Tyhjäkäynti seilaa, vikakoodit ja muuta pientä
Tyhjäkäynti seilaa, vikakoodit ja muuta pientä
Moniurahihna vingahteli joten kiristinrullan vaihtoon piti mennä. Noh, lopputulos näytti tältä:
Hauskaa sinänsä ettei muuten kommentoitu kuin ettei suuttimilla vielä kiire..
Tämähän on ensimmäinen kerta kun koodit luetaan, joten osa lie vanhoja? Ainakaan hehkuissa ei ole ollu ongelmaa vaihdon jälkeen, eli miten tuota pitäis tulkita?
Ja ilmeisesti tandempumppua ja paineentunnistinta sais alkaa ettimään?
Niin joo, taustaksi lienee hyvä kertoa et viimekesänä vaihdoin hehkut ja releen, imusarja-askartelun yhteydessä ekalla starttikerralla rail-putken etupäähän tulevan putken liitos oli löysällä ja tihkutti läpi kunnes kiristi ja ensimmäinen koeajolenkki meni kaasua painaessa viheltäen, egr:n letku oli jäänyt irti. Eli selittääkö tuo koodeja?
Hauskaa sinänsä ettei muuten kommentoitu kuin ettei suuttimilla vielä kiire..
Tämähän on ensimmäinen kerta kun koodit luetaan, joten osa lie vanhoja? Ainakaan hehkuissa ei ole ollu ongelmaa vaihdon jälkeen, eli miten tuota pitäis tulkita?
Ja ilmeisesti tandempumppua ja paineentunnistinta sais alkaa ettimään?
Niin joo, taustaksi lienee hyvä kertoa et viimekesänä vaihdoin hehkut ja releen, imusarja-askartelun yhteydessä ekalla starttikerralla rail-putken etupäähän tulevan putken liitos oli löysällä ja tihkutti läpi kunnes kiristi ja ensimmäinen koeajolenkki meni kaasua painaessa viheltäen, egr:n letku oli jäänyt irti. Eli selittääkö tuo koodeja?
Onko nuo analyysit saatu jostain oikein korjaamolta?
2 suutin on tuon verran plussalla, siinä on jotain orastavaa vikaa.
Etupään kolina tulee jarrupalasta? Satula varmasti kiinni?
Minkä määrien vertailulappu? Suuttimien ohivuodot?
Starin nokkaan ja paineensäädin testiin. Noista vikakoodeista kannata välittää kun suurin osa on vanhoja ja muutenkin harhaanjohtavia...
2 suutin on tuon verran plussalla, siinä on jotain orastavaa vikaa.
Etupään kolina tulee jarrupalasta? Satula varmasti kiinni?
Minkä määrien vertailulappu? Suuttimien ohivuodot?
Starin nokkaan ja paineensäädin testiin. Noista vikakoodeista kannata välittää kun suurin osa on vanhoja ja muutenkin harhaanjohtavia...
Ylämaan autolla käytin, itteäkin vähän bosch teksti kummastutti ku luulis sieltä * löytyvän.
Löysä laakeri se sitten tällä kertaa oli, tottahan jarrupala kolahtaa ku laakeri väljänä, mut ei taida tähän aiheeseen kuulua.
Kun tosiaan tuo monille tuttu tyhjäkäynti humppaa 100+ kierrosta erityisesti kylmänä, pyydin että ottais pihalle suutinten korjausarvot ja vikamuistin. Taitaa suuttimet mennä saksan tilaukseen, mitä näitä nyt katellu niin ilmeisesti 75€ maksaa korjaus, 307€ uus KL:ltä ja saksasta -100€, jos ei nyt joku toimivaa käytettyä halua tarjota..?
Mistäs tästä JKL alueelta * löytyis? Jos jollain on ja pystyis auttaa asian suhteen niin korvaan toki vaivan. Aiemminkin manailin et käsittämättömiä summia korjaamoille siitä ettei vikaa oikeasti löydy. Osaan itekki todeta, vielä ihan ilmaitteeksi etten tiedä.
Löysä laakeri se sitten tällä kertaa oli, tottahan jarrupala kolahtaa ku laakeri väljänä, mut ei taida tähän aiheeseen kuulua.
Kun tosiaan tuo monille tuttu tyhjäkäynti humppaa 100+ kierrosta erityisesti kylmänä, pyydin että ottais pihalle suutinten korjausarvot ja vikamuistin. Taitaa suuttimet mennä saksan tilaukseen, mitä näitä nyt katellu niin ilmeisesti 75€ maksaa korjaus, 307€ uus KL:ltä ja saksasta -100€, jos ei nyt joku toimivaa käytettyä halua tarjota..?
Mistäs tästä JKL alueelta * löytyis? Jos jollain on ja pystyis auttaa asian suhteen niin korvaan toki vaivan. Aiemminkin manailin et käsittämättömiä summia korjaamoille siitä ettei vikaa oikeasti löydy. Osaan itekki todeta, vielä ihan ilmaitteeksi etten tiedä.
Joo, vähä erilaiselta * jäljiltä:
Eli suuttimissa ei sittenkään mitään toimenpiteitä vaativia.
Laturin vapaarulla nyt ammattilaisten toteamana vaihtokunnossa ja tandempumppua myös epäilivät, kuulemma hammastanko tai pumppu.
Tyhjäkäynnillä tärinään toki löytyi toinenkin, hyvin nolo syy, tajunnu vaan ite ees kattoa Eli ahtimen ja etukatin välisestä pannasta pultti kadonnu matkan varrelle, tekeehän se ylimääräistä..
Eli suuttimissa ei sittenkään mitään toimenpiteitä vaativia.
Laturin vapaarulla nyt ammattilaisten toteamana vaihtokunnossa ja tandempumppua myös epäilivät, kuulemma hammastanko tai pumppu.
Tyhjäkäynnillä tärinään toki löytyi toinenkin, hyvin nolo syy, tajunnu vaan ite ees kattoa Eli ahtimen ja etukatin välisestä pannasta pultti kadonnu matkan varrelle, tekeehän se ylimääräistä..
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Onko nuo kaksi mittausta samasta autosta samoilla suuttimilla, toinen vaan Boschilla ja toinen Starilla? Eihän noissa mittauksissa pitäisi testilaitteen takia olla tuollaisia eroja.sv22 kirjoitti:Joo, vähä erilaiselta * jäljiltä:
Eli suuttimissa ei sittenkään mitään toimenpiteitä vaativia.
Se kolmonen pistää silmään kun muut on tasaisesti toisessa laidassa.
Eipähän tuossa oo muuta ku puoltoista viikkoa ajoa, moottorille ei tehty muuta ku liittimet irrottelin ja liottelin, jos vaikka jossain hapettumaa ois ollu. Mutta ilmeisesti ei ihan niin pahoin heitä et heti tarvii suutinta alkaa etsiä, ajan kanssa ebaystä ku sopivasti tulee vastaan niin varmaan syytä varautua vaihtoon.
Ei siinä auta ku pumppua alkaa ettimään. Oli niinkin hyvää palvelua et etsivät osanumeron valmiiksi et saa maailmalta etsiskellä oikeeta. Pieni ele, mutta jäi hyvä mieli.
Ei siinä auta ku pumppua alkaa ettimään. Oli niinkin hyvää palvelua et etsivät osanumeron valmiiksi et saa maailmalta etsiskellä oikeeta. Pieni ele, mutta jäi hyvä mieli.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuo lisätestaus olisi toki paikoillaan, ilmeistä myös että ennenpitkää vaihto edessä. Lähinnä tällä hetkellä mietityttää tuo ravisteleva ja erityisesti kylmänä seilaava tyhjäkäynti, onko tuo aiheuttaja vai löytyykö syy jostain muualta. Kahden eri korjaamon näkemys oli ettei välittömiä toimenpiteitä vaatisi, muttei haittaa vaikka ostoslistalle suuttimen lisäisi.
Eli ei ollut irtonainen katti siis tällä kertaa, eikä vapaarullakaan.
Eli ei ollut irtonainen katti siis tällä kertaa, eikä vapaarullakaan.