopivasti tulee vastaan niin varmaan syytä varautua vaihtoon.

Ei siinä auta ku pumppua alkaa ettimään. Oli niinkin hyvää palvelua et etsivät osanumeron valmiiksi et saa maailmalta etsiskellä oikeeta. Pieni ele, mutta jäi hyvä mieli.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

3. sylinterin injektorille kannattaa tehdä lisätesti: Starilla tai Carsoftilla seuranta päällle, auto ajoon ja täyskaasukiihdytys isolla vaihteella niin että kierrokset alkaa jostakin 1400 rpm ja kiihdytys 2000 rpm:ään asti. Olen melko varma että korjausarvo kipuaa viitoseen tällä testillä.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tuo lisätestaus olisi toki paikoillaan, ilmeistä myös että ennenpitkää vaihto edessä. Lähinnä tällä hetkellä mietityttää tuo ravisteleva ja erityisesti kylmänä seilaava tyhjäkäynti, onko tuo aiheuttaja vai löytyykö syy jostain muualta. Kahden eri korjaamon näkemys oli ettei välittömiä toimenpiteitä vaatisi, muttei haittaa vaikka ostoslistalle suuttimen lisäisi.

Eli ei ollut irtonainen katti siis tällä kertaa, eikä vapaarullakaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”