Manuaalivaihteisto automaatin tilalle
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 09.1.2016 21:37
- Paikkakunta: Kurikka
Manuaalivaihteisto automaatin tilalle
w210 320cdi -01 automaatti on vikatilassa, lukijalla viitteitä boksin rikkoutumisesta. Voi olla vain vaihteistoon menevä liitin rikki, se on ainakin. Vaihdettua ei saa kun särkemällä kun ei ruuveista tapahdu mitään ja sitten täytyy vaihtaa muutakin. Ja boksi voi olla hajalla öljystä myöskin.
124:kuun joskus vaihdoin manuaalivaihteiston rikkinäisen automaatin tilalle ja tulin silloin lähes pysyvästi onnelliseksi vaikka työläs vähän olikin. Onnistuisikohan sama väyrysessä?? Varaosiksi olisi muutaman vuoden vanhempi 220nen. Mahtaako olla edes mahdollista vaihtaa? Sopiiko fyysisesti vaihteistot eri autoista toisiin autoihin?
Häiriintyykö moottori jos vaihteisto on jokin ihan muu? Vaihteiston vikatila ei yhtäkkiä tunnu vaikuttavan moottoriin mitenkään.
124:kuun joskus vaihdoin manuaalivaihteiston rikkinäisen automaatin tilalle ja tulin silloin lähes pysyvästi onnelliseksi vaikka työläs vähän olikin. Onnistuisikohan sama väyrysessä?? Varaosiksi olisi muutaman vuoden vanhempi 220nen. Mahtaako olla edes mahdollista vaihtaa? Sopiiko fyysisesti vaihteistot eri autoista toisiin autoihin?
Häiriintyykö moottori jos vaihteisto on jokin ihan muu? Vaihteiston vikatila ei yhtäkkiä tunnu vaikuttavan moottoriin mitenkään.
Eli se yksi ruuvi jolla holkki on kiinni sähköyksikössä ei irtoa ? Väännä hajalle ja vaihda sähköyksikkö. Jos sen liitin on valmiiksi rikki niin et menetä yhtään mitään.Voi olla vain vaihteistoon menevä liitin rikki, se on ainakin. Vaihdettua ei saa kun särkemällä kun ei ruuveista tapahdu mitään ja sitten täytyy vaihtaa muutakin
Eihän nyt vikatilan vuoksi kannata manuaalia edes suunnitella tilalle, eikä muutenkaan minun mielestäni.
Mitä vikakoodia vaihteistossa on ?
wiimax.fi
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 09.1.2016 21:37
- Paikkakunta: Kurikka
Onkohan kyse eri asiasta... Pajalla sanottiin liittimen vaihdon osien ja työn tekevän yhteensä 700€.dealer kirjoitti:Eli se yksi ruuvi jolla holkki on kiinni sähköyksikössä ei irtoa ? Väännä hajalle ja vaihda sähköyksikkö. Jos sen liitin on valmiiksi rikki niin et menetä yhtään mitään.Voi olla vain vaihteistoon menevä liitin rikki, se on ainakin. Vaihdettua ei saa kun särkemällä kun ei ruuveista tapahdu mitään ja sitten täytyy vaihtaa muutakin
Eihän nyt vikatilan vuoksi kannata manuaalia edes suunnitella tilalle, eikä muutenkaan minun mielestäni.
Mitä vikakoodia vaihteistossa on ?
En tiedä mikä vikakoodi muuta kuin että ohjainboksiin viittaa.
Minä vähän epäilinkin sellaista että tuon mallin vaihteisto ei välttämättä ole ihan sama muitten kanssa...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Vanhojaromuja kirjoitti:Onkohan kyse eri asiasta... Pajalla sanottiin liittimen vaihdon osien ja työn tekevän yhteensä 700€.dealer kirjoitti:Eli se yksi ruuvi jolla holkki on kiinni sähköyksikössä ei irtoa ? Väännä hajalle ja vaihda sähköyksikkö. Jos sen liitin on valmiiksi rikki niin et menetä yhtään mitään.Voi olla vain vaihteistoon menevä liitin rikki, se on ainakin. Vaihdettua ei saa kun särkemällä kun ei ruuveista tapahdu mitään ja sitten täytyy vaihtaa muutakin
Eihän nyt vikatilan vuoksi kannata manuaalia edes suunnitella tilalle, eikä muutenkaan minun mielestäni.
Mitä vikakoodia vaihteistossa on ?
En tiedä mikä vikakoodi muuta kuin että ohjainboksiin viittaa.
Minä vähän epäilinkin sellaista että tuon mallin vaihteisto ei välttämättä ole ihan sama muitten kanssa...
:
Jos tuosta saa 700€ niin tuo tänne,
koko auton hinta remontista
hiukan juttua ja kuvatuksia
viewtopic.php?t=24386
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Juu näin on, ei ole 320cdi perään sopivaa bolt-on manuaali laatikkoaMika.T kirjoitti:Jostain muistelen että tuo cdi rivi6sen pulttikehä vaihteistoon on suurempi kuin pienemmissä/vanhemmissa moottoreissa.
Eli suoraan käypästä manuaalia ei ole???
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 09.1.2016 21:37
- Paikkakunta: Kurikka
Et ilmeisestikään osaa arvostaa "vaihtamisen iloa"apg kirjoitti:Ei onneksi sovi manuaali tuohon moottoriin. Kaikkee sitä kuuleekin toisinpäin tuon ymmärtäisikin
Ihan kuin olisi nettiautossa hiljan kaupattu 320cdi manuaalia mutta ei se sitten ollut, ei yhtäkkiä löytynyt isommiltakaan markkinoilta yhtä ainutta
Aina kun olen tuolla autolla ajellut niin on tullut mieleen miten mainiosti tuon tehokkaan moottorin jatkoksi sopisi perinteinen kunnon manuaali jossa pääsee polkemaan kytkintäkin... Auto on meillä vaimolla ollutkin jo muuten yli 10 vuotta ja melkein 300 000km.
Minäpä nostan jossain vaiheessa auton pukeille ja ryömin työvalon kanssa silmittelemään vaihteistoa ja sen liitintä
Ohjainlaite on moottoritilassa, sähköyksikkö vaihteistossa. Sähköyksikön liittimessa on harvoin sellaista vikaa että se vikatilan aiheuttaa, paitsi jos vuotaa öljyt ohjainlaitteeseen.Vanhojaromuja kirjoitti:Onkohan kyse eri asiasta... Pajalla sanottiin liittimen vaihdon osien ja työn tekevän yhteensä 700€.dealer kirjoitti:Eli se yksi ruuvi jolla holkki on kiinni sähköyksikössä ei irtoa ? Väännä hajalle ja vaihda sähköyksikkö. Jos sen liitin on valmiiksi rikki niin et menetä yhtään mitään.Voi olla vain vaihteistoon menevä liitin rikki, se on ainakin. Vaihdettua ei saa kun särkemällä kun ei ruuveista tapahdu mitään ja sitten täytyy vaihtaa muutakin
Eihän nyt vikatilan vuoksi kannata manuaalia edes suunnitella tilalle, eikä muutenkaan minun mielestäni.
Mitä vikakoodia vaihteistossa on ?
En tiedä mikä vikakoodi muuta kuin että ohjainboksiin viittaa.
Vaihdapa kokeeksi pajaa sellaiseen jossa osataan, tai kysy tuolta mitä tarjous tarkalleen sisältää ja mikä vikakoodi on.
wiimax.fi
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 09.1.2016 21:37
- Paikkakunta: Kurikka
Ohjainlaite on kuulemma apukuskin jalkatilassa jonkun luukun alla.dealer kirjoitti:Ohjainlaite on moottoritilassa, sähköyksikkö vaihteistossa. Sähköyksikön liittimessa on harvoin sellaista vikaa että se vikatilan aiheuttaa, paitsi jos vuotaa öljyt ohjainlaitteeseen.Vanhojaromuja kirjoitti:Onkohan kyse eri asiasta... Pajalla sanottiin liittimen vaihdon osien ja työn tekevän yhteensä 700€.dealer kirjoitti: Eli se yksi ruuvi jolla holkki on kiinni sähköyksikössä ei irtoa ? Väännä hajalle ja vaihda sähköyksikkö. Jos sen liitin on valmiiksi rikki niin et menetä yhtään mitään.
Eihän nyt vikatilan vuoksi kannata manuaalia edes suunnitella tilalle, eikä muutenkaan minun mielestäni.
Mitä vikakoodia vaihteistossa on ?
En tiedä mikä vikakoodi muuta kuin että ohjainboksiin viittaa.
Vaihdapa kokeeksi pajaa sellaiseen jossa osataan, tai kysy tuolta mitä tarjous tarkalleen sisältää ja mikä vikakoodi on.
Nimenomaan vuotaa öljyä ohjainlaitteeseen päin.
Lähikorjaamolla, jossa vikakoodit luettiin, olisi se liitin vaihdettu jos vanha olisi saatu irti. Mutta kun ei saatu niin haluttiin ohjata toisaalle "hyvälle ja halvalle" automaattipajalle. Ja siellä pajalla lyötäisiin vasaralla liitin hajalle, purettaisiin jokin venttiili, vaihdettaisiin tuon liittimen vastakappale ja koottaisiin uudestaan. Osat kolmisensataa ja koko homma 700€
Varaosia on KL-varaosilla toki. Löytyy ebaystä ja nettikaupoista ympäriinsä, onkohan mitään väliä mistä noita ostaa?
Ohjainlaite on kuulemma apukuskin jalkatilassa jonkun luukun alla.
Onkohan sitä nyt ollenkaan tarkastettu onko ohjainlaitteessa öljyä, kun ovat kertoneet sen sijaitsevan tuolla ja kuitenkin väyrysissä boksi löytyy moottoritilasta, mielestäni joka vuosimallissa.
Kokeilivatko jäähdyttää kylmäspraylla ruuvin kantaa ? Usein lähtee liittimen ruuvi sillä konstilla irti.
wiimax.fi
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 09.1.2016 21:37
- Paikkakunta: Kurikka
Ei ole käsittääkseni ohjainlaitteeseen katsottu lainkaan, on kai "selvä tapaus". Tekninen vika ei tule kyseeseen, vikakoodi viittaa boksiin ja oireetkin sopii. Tuskin on kylmäspraytä kokeiltu, Kiitos vinkistädealer kirjoitti:Ohjainlaite on kuulemma apukuskin jalkatilassa jonkun luukun alla.
Onkohan sitä nyt ollenkaan tarkastettu onko ohjainlaitteessa öljyä, kun ovat kertoneet sen sijaitsevan tuolla ja kuitenkin väyrysissä boksi löytyy moottoritilasta, mielestäni joka vuosimallissa.
Kokeilivatko jäähdyttää kylmäspraylla ruuvin kantaa ? Usein lähtee liittimen ruuvi sillä konstilla irti.
Eräälle insinöörille toimitin tuosta öljyn kapillaarinoususta ja se meinasi että pistä johtonippu poikki ja sokeripalalla yhteen niin loppuu se öljyvirtaus.
Ymmärsin että tuo liitin pitää joka tapauksessa vaihtaa että öljyä ei lähde matkaan enää lisää. Hyvällä säkällä boksi on vielä toimintakunnossa.
Jos on vikatila eli vain kakkonen ja pakki toimii, ja mahdollisesti D:lle siirrettäessä jymäyttää, on useimmiten vika kierrosnopeustunnistimessa. Se kyllä näkyy testerillä.oireetkin sopii
En ymmärrä miksei ottaneet boksia irti ja kuivanneet sitä (jos öljyä on) ja nollanneet vikakoodeja. Usein lähtee sillä toimimaan, voi ajaa kunnes saa öljyvuodot poistettua.
wiimax.fi
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 09.1.2016 21:37
- Paikkakunta: Kurikka
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jep siellä se on kaikissadealer kirjoitti:Ohjainlaite on kuulemma apukuskin jalkatilassa jonkun luukun alla.
Onkohan sitä nyt ollenkaan tarkastettu onko ohjainlaitteessa öljyä, kun ovat kertoneet sen sijaitsevan tuolla ja kuitenkin väyrysissä boksi löytyy moottoritilasta, mielestäni joka vuosimallissa.
Kokeilivatko jäähdyttää kylmäspraylla ruuvin kantaa ? Usein lähtee liittimen ruuvi sillä konstilla irti.
on taas ollut joku superpätevä korjaamo...
hiukan hankalaa voi olla korjat jos ei edes ole mitään aavistusta missä mikin osa on
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 09.1.2016 21:37
- Paikkakunta: Kurikka
Boksi (ohjainlaite) automaatille on edelleen hukassa... Vaihdelaatikosta lähtevä johtonippu jatkaa matkaansa taaksepäin vielä apukuskin penkin ja kynnyksen välissä joten tuskin se moottoritilasta löytyy... No olkoon missä on
Vaihdelaatikon öljypohjan ja sen alta paljastuneen öljypohjan kokoisen alumiiniosan otin irti... Tai yritin ottaa, jäi sen liittimen vastakappaleen varaan roikkumaan Liitin sensijaan lähti helposti kun leikkasin sen ympäriltä lukitusrenkaan poies.
Vaihdelaatikon öljypohjan ja sen alta paljastuneen öljypohjan kokoisen alumiiniosan otin irti... Tai yritin ottaa, jäi sen liittimen vastakappaleen varaan roikkumaan Liitin sensijaan lähti helposti kun leikkasin sen ympäriltä lukitusrenkaan poies.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 09.1.2016 21:37
- Paikkakunta: Kurikka
http://www.ebay.de/itm/STEUEREINHEIT-EL ... SwLVZVhCji
Mitä mieltä tällaisesta? Tai jos linkin saisi paremmasta vaihtoehdosta jos tuo ei ole hyvä "ostos"
Mitä mieltä tällaisesta? Tai jos linkin saisi paremmasta vaihtoehdosta jos tuo ei ole hyvä "ostos"
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 09.1.2016 21:37
- Paikkakunta: Kurikka
Tai tämä: http://www.ebay.de/itm/FILTER-GETRIEBEO ... SwjVVV1rlz
Onko tuossa kaikki tarvittava että vanhasta saa loput osat siirrettyä?
Nyt on vähän kiire toisaalle niin hiukan hätäisesti kyselen...
Onko tuossa kaikki tarvittava että vanhasta saa loput osat siirrettyä?
Nyt on vähän kiire toisaalle niin hiukan hätäisesti kyselen...