W210 320cdi pitkä startti lämpimällä koneella

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Tomppa
Viestit: 69
Liittynyt: 04.11.2005 15:23

W210 320cdi pitkä startti lämpimällä koneella

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Parisen viikkoa omistuksessa ollut w210 ja ihmetyttää käynnistyvyys lämpimällä koneella.
Starttaa sen 3-4 sekunttia ja lähtee käyntiin ja pyörii käynnistyksen jälkeen tasaisesti. Silloin tällöin mittaristoon lämpimällä koneella punainen herja battery/alternator visit workshop.
Kylmänä kone starttaa Ok ja alternator herjaa ei kylmänä näy ruudussa.
Tupakki pistokkeesta jännitettä mittaillut ajon aikana jannite mielestäni ok 13.8-14.2 startissa putoaa sinne 7.5-8.5V

Mitä olen yrittänyt asian eteen tehdä.
-Uusi akku
-kirkkaat polttoaineputket vaihdettu kaikki ja se väliputki sammuttimen ja pumpun välille. ei näy ilmakuplia putkissa.
- rail painesäätimeen uudet tiivisteet.
- moottori/vaihteiston maadoitus kaapelin liitokset puhdistettu.
- kuskin jalkatilan kohdalla se +kaapelin läpivienti liitos puhdistettu
- apuvirta liittimen liitokset avattu ja puhdistettu.

Voiko startti olla tiensä päässä, koska lämpinä pyörittää moottoria kuin olisi akusta virta vähissä. vai onko esim kampiakselin anturi vika tälläinen.
starila katsottu vika koodeja, mutta mitään vikakoodia ei ole tallentunut.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

kato mitä railipaine näyttää startissa niin näkee onko vika siellä vai sähköissä/antureissa... voi ne ruiskut alkaa vuotamaam ensin lämpöisenäkin vaikk aika harvinaista niinpäin... sitten voi katella milloin synkkaa nokka ja kampikulmana anturi, perusnäyttö vaan päivittää aika hitaasti
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Yksi helppo vika tarkistaa on, että onko akkukaapelit kunnolla kengässä kiinni tai pahasti hapettunut. Mulla oli aikoinaan vanha Mercury, joka teki tuota samaa ja viaksi paljastui että miinuskaapeli oli ajan myötä hapettunut pahasti kengän liitoksesta. Tuore kaapeli akunkenkään ja niin vaiva lähti.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Tomppa
Viestit: 69
Liittynyt: 04.11.2005 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

MHe kirjoitti:kato mitä railipaine näyttää startissa niin näkee onko vika siellä vai sähköissä/antureissa... voi ne ruiskut alkaa vuotamaam ensin lämpöisenäkin vaikk aika harvinaista niinpäin... sitten voi katella milloin synkkaa nokka ja kampikulmana anturi, perusnäyttö vaan päivittää aika hitaasti
Joo tuo pitää tarkistaa jos vain löydän starista tuommosen kohdan. Ei oo tuo starin käyttö ja arvojen tulkinta mitenkään hanskassa, mutta pitää katella.
Tomppa
Viestit: 69
Liittynyt: 04.11.2005 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Vanja-eno kirjoitti:Yksi helppo vika tarkistaa on, että onko akkukaapelit kunnolla kengässä kiinni tai pahasti hapettunut. Mulla oli aikoinaan vanha Mercury, joka teki tuota samaa ja viaksi paljastui että miinuskaapeli oli ajan myötä hapettunut pahasti kengän liitoksesta. Tuore kaapeli akunkenkään ja niin vaiva lähti.
No joo kengät näyttää mielestäni päällisin puolin ihan ok, mutta tuo paikka minne miinus kaapeli akusta menee runkoon pitäis löytää.

Tuo tosiaan uudella akullakin tekee jos lämpimällä koneella pysähtyy. esim kaupassa 5-10min.. startti huomattavasti pidempi. vieläpä jos kaks pysähdystä suht peräkkäin niin käynnistys aika vaan pitenee, muttta jo 30min / tunnin pysäys niin starttaa ihan ok ajassa.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Miinuskaapeli on siinä vänkärin puolen takamatkustajan jalkatilassa luukun alla.

Lämpötilariippuvainen oirehan on ihan tyypillinen CPS vika paitsi että lähtee kuitenkin käyntiin, mikä taas antais osviittaa polttoainepuolelle. Ruiskujen paluuvuodonkin vois harrastuksena mitata, mittaa kylmänä/kuumna kun ongelma on päällä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tomppa
Viestit: 69
Liittynyt: 04.11.2005 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

miinuskaapelin maapiste oli ihan OK.

kylmällä koneella nuo korjausarvot oli tämmöiset
http://aijaa.com/GR6PD5

Onko tämä se testi, jolla voi kytätä painetta käynnistyksessä vai joku muu?
Starter rotates and engine does not start
http://aijaa.com/Rt67vD

Täytyy hommata letkua ja tehdä se paluuvuoto mittaus ja tehdä tuota testiä lämpimällä koneella.
Viimeksi muokannut Tomppa, 08.9.2018 15:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juuri tuolla testillä näet mistä kiikastaa, silloin kun ei käynnisty.
oulaistenliikenne.fi
Tomppa
Viestit: 69
Liittynyt: 04.11.2005 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Tuota testiä kokeilin lämpimällä koneella, mutta on vaikea sanoa kun arvojen päivitysväli suht. pitkä ainakin meikäläisen vanhalla läppärillä, että eipä siinä kovin montaa arvojen muutosta kerkee näkemään kun kone jo käynnissä. että onko se kierrosluku vai rail paine joka jää viimeiseksi alle rajan.
Piirtäis jotain käyrää niin havainnointi ois hiukan helpompi.

Letkun pätkät väsäsin suutinten päihin ja sitä paluuvuotoa mittailin.
Eipä ne letkut ihan absoluuttisen tiukasti niihin nysiin tartu, hieman vuoti liitoksesta, mutta jos jotain havaitsi kun kone kävi 30sec.

1, 6 sylinteri 10ml, loppuihin noin puolet tuosta 5ml.

ehkäpä jotain parannusta lämpimään käynnistykseen on tuonut tuo viimeisin muutos eli rail säätimen tiivisteiden vaihto.
Pitänee ajella enemmän ja katella kun tulee pakkaset, että lähteekö se sitten miten kylmänä käyntiin.

Tuossa kuvassa oli starin arvot kun pyörii tyhjäkäyntiä niin nuo kaksi arvoa
korostettuna.
Current injected quantity alle rajan ja pressure control valven arvo käy välillä rajan yli 20...21.
Pitääkö tästä olla huolissaan?https://aijaa.com/Q257bw
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

mittausarvojen kokonaislistasta pääsee määrittämään mitä mitataan käyränä, ja käyrän mittauspisteet otetaan kovemmalla taajuudella, mutta tuo käyttis on niin kurppanen että piirtää samaan kuvaajaan kaikki ja jos toisen arvo on 0-1 ja toisen 0-1000 niin kato nyt siitä eroa (no joo oli siinä joku zoomi mutta hermo sen kanssa menee)

Olitko polkaissut kaasua ennen tuota mittausta? Muistelen ainakin itellä joskus suoraan startin jälkeen jotekut arvot näytti hieman alueen ulkopuolisia arvoja mutta kun käytti kierroksia niin palautui kuntoon. Suutinten korjausarvot kuumana oli ok?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tomppa
Viestit: 69
Liittynyt: 04.11.2005 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

MHe kirjoitti: Olitko polkaissut kaasua ennen tuota mittausta? Muistelen ainakin itellä joskus suoraan startin jälkeen jotekut arvot näytti hieman alueen ulkopuolisia arvoja mutta kun käytti kierroksia niin palautui kuntoon. Suutinten korjausarvot kuumana oli ok?
Ei tullut polkaistua kaasua ollenkaan. Korjausarvot kuumana oli suht samantasoset kun kylmänä. Ei mikään suuttimista poikennut isosti.
Tomppa
Viestit: 69
Liittynyt: 04.11.2005 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Palaanpas tähän vaivaan. edelleen lämpimänä pitkä startti hieman askarruttaa mieltä. Vielä ei ole kertaakaan lähtöruutuun jääny vaikka startti lämpimänä kestää sen 4-5 sec.
Syksyn mittaan vaihdoin vielä molemmat anturit uusiin siis nokka ja kampi anturit. ei parannusta.
1 suuttimen vaihdoin toiseen huollettuun.. 1 syl ohivuoto oli mielestäni suurin n 10ml 30sec aikana.. mutta huolletulla suuttimella ei parantavaa vaikutusta.

nyt kun ilmat on kylmenneet auto oli seisonut 2 päivää ajamatta -5..0 asteen kelissä ilman lämmitystä startti kylmänä on tosi nopea. Lämpösenä vie aikansa, mutta kun käynnistyy niin pyörii heti tasaisesti.

mitähän osaa tähän vielä vois vaihtaa?? rail säätimessä on siis uudet tiivisteet, mutta voiko säädin jäädä jotenkin auki lämpimällä koneella.. siten esim paineen nousu vois kestää. Mistään ei vuoda dieseliä ja ilmakuplia putkissa ei näy.
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Seuraavaksi kyllä ite kattosin korkeapainepumpun ja tuon railpaine anturin/säätimen.

Jos se pumppu vuotaa sisäsesti tai männät kulunu sieltä tms?
Nuihin kuitenkin saa täyen tiivistesatsin parilla kympillä, eikä ne loputkaa sisuskalut montaa euroa taineet maksaa :lol:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Tomppa
Viestit: 69
Liittynyt: 04.11.2005 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Palataan taas tähän eemelin ongelmaan.
Auto jääny vähän ylimääräiseksi ja ajotkin siten vähäistä, mutta käyntiin lähtö pitkän seisonta-ajan jälkeen hieman vaikeaa.
Suodatin nimittäin tyhjenee ainakin osittain. Kirkas putki mikä lähtee suodattimelta siirtopumpulle tyhjenee noin 4cm matkalta ja kun suodatimen sisään kurkistaa niin vajaata on sielläkin. Joten mistähän tuo saa ilmaa kun diesel karkaa tankkiin, koska vuotoja ulos päin ei näy.

Asensin tuohon tulo letkuun väliaikaisesti perämoottoreista tutun käsipumpun. niin helpottaa käyntiinlähtöä seisonnan jälkeen ja akkukin tykkää :lol:
Käsipumpulla kun pumppaa kiertoon dieseliä niin silloinkaan mistään liitoksesta ei tihku dieseliä ulospäin.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tomppa kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:Yksi helppo vika tarkistaa on, että onko akkukaapelit kunnolla kengässä kiinni tai pahasti hapettunut. Mulla oli aikoinaan vanha Mercury, joka teki tuota samaa ja viaksi paljastui että miinuskaapeli oli ajan myötä hapettunut pahasti kengän liitoksesta. Tuore kaapeli akunkenkään ja niin vaiva lähti.
No joo kengät näyttää mielestäni päällisin puolin ihan ok, mutta tuo paikka minne miinus kaapeli akusta menee runkoon pitäis löytää.
Palataan tähän vielä- Niin, siis kyllähän minunkin Mercuryssä kengän ja kaapelin liitos näytti päällepäin hyvältä. Mutta kun otti kengän irti kaapelista, niin siellä sisällä kaapeli oli pahasti hapettunutta. Koko kaapelin ja kengän uusiminen ei liene kallis vaiva niin on sekin tsekattu sitten saletisti.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”