W210 5 vaihteisen manuaalilootan 1 vaihde

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

W210 5 vaihteisen manuaalilootan 1 vaihde

Viesti Kirjoittaja jolle »

Mikäs tuollaisessa voi olla kun kun 1 tuuttaa varattua jos sitä tarjoaa yli 20 vauhdissa?

Manuaalilaatikoista ei ole kokemusta mutta johonkin synkronointivikaan tuo viittaisi?

Voiko parantua öljynvaihdolla?
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Eipä oo KOSKAAN tullut tarjottua tuollaisessa vauhdissa, mutta synkka siinä äkkiä ihmettelee ammatinvalintaansa. Miks noin tehdään ??
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

1. vaihde narahtaa yleensä aina, vaikka vaihteisto olisi aivan uusi, jos sen survoo päälle yhtään kävelyvauhtia kovemmassa vauhdissa. 1. vaihteella kun ajaa 20km/h niin moottorissa on noin 4000rpm, ei todellakaan ole ihme jos tuuttaa varattua siinä tilanteessa. 1 vaihdetta ei oikeastaan tarvitse muulloin kun paikaltaan lähdettäessa ja jossain todella ahtaassa paikassa ryömiessä. Kakkonen on ykkönen sillä voi vaikka lähteä liikkeelle, jos auto on sen verran alamäessä ettei ihan paikaltaan tarvitse lähtä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Itellä on kans 5v manuaali väyry ja ykkönen ei mene sisään juuri muuten kuin paikaltaan tai ihan hitaasti ryömiessä. ja kakkosella ei taas meinaa jaksaa että joutuu antaan välikaasua hiukan ettei notkahda moottori.. matka-ajossa tosi mukava mutta kaupungissa jossa paljon liikennevaloja tosi vittumainen välillä.

pitäis lailla kieltää manuaalimersut :D
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Ykkösellä lähetään liikkeelle. Ei sitä vaihdeta enää ajaessa sisään, ja jos jostain syystä on aivan pakko, aina välikaasulla.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

simoks kirjoitti:Itellä on kans 5v manuaali väyry ja ykkönen ei mene sisään juuri muuten kuin paikaltaan tai ihan hitaasti ryömiessä. ja kakkosella ei taas meinaa jaksaa että joutuu antaan välikaasua hiukan ettei notkahda moottori.. matka-ajossa tosi mukava mutta kaupungissa jossa paljon liikennevaloja tosi vittumainen välillä.

pitäis lailla kieltää manuaalimersut :D
Kyllä toi bensa V6:nen jaksaa menna kakkosen kanssa ihan hyvin. Toki se alkaa puutumaan, jos kierrokset alkaa mennä tyhjäkäyntirajan alapuolelle, mutta silloin menee jo ykkönen silmään ihan mukisematta. Vauhtiahan kakkosella tyhjäkäynnillä mentäessa on alle 10km/h.

Itse kyllä tykkään tosta mersun manuaalilootasta tosi paljon, on mielestäni täsmällinen käyttää ja pykälät lopsahtelee päälle mukavasti. Varsinkin tuo Väykyn 5 pykäläinen manuaali. Tuon uudemman Ceen 6 pykäläinen on sitten vähän kehnompi, mutta se varmaan johtuu pitkälti siitä, että kepissä on melko paljon jo väljää. Pitäisi vaihtaa se vaihdekeppihässäkkä uuteen, niin olis täsmällisempi ja pykälätkin toimis paremmin.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”