Väyrysen sähköloota hätäkäytölle.

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

No tuo hommahan toimii niin että korjaamo tutkii vian, sitte soittaa maksaja-lokerossa olevalle-->autoliike, jossa myyjä lähes poikkeuksetta koittaa josko menis halvinta tietä 8) eli nollataan viat ja koitetaan.
Ei tuosta välttämäti korjaamoa kannata syyttää jos ei ole saaneet lupaa vaihtaa anturia.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Noinhan se käytännössä menee. Autoliike yleensä korvaa halvimman kautta ja usein kokeillaan ensin josko vika korjaantuisi helpolla.

Näin korjaamon näkökulmasta katsottuna törmää melko usein myös siihen, että asiakas kertoo autoliikkeen kanssa sovitun erilaisista korjauksista. Sitten kun autoliikkeeseen soitaa, niin about puolista korjauksista on sovittu :shock: Edelleen jotkin asiakkaat jaksavat em. puhelinsoiton jälkeen esim. "Noo eikös nyt tuo, tuo ja tuo mene nyt siihen samaan piikkiin".....niin mihin ihmeen piikkiin :roll: Parhaimmassa tapauksessa oot melekoisen mulukku ku et iliman tee, vaikkei korjaamolla käsittääkseni ole kaupassa minkäänlaisia intressejä.

On myös tilanteita, että kaveri tulee auton kanssa ja ilmoittaa vain että noi korjataan ja laskun saa lähettää sinne liikkeeseen.
Autoliike on täysin tietämätön sieltä kysyessä :(

Eli nämä asiat kannattaa kyllä hoitaa, ainakin omalta osaltaan, oikean marssijärjestyksen mukaisesti :pappa:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Voi olla että noinkin on käynyt, tosin kysellessähän kumpikaan osapuoli ei tiennyt oikein mistään mitään :roll:

Silti ei käy järkeen edes ottaa tuollaista riskiä, 150km kun tuo sijaisautoa/hakee autoa korjattavaksi niin...yksi reissu maksaa jo tuo anturin vaihdon verran :roll:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Vioista oli korjaamolla tieto(liikkeen toimesta) Laatikkovika kuulemma korjaantui testerissä, kun kysyin että eikös siinä jotain anturivikaa ollut(hanskalokerosta löytyi testilappu) vastaus oli "nojoo,no,joo,mutta kyllä se nyt toimii,ei siinä vikaa ole" Nakutusta ei kuulemma kuulunut ollenkaan, kahdella muulla korjaamolla siitä kysyin niin aivan selvä vika autossa on. JOS noista asioista on sovittu liikkeen kanssa olisi siitä minun mielestäni kuitenkin asiallista kertoa auton omistajalle. Omaan makuun jää helposti huono maku korjaamosta jos asioita ei kerrota niinkuin ne ovat.

Kumpaakaan,liikettä tai korjaamoa ei ollut nyt tarkoitus vielä mitenkään syytellä, vaikka vähän pettymys tuollainen valohoito korjaus oli. Katsotaan nyt miten homma etenee, uskon kyllä että tälläkertaa laatikko laitetaan kuntoon.
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

AM kirjoitti:Ja se pieni naputus...kuuluu vain lämpimällä koneella, ei tyhjäkäynnillä eikä isommilla kierroksilla. Sitä tässä arvuutellaan että mikähän olisi,korjaamolla kuulemma eivät huomanneet mitään :evil: No paikallisella korjaamolla käväsin mutta eivät osanneet varmaksi sanoa olisiko suutin vai nostin.. Täytyypä seurailla, eipä ole minun vika jos kone leikkaa kiinni, eihän siinä ollut mitään vikaa...
Heitetääns kehiin yksi vaihtoehto naputuksen lähteeksi, helppo tarkastaakkin.
Hihnankiristimen iskari.
Itsellä pitää sellaista naputusta/ropinaa ja ääni häviää kun painaa sormella iskaria. Halpa osa ja helppo vaihtaa,
- kun vaan viittis ryhtyä :oops: .

Siihen laatikon kierrosantureiden pintaan muodostuu toisinaan sellainen "saven" näköinen kivettynyt pinta. Lienee tavanomaisen kulumisen aikaansaannoksia ja metallia sisältävänä häiritsee ko. induktiivisen anturin toimintaa. Laatikon öljynvaihtojen laiminlyönti edesauttanee moista ilmiötä.


Edittiä:

Vaihteiston ohjausblokista kyseessä on osa nro. 20 johon on ympätty muutakin em. antureiden lisäksi.
Osan 20 "alimmassa" kohdassa mm. sijaitsee vaihteisto-öljyn lämpötila-anturi.

Koko kuvan osakokonaisuus on käytännössä hydrauliikkaventtiiliblokki jota moottorinohjaus käskyttää. Ohjailee vaihteiston toimintaa.

Kuva
Viimeksi muokannut zyys, 11.3.2007 19:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
. . .
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

zyys kirjoitti:
Heitetääns kehiin yksi vaihtoehto naputuksen lähteeksi, helppo tarkastaakkin.
Hihnankiristimen iskari.
Itsellä pitää sellaista naputusta/ropinaa ja ääni häviää kun painaa sormella iskaria. Halpa osa ja helppo vaihtaa,
- kun vaan viittis ryhtyä :oops: .
Tuo iskari pitää kyllä kylmänä pientä ääntä, mutta tuo isompi naputus ei ole siitä kotoisin, ei auta iskarin painelu kuin kylmänä kuuluvaan ropinaan. Naputus pitää kuulla ennenkuin tajuaa kuinka iso se ääni oikeasti on :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29105
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

iso se ääni
Oisko vaan kiertokangesta jäänyt "t" pois. :roll:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Pari viikkoa on ollut nyt auto pajalla :roll: Itse korjaamoon en ole ollut yhteydessä, mutta liikkeestä sanottiin että laatikko olisi purettuna ja sinne vaihdetaan jotain... jos nyt oikein arvailin niin tuo vikatila olisi johtunut luistamisesta. Pyörimisanturi on kai jo vaihdettu aikaisemmin... Kuulostaa hieman hmm.. omituiselle, mutta eiköhän se siitä selviä, muutaman päivän sisällä pitäisi olla valmista.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Joo-o, auto toimii taas. Mitään hajua ei nyt kyllä ole mitä siihen tehtiin, korjaamo oli jo kiinni kun kävin auton hakemassa. Pitäisi kyllä oikein soitella sinne niin tietäisi onko esim. laatikko ölppiä vaihdettu, ei tartte turhaan niitä vaihtaa.

Saa nyt nähdä miten kauan toimii 8) Aika näyttää...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”