W210 270CDI 6-vaihteisen manuaalin vaihteet hukassa

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Reindeerman
Viestit: 1
Liittynyt: 29.11.2014 13:54

W210 270CDI 6-vaihteisen manuaalin vaihteet hukassa

Viesti Kirjoittaja Reindeerman »

Mahtoiko alkaa manuaalilaatikon lähtölaskenta...

270CDI:n manuaalilaatikon (6-lovinen) vaihteet meni sekaisin ja pakkia ei enää löydy. Vapaa löytyy. Vaihdekeppi tuntuu varsin löysältä ja vaihteet eivät löydy enää oikeilta paikoilta. Mielestäni 1-2 vaihteetkaan ei löydy. Kokemuksia vastaavasta? Mikä vois olla vikana..?
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

vaihteensiirtäjän puslat veltostuneet ?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Taitaa olla niinkin veemäisesti et näihin ei saa käytännössä mitään vaihdettua erikseen. Alapuolella tangossa on molemmissa päissä puslat jotka kai sais jotenkin vaihdettua jos ois korvaava osa. Mutta suurin ongelma taitaa olla kepin juuressa oleva pallo joka välistyy, samaten ne urat joissa vaijeri kulkee.
Jock
Viestit: 17
Liittynyt: 08.2.2007 10:15

Viesti Kirjoittaja Jock »

Minulla on vastaava ongelma 6-vaihteinen 220 cdi 2000-mallia. Pakki hukkui yhtäkkiä ja sen sijaan menee päälle kakkonen. Ongelma tuli yhtäkkiä varottamatta ja pyytämättä. Montako tankoa siellä muuten on, minulla on kuva 5-vaihteisesta ja siellä on kolme tankoa ja 5. ja pakki samassa.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Siellä on yks ainoa vaijeri. Ota kepin suojapussi pois ja koeta sitä lukkopalaa siirrellä, voi vähä auttaa tilanteeseen.
Jock
Viestit: 17
Liittynyt: 08.2.2007 10:15

Viesti Kirjoittaja Jock »

Täytyy tutkia sieltä yläkautta. Puhumme eri asioista, tuosta valitsimesta lähtee vaihdelaatikolle erinäinen määrä tankoja, tarkoitin niitä enkä valitsimen sisäisiä vaijereita. Vika kyllä saattaa olla juurikin tuossa valitsimessa.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Sinänsä erikoista et erilaisilla laatikoilla, itellä -00 270cdi 6-lovisella manuaalilla ja menee se yks ainoo vaijeri joka ohjaa laatikkoa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tommonen se o...

Kuva
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Jock
Viestit: 17
Liittynyt: 08.2.2007 10:15

Viesti Kirjoittaja Jock »

Joo, tuo näyttää täysin erilaiselta kuin 5-lovisen laatikon siirtäjä. Siis ilmeiesesti 6-lovisesa on vain yksi tanko tuossa keskellä? Olisiko kelläänn valistuneita arvauksia, miksi se pakki ei mene päälle, vaan kakkonen? Kepin liikkeessä ei tunnu mitään erikoista. Avasin sitä yläkautta niin paljon kuin helpolla sain, mutta siellä ei näy mitään selvää vikaa.

Yritin etsiä 6-vaihteisen valitsimia käytettyinä, mutta jostain syystä kaikki myynnissä olevat ovat 5-vaihteiselle lootalle.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Käytettynä tosiaan hankala löytää, uutena sit sen 500€ ku KL:ltä kysyin. Tai siis itseasiassa kysyin vaihdekeppiin uutta nuppia mut tulee ihan kaikki yhdessä paketissa. Ja tosiaan tällä oo mitään tekemistä 5-v lootan kanssa, tehty ei-huolto-ystävälliseksi.

Ootko jo kokeillu ränkätä sitä pakkilukko palikkaa? Nehän yleensä ensimmäisenä kuluu ja saattaa siirtyillä ettei jo siihen toppaa niin ettei pääse ihan tarpeeksi vasemmalle vaan livahtaa kakkoselle?
Jock
Viestit: 17
Liittynyt: 08.2.2007 10:15

Viesti Kirjoittaja Jock »

Tuossa muutama kuva yläpuolelelta. Enismmäisessä kuvassa näkyy tuo pakin lukitussysteemi ja toisessa pakki on sitten päällä tai pitäisi olla. Näyttäisi kyllä, että tuo pelaa oikein ja ei mitään selvää vikaa ole. Kulumaa ja vanhaa likaista vaseliinia kylläkin. Erikoista tässä oli se, että koko homma alkoi täysin yllättäen.
Kuva
Kuva
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Itsekään ton pidemmälle saanut purettua, mutta paikallisessa mersufirmassa sanoivat et siellä on semmonen häkkyrä (paremman sanan puuttees) jossa vaijeri siirtyy sit kepin mukaan urasta toiseen, se kuluu ajan kanssa. Niitäkään irrallisina taida saada :roll:

Olishan tuo kiva jos ois ees jollain tavalla napakka käyttää keppiä kun väljä ja veltto joka suuntaan.
trotanen
Viestit: 49
Liittynyt: 08.8.2014 17:55
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja trotanen »

sv22 kirjoitti: Tai siis itseasiassa kysyin vaihdekeppiin uutta nuppia mut tulee ihan kaikki yhdessä paketissa.
Btw, löysitkö nupin jostain?

Juuri katselin Ebaysta, sieltä saisi nuppeja pusseineen mutta sitten olisi sellaisia päällisiä nuppiin ilman itse nuppia. Myös näissä pussi kiinteästi ja hinnat noin 25e.
Koska en sitä kuitenkaan muistanut kertoa, niin auto johon kysyn apuja on W210.007 200 CDI -01
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”