Painetta polttoaine tankkiin. E270cdi

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
JJS16
Viestit: 18
Liittynyt: 17.9.2015 20:18

Painetta polttoaine tankkiin. E270cdi

Viesti Kirjoittaja JJS16 »

Tervehdys. Onko kellään tullut vastaavaa. Ihan normi ajossa toisinaan tankkiin tulee valtava paine ja puhaltaa polttoainetta ulos ns. korvausilma aukosta sotkien auton kyljen.

Vikakoodeja ei ole ja suuttimien ohivirtaus testissä kaikki samalla tasolla. Ei mitään ajoon vaikuttavaa vikaa ja vedotkin on tallessa.

Voisko raili putken tunnistin hiukan temppuilla ja päästää paineen nouseen liian suureksi jolloin venttiili ohjaa sen polttoainelinjaston paluu puolelle.
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Sanoisin, että ei.
Tuossahan on aivan sama vaikka pumpun päästä lykkäisi suoraan tankkiin 2000 bar paineella, ei tankin paine siitä muuttuisi.
Koska kierto ei voi tuossa piirissä painetta nostaa, jäänee ainoaksi selitykseksi tankissa olevan polttoaineen liika lämpeäminen => onko paluuvirtauksen jäähdytin kunnossa?
JJS16
Viestit: 18
Liittynyt: 17.9.2015 20:18

Viesti Kirjoittaja JJS16 »

Kiitos viestistäsi. Lauhdutin on omalla paikallaansa ja ei kovinkaan pitkä tovi kun puhistin sen päällisin puolin. Oudolto tuntuis, että kerkeäis lämmetä lyhyessä ajossa niin paljon, että kerryttäis painetta. Ja toisiaan vika/ominaisuus on vain satunnaista ja riippumaton tankin täyttömäärästä
JJS16
Viestit: 18
Liittynyt: 17.9.2015 20:18

Viesti Kirjoittaja JJS16 »

Lauhutin taas tutkittu ja puhistettu. Tankissa oli noin 18 litraa ajotietokoneen mukaan kun kävin heittään n. 3 km lenkin ja taas oikea kylki ihan märkä. Moottori ei ollut vielä edes normaali lämpöinen ja lauhditin kokeilin niin kovinkaan lämmin ollut.

Onko muita ideoita minkä vuoksi dieseli tuppaa tulemaan ulos tankkaus korkin vieressä olevasta korvaus ilma putkesta?

Onneksi muuten on pieniruokanen niin voi toisinaan vähä loiskutella pitkin maanteitä :D
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

JJS16 kirjoitti:Lauhutin taas tutkittu ja puhistettu. Tankissa oli noin 18 litraa ajotietokoneen mukaan kun kävin heittään n. 3 km lenkin ja taas oikea kylki ihan märkä. Moottori ei ollut vielä edes normaali lämpöinen ja lauhditin kokeilin niin kovinkaan lämmin ollut.

Onko muita ideoita minkä vuoksi dieseli tuppaa tulemaan ulos tankkaus korkin vieressä olevasta korvaus ilma putkesta?

Onneksi muuten on pieniruokanen niin voi toisinaan vähä loiskutella pitkin maanteitä :D
moi täällä samaa ongelmaa 01- 200 cdi kansa, mutta kuis monta putkee sulla oikein on siel tankkaus kolos? mulla ei ole kuin yksi ja sekin tulee kontin puolelta pyöräkotelosta ulos, on kaiketikki veden poisto putki ja samanmoinen putkelo löytyy toisestakin meidän perheen 220cdi 98- väykystä, painetta tekee sekin tankkiin muttei ole viel kiisselit tullut ulos.
JJS16
Viestit: 18
Liittynyt: 17.9.2015 20:18

Viesti Kirjoittaja JJS16 »

Olitte aivan oikeassa mesemies89. Ei tosiaan ole kuin 1 putki joka johtaa peräkontin kautta lopen maahan. Hämäsi kun oli niin dieselistä märkänä. Eli polttoainetta siis tulee korkin välistä. Korkissa tuskin itessään on vikaa, kun monesti tankille mennessä ja korkin avattua sieltä tulee painetta ulos. Ei alipainetta kuten joskus aiemmin jossain toisessa autossa tullut vastaan.

Onko kenelläkään tullu nykyään vastaan samanlaista? Aiheen alottamisesta on jo pitkä tovi ja vika edelleen vaivaa toisinaan.

Missä sijaitsee sedanin tankin korvausilma systeemi, ja voiko ylipaine siitä edes johtua?
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

moi.

varmaksi en sano mutta auton alla peräkehdon luona on jokin "venttiili" joka tulee tankista, en tiedä varmaksi liittyykö koko asiaan, itsellä oli ainakin kuran/massan peittämänä
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Onhan se tankin täyttöputken tiivistepinta ihan suora ?
Joskus ihmettelin vastaavanlaista ja vuoti siksi korkin välistä kun oli ihan vähän mutkalla.
Tässä tosin syynä että vaihdettu bensan tankki ja poistettu putkesta ne haitat pois.
Mutta ihmeen helposti muuttaa muotoa tuo.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
JJS16
Viestit: 18
Liittynyt: 17.9.2015 20:18

Viesti Kirjoittaja JJS16 »

Miten mesemies89 vähenikö sinulla paineen kertyminen ko. venttiilin puhistamisella?

Tiivistepinta näyttää suoralta ja uskon, että vika ei mahdollisesti ole tässä siinä, sillä pitää painetta jonkin verran korkki/tiivistepinta.

Kiitos taas kaikille vastanneille, pitää seuraavaksi tutkia ko. venttiili. Toinen työnalle menossa on paluupuolen lauhduttimen tarkistus, että ei ole tukoksia sisäisesti.
JJS16
Viestit: 18
Liittynyt: 17.9.2015 20:18

Viesti Kirjoittaja JJS16 »

Päivitetään vähän. Tänään lauhutin tutkittu. PA- virtaa läpi ja jäähtyy myös, eli se luultavasti ok. Korvausilmaventtiilikin käytettiin irti ja se toimi hyvin.

Seuraavalaista havaittiin. Vaikka korvausilmaventtiili kokonaan irti paine ei tullut ko. putkesta. Paineilmaa laitettiin tankkiin ja ei pienintäkään ilmavirtaa tullut putkesta, jonka päästö venttiili poistettu.

Kuinkahan toi pitäisi toimia. Meneekö suoraan tankkiin sieltä tankin alaosasta ja nousee tankin sisällä mahdollisimman ylös vai minkälainen rakenne? Eikö tuolta pitäis ylipaine tulla ulos?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”