240 bensan huohotin systeemi

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
ruoska
Viestit: 92
Liittynyt: 30.9.2005 17:53
Paikkakunta: -05 suunnalla

240 bensan huohotin systeemi

Viesti Kirjoittaja ruoska »

Terve,

M112 2.4 litrainen V6 moottori haisee palaneelle öljylle sammutuksen jälkeen...

Ennen moottoripesua ajattelin katsella huohotin systeemin toimivaksi ja vuotamattomaksi. Pieni kutina, että sieltä voisi mustaa kultaa valua käryämään.


Olisko jollain huohottimen ja öljynkierron kaaviokuvat?

Sen verran jostain sain selville, että imusarjan alla taitaa olla pääosat..

Olisiko niin helppo, että imusarja pois ja ihmetellään mitäs sieltä sitten paljastuu?
W210 Väyrynen, ex. kiinan lähetystö:n
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ei siellä imusarjan alla ole kuin nakutuksentunnistimet (tai ei ainakaan mulla ollut).
Vanhan mallinen tai kovettunut kaasuläpäntiiviste(et) aiheuttaa ainakin öljyvuotoa vaihteiston päälle ja siintä pakoputkelle. Venakoppien tiiviisteet, huohotuskoteloiden tiivistemassa ym. kovettuu ja alkaa vuotamaan herkästi M112/113:ssa. Myös vaihteiston puoleinen kampiakselinstefa vuotaa suoraan pakoputken päälle.
Itse melkeinpä lähtisin siintä huolellisesta pesusta liikkeelle ja paikallistaisin sitten vuodon :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sonikki puhuu asiaa. Itsellä imusarjan alla on vaihteiston mittatikun tulppa mutta se on asia erikseen. :D

Itse vaihdoin juuri huohotinosat. Homma tuli tehtyä, koska tiivistin kuskin puolen huohotin kopan ja purkaessani huomasin letkut kivikoviksi.

Kuva

Kuskin puolen kopalta lähtee paksumpi letku ilmamassamittarin mutkalle (ennen kaasuläppää). Molemmilta puolilta lähtee ohuemmat putket, jotka yhdistyvät kaasuläpän luona ja niistä huurut menevät kaasuläpän takapuolelle. Jonkin verran öljysumua kantautuu sitä paksua letkua pitkin ja jos se alempi ilmamassamittarin tiiviste vuotaa, niin siitä voi valua öljyä koneen takapäähän. Ne letkut on aika hyvin näkösällä, kun ilmanputsarin ottaa pois.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
ruoska
Viestit: 92
Liittynyt: 30.9.2005 17:53
Paikkakunta: -05 suunnalla

Viesti Kirjoittaja ruoska »

sonikki kirjoitti:Ei siellä imusarjan alla ole kuin nakutuksentunnistimet (tai ei ainakaan mulla ollut).

Kiitoksia vinkeistä!

Olisi ollut joo vähän ihmettelyä, kun imusarjan alla ei olekaan oikein mitään.
W210 Väyrynen, ex. kiinan lähetystö:n
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”