Ei-laakeri vika?!?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Ei-laakeri vika?!?

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Alkuperäinenkin murhe vielä työn alla, mut vaihteeksi uutta/vanhaa.

Risteyksestä lähtiessä kuului kolahdus, niinku jotain ois pudonnu, ajossa ravisteli ihan veesti, käytännössä siihen asti et vauhti täysin nollassa.

Parkkiksella renkaista kiinni yläpuolelta ja nytkyttelyä, apparinpuoli kolahteli. Kotona keula ylös -> kuskin puoli ok, apparin puolella laakeri löysä.

Ulkolaakerissa ei näkyvää kulumaa, lisää rasvaa ja kiinni. Kolisee samalla tavalla vaikka laakerin vetää niin pohjaan että pyörä ei meinaa pyöriä.

Illasta ei laajemmin jaksa purkaa, mut mikä muu vois olla aiheuttaja kuin laakeri? Voiko sisempi laakeri mennä 16tkm aikana väljäksi vai etitäänkö syytä muualta? Huomenna täytyy nypätä kokonaan napa irti ja tarkistaa olka-akseli, mut aloitanko laakerikaupasta?
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

pese lakru ja pesä! uudet rasvat ja kiristät sopivasti..

toinen tietty jos skooli on lähteny liikkeelle jossain vaiheeessa, niin silloinhan se ei tavallaan kiristy..
® Mesen linttaklubi
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Joo, syynä oli loppuviimein se ainoa osa mikä koko etupäähän vaihtamatta :roll: Ylätukivarren pallo petti lopullisesti, 2-3mm välystä, ei vaan huomannut kun väänteli, tarvi terävän tönäisyn että se tuli esiin.

Olihan vaan hauska projekti saada laakerin kireys ees sinne päin kun antaa ylätukivarsi periksi. Saas nähdä loppuuko kaikki ongelmat tuohon.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

:shock: ohhoh..

korjaantuiko sillä?
® Mesen linttaklubi
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tulipa vaihdettua. Ei kolise apparinpuoli ja lakkas se jarruttaessa oikeelle puoltaminenkin vihdoin. Mutta eipähän tuokaan alkuperäistä ongelmaa edelleenkään ratkaissut. Jännä sinänsä, ravistus muuttui nyt semmoseksi ei-paikannettavaksi, mutta enää ei vähene 90+ nopeuksissa niinku ennen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”