perän stefat..

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
E230
Viestit: 20
Liittynyt: 09.10.2005 12:39
Paikkakunta: Kemi

perän stefat..

Viesti Kirjoittaja E230 »

perän stefat alkaneet vuotaa jo näkyvästi...roiskii jo alustaan...minkälainen savotta mahtaa olla tuo vaihto ? onnistuuko vaihdatus muuallakin kuin vaan merkkiliikkeessä ja kannattaako siis vaihdattaa muualla ?
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Paljonko sulla on kilometrejä takana?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Perä irti jos joutuu vaihtamaan vetoakselin stefoja.
Kardaanin stefan voi vaihtaa paikallaan ollen.
Kannattaa tarkistaa onko huohotin tukossa.

Ei ole vaikea homma.
E230
Viestit: 20
Liittynyt: 09.10.2005 12:39
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja E230 »

[quote="jusamb"]Paljonko sulla on kilometrejä takana?[/quote]
115 tuhatta :?:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

E230 kirjoitti:
jusamb kirjoitti:Paljonko sulla on kilometrejä takana?
115 tuhatta :?:
Mulla 117 tkm ja vuotoa haivaittavissa. Onko ne stefat noin kulutustavaraa vai taasko on mittaria ruuvailtu :evil: ?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaverin autoon vaihdettiin 140tkm kohdalla kun pissi niin voimakkaasti. Eli kulutustavaraa vissiinkin?
Onanias
tissi-spesialisti
Viestit: 388
Liittynyt: 02.10.2005 20:32

Viesti Kirjoittaja Onanias »

Tuttu kaiku askelten; kaverin väykässä 190tkm ja stefat vaihtoon...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kulutustavaraa, ja usein se huohotin tukossa.
Jani M
Viestit: 15
Liittynyt: 13.10.2005 14:45
Paikkakunta: Jokela/Kuhmo

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Meinas kans viime talvena perä työntää öljyä ja siinä säikähdin että olisi isokin remontti edessä. Kuulin sitten kaverilta että kannattaa ensin tarkastaa huohottimen kunto ennenkuin muuta tekee. Huohotin oli mennyt ihan tukkoon ja siksi työnsi öljyä ulos. Putsasin huohottimen ja samalla loppui öljyn valuminenkin. Ei ole perä kostunut enää ainakaan puoleen vuoteen.
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

dealer kirjoitti:Kulutustavaraa, ja usein se huohotin tukossa.
Jep

Jos huohotin on tukossa, stefa on heikoin lenkki.
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Kyllä toimistokädet on toimistokädet. Mitään ei saa tehty. Perän etustefa siis on hieman kostea. Viisaana miehenä sitten tutustuin mm. tähän ketjuun ja tarkoitus oli ottaa huohuotin irti ja putsailla. Mikään työkalu sinne ei sovi mitenkään ja yritykseksi jäi. Tuloksena oli lähinnä rystyskipuja. 17mm lenkkiä sovitin mutta ei. Jos sen saa paikalleen niin sitten ei saa väännettyä. Kiittäkää onneanne Lucky-Dog ja Dealer. Putiikkinne ovat pystyssä juuri minunlaisiani varten kun omat taidot on lähinnä orangutangin tasolla. :?

No öljyt vaihdoin kuitenkin. 1.7 litraa meni eli just sen mitä Käyttöautolla sanoivat.

Josta seuraa kysymys. Pitääkö tuota perää pyöräyttää että öljytason saa oikealle kohdille?
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ei tarvi......liikaa ei kannata laittaa eli just siihen täyttöropun alareunaan asti.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Lucky-Dog kirjoitti:Ei tarvi......liikaa ei kannata laittaa eli just siihen täyttöropun alareunaan asti.
Milläs sille liikaa saa, pitääkö auto kääntää kyljelleen :lol:

Saako siitä huohottimesta pelkän "hatun" irti vai pitääkö se koko plönä ottaa irti?
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä sinne liikaa saa öljyä.

Koko plönä.

Haha, onhan se hiukka ahtaasti se huohotin siellä. :lol:
Seuraavaksi remontiksi sopiva olisi W203 lämmityslaitteen ylösalassäädön vivun vaihtaminen, siinä sitä hermoja ja rystysiä kanssa kysytään. :shock:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

dealer kirjoitti: Haha, onhan se hiukka ahtaasti se huohotin siellä. :lol:
Seuraavaksi remontiksi sopiva olisi W203 lämmityslaitteen ylösalassäädön vivun vaihtaminen, siinä sitä hermoja ja rystysiä kanssa kysytään. :shock:
Joskus on yksinkertaisempaa purkaa enemmän niin pääsee vähemmällä itse hommassa. Tässä tapauksessa ei kuitenkaan sitä perää viitsisi käteen ottaa. Millasta materiaalia se huohotin on? Jos siihen "varteen" pistää lukkopihdit kiinni ja vääntää niin antaako jostain periksi vai lähteekö ihan kierteistä irti kuten kuuluu? Sitä lenkkiä sinne ei suosiolla saa ellei sitten tee modifioitua lenkkiä juuri tuohon tarkoitukseen. On muuten just ärsyttävästi sen huohottime takapuolella jokin valu joten sitä lenkkiä ei saa kiinni kuin tietyissä asennoissa.

Ensiviikonloppuna uusi yritys tuon huohottimen kanssa. Yleensä viisaampi antaa periksi ensin, katsotaan miten käy.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

Generig kirjoitti:Kyllä toimistokädet on toimistokädet. Mitään ei saa tehtyä.
Mä vein Kinnerin Rollelle ja vaihdatin kaikki stefat, hinta 204 eeroo.
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Avatar
P.M.N.
Viestit: 171
Liittynyt: 30.9.2005 12:05
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Taitaa olla normaaali hinnanero Vehon hintoihin. Appiukon perän (siis auton) stefojen vaihto maksoi viikko sitten noin 500 €.
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

jusamb kirjoitti:
E230 kirjoitti:
jusamb kirjoitti:Paljonko sulla on kilometrejä takana?
115 tuhatta :?:
Mulla 117 tkm ja vuotoa haivaittavissa. Onko ne stefat noin kulutustavaraa vai taasko on mittaria ruuvailtu :evil: ?
Tuossa väykyssä kanssa oikeanpuolen stefa vuotaa, napattiin proppu auki :arrow: Lisäyksen määrän perusteella murikka melko tyhjä, onneksi ei vielä ulise ainakaan sisälle asti... :evil: Sen noin 350tKm ajeltu.
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

P.M.N. kirjoitti:Taitaa olla normaaali hinnanero Vehon hintoihin. Appiukon perän (siis auton) stefojen vaihto maksoi viikko sitten noin 500 €.
Hö!
Ja minä pölijä oon tehny noita 100€ urakalla :oops:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuohon viiteensataan perä laakeroidaan osineen töineen.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

dealer kirjoitti:Tuohon viiteensataan perä laakeroidaan osineen töineen.
Laakeroitko meikäläisen ASD-peränkin tuohon hintaan :shock: :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

veppe kirjoitti:
dealer kirjoitti:Tuohon viiteensataan perä laakeroidaan osineen töineen.
Laakeroitko meikäläisen ASD-peränkin tuohon hintaan :shock: :lol:
Entäs meikäläisen hiljaisen ja kestävän 2.65 iso-perän ilman ASD:tä :huh: :boing_boing:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Nyt se pitäis täälläkin stefat vaihtaa.
Kuka ottaa urakan? Voin ajella pidemmällekin :wink:
Kustannusarvio yv:llä kiitos :)

Vaan nyt alustavan soittokierroksen jälkeen hämmentää :?
Yksi asiantuntija sanoo että ei tarvii perää irrottaa, toinen taas sanoo että pitää.
Ja korjausopas ei stefojen vaihtoa käsittele ollenkaan :x

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yksi asiantuntija sanoo että ei tarvii perää irrottaa
Vie sinne korjattavaksi ja seuraa koko ajan vierestä. :lol:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mitens se etumaisen steffanin vaihto?
Toinen seisoo jarrulla hetikö on saanu hypittyä pysäköintijarrua 16 naksausta ja
toinen mysöö sitä pinionin pulttia auki?
Liekkö tiukassa?
Sielläkö ei mene välykset viereen jos sen aukasee?
Loppuhan tuossa taitaa olla lähinnä ruuvausta.
Hmmm... Pitäskö opetella jonku autolla, niin vois vaihtaa itellekki...
Pro HVM
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei se mahottoman tiukassa ole, merkkaa kohta ennenkuin irrotat ja takaisin kiristät samaan kohtaan.
Se "kolmihaara" voi olla tiukassa, vasaralla koputellen tai ulosvetäjällä....
oulaistenliikenne.fi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ahaa..... Vasarapuolion kunnossa, nyt vaan metsästämään sopivaa uhri... *köh* potilasta.
Kiitos taas sulle tiileri! :lol:
Pro HVM
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

:huh:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ari66 kirjoitti:Nyt se pitäis täälläkin stefat vaihtaa.
Kuka ottaa urakan? Voin ajella pidemmällekin :wink:
Kustannusarvio yv:llä kiitos :)
Tämäpä se tulikin jo kuntoon, tai siis ainakin sovittua jo.
19.03.2007 kirurgi operoi pepun tiiviiksi.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”