320 cdi:n automaatti ei "lukitse" vaihteita

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
rex
Viestit: 20
Liittynyt: 25.8.2007 21:36

320 cdi:n automaatti ei "lukitse" vaihteita

Viesti Kirjoittaja rex »

Niin! -2000 vm 320 cdi väyry.

Kierrokset seilailee ajossa, eikä lukitu. Muuten vaihteet vaihtuu mukavasti.

Vaihteiston öljyä ei ole (kai?) vaihdettu, tai en ainakaan minä. MB sanoo, ettei 5 lovisissa automaateissa tarvitsekaan.

Mikä voisi olla vika?
rex
Viestit: 20
Liittynyt: 25.8.2007 21:36

Viesti Kirjoittaja rex »

Niin, autolla ajettu 300 000 km.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: 320 cdi:n automaatti ei "lukitse" vaihteita

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Itse vikaan en osaa tulkita mikä voi oireilla mutta tämä lause herättää kysymyksen
rex kirjoitti:Vaihteiston öljyä ei ole (kai?) vaihdettu, tai en ainakaan minä. MB sanoo, ettei 5 lovisissa automaateissa tarvitsekaan.
Automaatti askiin kyllä kannattaa vaihdella niitä öljyjä ja suodatin joka kerta kun öljyt lasketaan pois.
Voin sanoa että aski ei tykkää hyvää jos ajelee samoilla öljyillä satoja tuhansia kilsoja ilman vaihtoja :arsespank:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: 320 cdi:n automaatti ei "lukitse" vaihteita

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

rex kirjoitti:Vaihteiston öljyä ei ole (kai?) vaihdettu, tai en ainakaan minä. MB sanoo, ettei 5 lovisissa automaateissa tarvitsekaan.
Herraisä... :shock: :eec: :eec: :eec:

rex kirjoitti: Mikä voisi olla vika?
Mikähän... :D


Joo... öljyt ja suodatin vaihtoon ihan heti eli seuraavaksi kun lähdet autolla liikkeelle, niin ajat suoraan huoltoon jos se sinne saakka vielä liikkuu.
Ja pidä huoli että tyhjentävät turbiinin myös :!:
Nyt ei yhtään enää ylimääräisiä cruisailuja tyyliin "käväisen vielä mökkireissun ennen huoltoon menoa"....

Meillä oli jo alle kahdensadantuhannen ajon jälkeen öljyt melkoista kuraa.
Ei sitä öljyksi tohtinut sanoa ollenkaan.
Eli edelliset omistajat olivat ilmeisesti ottaneet "onkeensa" Vehon ohjeet ettei tarvii vaihdella.... :roll:

Nyt vaihdellaan 60-100 000 km välein.
Ja laatikko toimii kuin unelma 8)


Edit:
Viesteissäsi ei näy paikkakuntatietoa, mutta jos olet lähellä Kuopiota, niin suosittelisin parasta huoltoa mitä Suomesta löytyy eli Konekorjaamo Siekkistä.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
rex
Viestit: 20
Liittynyt: 25.8.2007 21:36

Viesti Kirjoittaja rex »

Ostin ton auton vasta.

Tietämättömyyttäni, kun en noilla automaateilla ole ajellut paljoakaan (sitten "mukulana" jollain 2 lovisella powerglidellä, jonka taatusti kuuluikin luistaa).
En osannut tota luistamista äkätä.

Mikäs öljy siihen passaisi. Onko MB:n oma vai, joku joku muu suositukset täyttävä?
rex
Viestit: 20
Liittynyt: 25.8.2007 21:36

Viesti Kirjoittaja rex »

Lueskelin noita muita topikkeja ja selvisi toi öljymerkki (MB), mutta eikai 5 lovisen automaatin öljynvaihto ole mitään salatiedettä?

Tollasta "flush" (tai mikä se nyt onkaan) öljynvaihtoa ei tolle laatikkolle kai tartte tehdä? Vaan ihan perinteinen.

Öljyt pois> laatikon pohja pois> turbiinista oljyt pois> suodatin pois ja uus tilalle> uusi tiiviste >pohja takas> öljyt takas> pikku lenkki kaikki vaihteet läpi> tarkastus. Vai mitä? :shock:
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Toivotaan, että öljynvaihdolla selviät ettei sen vakavempaa ole päässyt käymään.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

toivotaan parasta mutta pelätään pahinta. :? Itellä kävi edellisen Chevyn kanssa sillein että en malttanut vaihtaa öljyjä ajoissa niin alkoi samanlaisella vialla kuin rex:llä ja sitten kun ölpät vaihtoi niin ei toiminut enää koko laatikko... oli mennyt aski täysin selväksi ja remppa maksoi vajaat pari tonnia viime syksyllä
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Niin, eikai siinä sen ihmeellisempiä ole. Paitsi että öljynmittatikun joudut jostain keksimään... :lol:

Kuulema melko tarkka oikeasta öljytasostaan tuo vermes, jotta karvan vajaa ylämerkki olisi se ihanne. Noh, ei liikaa tai liian vähän ainakaan.

Onhan tuosta sähkölaatikon öljynvaihdosta juttua tosiaan tälläkin foorumilla jossain tuolla W210-otsakkeen alla. :)
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

rex kirjoitti:turbiinista oljyt pois
Ei taida enää näistä 722.6:sta löytyä turbiinin proppua. Onko joku konsti, jolla saadaan kaikki vaihdettua (huuhtelu)? Jos sitä ei sieltä saa ulos niin, kannattaako vaihtaa kahdesti lyhyen ajan sisään, jos öljyillä on noinkin pitkään ajettu? Kiertääkö turbaanin öljy myös takaisin laatkkoon vai onko se umpiperä (ei kai).

OT:
Kerran luin jotain Fjoord Taunuksen korjausopasta ja siinä kehotettiin poraamaan reikä turbiiniin ja tukkimaan reikä sitten pop-niitillä. :shock: Vähäsen itseä arveluttaisi tuommoinen ohje. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tohon öljyn vaihtoon en arvaa vastata,siihen olis oikee mies vastaamaan
lucku doc tai tiileri :idea: mutta tohon pop-niitti asiaan kyllä voin vastata jos turbiinin kuoreen menee poraa raijän,niin koskaan ei voi olla niin varma etteikö sisään menisi pientä lastua mikä tuhoaisi koko turbiinin sisäkalut ja sitten vielä rojauttas tulpaksi pop-niitin,eihä hölmömpää korjausta vois automaatille tehä :amis_selittaa:
ittellä oli ennen automaatti mazda ja sen turbiinin tyhjäsin siten,että laskin öljyt pois,käytin muutaman sekunnin,annoin taas valua,sitten pohja pois uusi suodatin pohja paikalleen lurautin kolome litraa uutta sisään,lyhyt käynistys oljyt pois,roppu kiinni ja uudet oljyt sisään kahdessa erässä ja pinta oikeeksi :shock:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

OT jatkuu:
touhottaja kirjoitti:mutta tohon pop-niitti asiaan ... eihä hölmömpää korjausta vois automaatille tehä
Jep. Foordille se voi olla jopa hyväksi – ehkä sen tuolla opilla saa aiemmin pois tieliikenteestä. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
rex
Viestit: 20
Liittynyt: 25.8.2007 21:36

Viesti Kirjoittaja rex »

Kiitoksia hyvistä vastauksista. Öljyt vaihtuu ja huolet väistyy!!! Toivottavasti :roll:
rex
Viestit: 20
Liittynyt: 25.8.2007 21:36

Viesti Kirjoittaja rex »

Öljyt vaihtu MB öljyyn ja nyt laatikko tuntuu paljon paremmalta.
Öljyt oli kyllä vaihdettu jossain vaiheessa, kun eivät olleet ihan pikeä. Ei vaan ollut merkitty huoltovihkoon... Huh Huh! Voi olla, ettei mitää sen pahempaa käynyt sitten kuitenkaan! :)
Frome
Viestit: 2
Liittynyt: 02.2.2011 8:15

Viesti Kirjoittaja Frome »

Mulla samaa vikaa, 320 td -99 laatikko luistaa. En ajatellutkaan ennenkuin luin tämän ketjun että se pitäisi lukittua.
Vedin eilenillalla julmetun raskasta kärryä reilut 500km, ja kyllä se sitä kiskoi, mutta siinä sen huomasi erityisesti että seilaa ne kierrokset riippuen onko ylämäki vai alamäki. Jopa 500rpm oli heittoa. Pitääpä ensitöikseen yrittää saada huoltoaikaa öljynvaihtoon, ja yrittää selvittää milloin ne on vaihdettu viimeksi.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Frome kirjoitti:Mulla samaa vikaa, 320 td -99 laatikko luistaa. En ajatellutkaan ennenkuin luin tämän ketjun että se pitäisi lukittua.
Vedin eilenillalla julmetun raskasta kärryä reilut 500km, ja kyllä se sitä kiskoi, mutta siinä sen huomasi erityisesti että seilaa ne kierrokset riippuen onko ylämäki vai alamäki. Jopa 500rpm oli heittoa. Pitääpä ensitöikseen yrittää saada huoltoaikaa öljynvaihtoon, ja yrittää selvittää milloin ne on vaihdettu viimeksi.
Niin Öljyt kannatta vaihtaa huuhtelmalla muuten sinne jää yli puolet vanhaa
kierttoon öljyn vaihtoon kun varra 14L niin yleensä riitää"niin kauan huuhedlaan että puhdasta tulee ulos"

(huolto ohjelman mukaan kerran 60tkm kohdalla sen jälkeen erikseen tilattava lisä työ paitsi taxsi huolto ohjelmassa missä se on mukan aina 60tkm välein)
ja se on se väli mitä ei kannata ylitää
Öljyn taso pohjasta ylös 64.4mm konekäynnissä laatikoöljyn lämpö 80c

tikun voi tehdä vaikka 4mm valkoisesta nailon letkusta mitää tarvike liikeet myy ~2€ metri siihen tekee vaan sitten merkin(64.4mm)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”