320cdi metallinen rohina.

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

320cdi metallinen rohina.

Viesti Kirjoittaja jolle »

Auto siis 320 väyrynen ja pitää ajossa jonkinlaista ulinaa / rohinaa. Jos on joskus ajanut raktorilla jossa voimansiirto ääntää niin tämä on aika lähellä sitä.

Autolla ajettu 330 tkm ja perä öljyt vaihdettu niin kuin kuuluukin, äänen ilmestymisen jälkeen öljyt vielä tarkistettu ja vaihdettu, öljyä oikea määrä eikä metallia joukossa.

Ääni kuuluu parhaiten pienessä vauhdissa moottorijarrutuksella, kaasua antamalla häviää kokonaan.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tänään vaihtui kardaanin kannatinlaakeri. Ääni ei muuttunut mihinkään.

Perä vuotaa öljyä joka lävestä, vaikka huohotin ollut irti ja putsattu samalla loppukesästä. Perä ostoksilleko tässä pitää lähteä?
jukkis67
Viestit: 91
Liittynyt: 03.5.2008 13:18
Paikkakunta: ylistaro

mb

Viesti Kirjoittaja jukkis67 »

ite kans sama ääni ollu lähinnä moottorijarrutuksis pienillä nopeuksilla....vaihdoon pari vuotta sitte jotai "parasta"peräöljyy varaosakeskuksesta jotai jenkki tekelettä ei olisi vissi kannattanu sekaantua...
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Automaatti- vai manuaalivaihteisto, vai saikos tuota 320:ä edes manuaalilla?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
nalle05
Viestit: 151
Liittynyt: 21.6.2014 20:00

Viesti Kirjoittaja nalle05 »

pitääkö mutkissa erilaista ääntä
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Re: mb

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

jukkis67 kirjoitti:ite kans sama ääni ollu lähinnä moottorijarrutuksis pienillä nopeuksilla....vaihdoon pari vuotta sitte jotai "parasta"peräöljyy varaosakeskuksesta jotai jenkki tekelettä ei olisi vissi kannattanu sekaantua...
Jos on ihan normaali perä ilman lukkoa, niin sinne käy ihan normi hypoidiöljy. Itsellä on tällä hetkellä Väykyn perässä LE:n Duolec® Vari-Purpose Gear Lubricant 1605:tä ja hyvin toimii. Tuolla peräöljyllä olen ajanut jo 3 vuotta.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kardaania pois ja pyöritellä perää miltä kuulostaa...

Periä ja laatikko löytyy jos tarvetta.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Aki P kirjoitti:Kardaania pois ja pyöritellä perää miltä kuulostaa...

Periä ja laatikko löytyy jos tarvetta.
Perää tuli pyöriteltyä, en ole ennen irto perää noin pyöritellyt mutta jotenkin tuli mieleen rikkinäinen takapyöränlaakeri :roll:

Mikäs noista peristä hajoaa?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eipä nuo säry kuin vähällä öljyllä tai yhdellä renkaalla suttaamisesta :? Tosi harvinaista. Tai sitten on vaihdettu stefaa ja kiritty laippa väärin ja sitten pärähtää laakerit.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Aki P kirjoitti:Eipä nuo säry kuin vähällä öljyllä tai yhdellä renkaalla suttaamisesta :? Tosi harvinaista. Tai sitten on vaihdettu stefaa ja kiritty laippa väärin ja sitten pärähtää laakerit.
Autolla on ajettu vähän reilu 300tkm. Perä oli ennen ihan kuiva ja alkoi vuotaa reilusti öljyä. Öljyä vuotaa joka lävestä vaikka huohotin on käytetty irti ja puhallettu auki.

Öljyjä on vaihdettu eikä siitä ole ollut vajausta.

Kovaa kättä tuo auto / perä kyllä saa ja tuo ääni tuli mahdollisesti pienen renkaiden loppuunkäytön jälkeen...

Pitänee vaihdella taas öljyt , tähän asti öljyt olleet puhtaat, ei edes hilettä joukossa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jolle kirjoitti: Autolla on ajettu vähän reilu 300tkm. Perä oli ennen ihan kuiva ja alkoi vuotaa reilusti öljyä. Öljyä vuotaa joka lävestä vaikka huohotin on käytetty irti ja puhallettu auki.

Öljyjä on vaihdettu eikä siitä ole ollut vajausta.

Kovaa kättä tuo auto / perä kyllä saa ja tuo ääni tuli mahdollisesti pienen renkaiden loppuunkäytön jälkeen...

Pitänee vaihdella taas öljyt , tähän asti öljyt olleet puhtaat, ei edes hilettä joukossa.
tuntuukos mitään väljää jos ottaa kiinni ja heiluttaa pystysuunassa
kardani, vetarien kiinityksien kohdilta

vähän vaikutaisi poskilaakeri petämiseltä,
mikä on helppo vaihdela
varsinkin kun ensin mittailee osien sijannin toisiinsa nähden
jos taas vika on pinjoni laakerissa niin sinne muistaa alitta uuden krympin ja kiristelee ohjeiden mukaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

En ainakaan huomannut mitään välyksiä kun koitin ravistella kaikkea mitä kiinni sai. Ainoana huomiona oli se "laakerin rohina" joka tuli kun pyöritti pinionista.
Pitää käydä pyörittelemässä kaverin luona irtoperiä. :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”