CLK, moottorin käyntivikaa

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
mko_hy
Viestit: 10
Liittynyt: 30.11.2013 9:06
Paikkakunta: Suomi

CLK, moottorin käyntivikaa

Viesti Kirjoittaja mko_hy »

Tervehdys!

Itse olen autojen kanssa täysin ummikko ja pyydän jo etukäteen anteeksi, etten hallitse oikeaa autosanastoa, mutta yritän kuitenkin selvittää ongelmani mahdollisimman yksityiskohtaisesti.

Pari viikkoa sitten ei enää lähtenyt w208 -99 CLK parkkiruudusta niinkuin pitäisi. Käynnistettäessä auto kyllä starttasi, mutta sammui samantien. Parin yrityksen jälkeen annoin hieman kaasua hetken ja auto rupesi pysymään käynnissä. Kuitenkin kesken matkan yskiminen jälleen alkoi ja tuntui, ettei auto ihan käy kaikillä pytyillä. Välillä ajaessani sillä saatoin tehdä pari matkaa ilman mitään ongelmia ja seuraavalla kerralla en sitten saanut edes autoa pysymään käynnissä. Myös kiihdyttäessä auton käydessä huonosti, ei millään meinannut ottaa kierroksia alle ja moottorista kuului "poksahtavia" ääniä.

Vein sitten auton korjaamolle, jossa autoon vaihdettiin toinen puola, sysytystulpat ja lambda-anturi. Mennessä ni hakemaan autoa korjaamolta oli kuitenkin vika ihan yhtä pahanlaatuinen, kuin ennen "korjaustakin". Heidän testatessa autoa oli vain sattunut juuri sillä kerralla toimimaan ihan moitteetta. Jätin siis auton korjaamolle ja tämän jälkeen vaihdettiin toinenkin puola, sekä kaasuläppä kuulemma puhdistettiin. Nyt auto toimii ja paremmin, ei esim enää sammu kokonaan. Käy kuitenkin edelleen huonosti ja yskii ja myös tätä "poksahtelua" on pari kertaa moottorista kuulunut.

Auton korjaaja puhui jostain yhden venttiilin paineesta, joka on alhaisempi kuin muilla venttiileilla ja tämä yskiminen johtuu siitä. Voiko tämä pitää paikkaansa? Meni muutenkin vähän luotto koko korjaamoon, kun tuntui, että vaihtelivat osia ihan arvalla. Tuntuu jotenkin oudolta, että noin paljon osia vaihdettiin, eikä vika edes korjaantunut. Voisiko ne kaikki olla muka menneet samalla kertaa rikki? Myös puolessa välissä korjaamokäyntiä minulle selvisi, että kyseisen korjaamon piuha, millä vikoja katsotaan on rikki ja paikalle oli pyydetty sähkömies vikoja katsomaan, minun piikkiini tietysti.

Pahoittelen viestini pituutta, mutta jos joku jaksoi lukea loppuun ja pystyisi tässä auttamaan, kuinka tästä kannattaa jatkaa, niin olisin hyvin kiitollinen!


-Mikko
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Tarkentava kysymys ... onko kyseessä joku 4-pyttyinen versio?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
mko_hy
Viestit: 10
Liittynyt: 30.11.2013 9:06
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja mko_hy »

No tässä tulee esiin tämä mun autotietämykseni, ei nimittäin mitään hajua. Kuinka saisin sen selville, niin selvitän? 2.0 litrainen compressorikone, en tiedä auttaako tuo nyt vielä mitään :D
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Kyllä tuo jo aika hyvän osviitan antaa. :D Eli M111. Jospa tietäjät osaa nyt paremmin miettiä nasevia vastauksia.

Oliko varmasti kyse venttiilien eikä sylinterien paineesta. Joku venttiili voi vuotaa ja sitten ei tule kunnon puristuspaineita. Saattaa toki tuossa tilanteessa vuotaa seosta väärään paikkaan ja palaa siellä :arrow: poks.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
mko_hy
Viestit: 10
Liittynyt: 30.11.2013 9:06
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja mko_hy »

En voi mennä takuuseen, oliko kyse venttiileistä vai sylintereistä. Kyseessä oli huonosti suomea puhuva intialainen kaveri, joten kielimuurikin mahdollinen. Ja sanomattakin selvää, että nyt jo kaduttaa, että tuonne autoni vein, mutta kun HALVALLA sai :D

Taisi puhua jotain, että yhdessä paineet on 8,x ja muissa normaalit 10,x. Ehkä tuo ammattilaisille kertoo kummista on kyse.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”